הממשלה תדון ביום ראשון בהקמת ועדת החקירה הממלכתית לפרשת הצוללות

דיווח: כ״ץ אמר לפעילי ליכוד "נתניהו בדרך החוצה, זה יקרה יותר מהר ממה שאתם חושבים" ● דיווח: המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול של NSO נגד מקורבו של ביטן שהפך לעד מדינה ● דיווח: הצעת הפרקליטות לנתניהו – קלון ועד 9 חודשי עבודות שירות ● הנשיא הרצוג ספד ליבגני אריה: אבידה קשה לעולם התרבות הישראלי ● עופר כסיף למירב בן ארי: את צורחת כתרנגולת

בנימין נתניהו בטקס לכבוד הגעת הצוללת אח"י תנין לבסיס חיל הים בחיפה. 23 בספטמבר 2014 (צילום: AP Photo/Amir Cohen, Pool)
AP Photo/Amir Cohen, Pool
בנימין נתניהו בטקס לכבוד הגעת הצוללת אח"י תנין לבסיס חיל הים בחיפה. 23 בספטמבר 2014

ברקע הדיווח כי המשטרה משתמשת בתוכנת הריגול של NSO כדי לאסוף מידע על אזרחים: הבוקר פורסם באתר כלכליסט כי חטיבת הסייבר של המשטרה, אותה חטיבה שעשתה שימוש בתוכנת "פגסוס" של NSO, שכרה במהלך השנים האחרונות לפחות שלושה פצחנים ("האקרים") חיצוניים כדי לסייע באיסוף מודיעין ובפיצוח פרשיות פליליות.

על פי הפרסום, מדובר באזרחים שנחשפו למידע סודי ביותר ללא סיווג ביטחוני, ללא חתימה על התחייבות שותפי סוד וללא בדיקות פוליגרף תקופתיות על מנת למנוע ניצול לרעה של המידע שנחשפו אליו.

הלוגו על המשרדים הישראליים של קבוצת NSO ליד ספיר, 24 באוגוסט, 2021 (צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner, File)
הלוגו על המשרדים הישראליים של קבוצת NSO ליד ספיר, 24 באוגוסט, 2021 (צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner, File)

המשטרה הגיעה הלילה בכוחות מתוגברים לשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים והרסה את בית המגורים של משפחת סאלחייה, כך פורסם באתר ynet. עוד פורסם כי השוטרים השתמשו ברימוני הלם ועצרו כ־25 אנשים.

הפגנות בשייח' ג'ראח, 11 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
הפגנות בשייח' ג'ראח, 11 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לפינוי המבנה בשייח' ג'ראח: "זו רק ההתחלה ואסור לעצור, יש במקום מבנים רבים שצריך לפנות ופולשים רבים שצריך להבהיר להם שישראל היא מדינת חוק".

השר לביטחון הפנים עמר בר־לב בריאיון לגלי צה"ל על שימוש המשטרה בתוכנת "פגסוס": "השימוש בתוכנה כזו או אחרת הוא לצורך האזנה או מעקב בלבד. אין למשטרה רשות, והיא גם לא מבקשת רשות, לשאוב מידע כזה או אחר מתוך מכשיר הטלפון הנייד.

"הבדיקה עדיין נמשכת ונעשית שנים אחורה. אזרחי ישראל צריכים לשאול את עצמם האם אנחנו רוצים משטרה של השוטר אזולאי, או כזו שיש לה יכולות טכנולוגיות להתמודד מול משפחות פשע".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
השר לביטחון הפנים עמר בר־לב (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

יו"ר הוועדה לביטחון הפנים ח"כ מירב בן ארי לכאן רשת ב על שימוש המשטרה בתוכנת ריגול: "מה שקרה אתמול הוא אירוע מאוד מטריד ברמה הלאומית ומצריך גם בדיקה פרלמנטרית. החוק להאזנות סתר כבר לא רלוונטי, גם לנו כמחוקקים יש אחריות. ראוי שוועדה תדון בזה, בואו נשב ונקבל את התשובות".

סגירה