מנדלבליט הודיע למפכ"ל על הקמת צוות לבדיקת השימוש המשטרתי בתוכנה של NSO

מיום חמישי הקרוב - תלמידים שייחשפו לחולה מאומת לא יידרשו להיכנס לבידוד ● משרד הבריאות הנחה את קופות החולים לתת חיסון שלישי לילדים בני 11-5 מקבוצות הסיכון ● המשנה לפרקליט המדינה למברגר על האישומים נגד נתניהו: "לא יעלה על הדעת שלא יהיה קלון" ● ישראל חתמה על הסכם לרכישת שלוש צוללות מגרמניה ● שקד צפויה להתנגד לוועדת חקירה לפרשת הצוללות

תחנת משטרה, ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
משה שי, פלאש 90
תחנת משטרה, ארכיון

בכלכליסט מספרים הבוקר על שימוש בתוכנת פגסוס (סייפן בכינויה המשטרתי) נגד פעיל מחאה שעלול לבצע "עבירות סדר ציבורי בנסיבות מחמירות ושהוגדר ע"י קצין "סכנה לדמוקרטיה".

ההשתלטות על הטלפון של אותו אדם אפשרה לחוקרים לגלות שהוא משתמש באפליקציית "גריינדר" והמידע הזה הוכנס למצגת, שהוצגה לאחר השלמת האיסוף לקצין המ"מ. באותה מצגת נכתב כך: "הולך עם גברים ככל הנראה, בזמן שהוא נשוי – מנוף לחקירה, להכין חיסיון, להגיד ליחידה להכין צו האזנות".

חבר הצט"מ הד"ר ארנון שחר, אומר בגל"צ: "יכול להיות שבימים הקרובים נקבל גם החלטה שאנשים א-סימפטומטים יוכלו לצאת לעבוד. הדברים נמצאים על השולחן. צריך לשבת ולראות נתונים של 'מה יקרה אם-', ואז לקבל החלטה מושכלת תוך ניהול סיכונים".

תמר זנדברג התייחסה בראיון ל-103fm למגעים לעסקה עם נתניהו. "עקבנו בעניין", היא אומרת, "כי זה נושא שטלטל את ישראל – עסקה כזאת היא לא ראויה. משפט שחיתות של איש ציבור צריך למצות. אדם כזה לא ראוי לפרסים".

זנדברג הוסיפה: "חתימה על הסכם משמעותה הודאה, אבל האינטרס הציבורי הוא אחר. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה שנשאשם ייצא לכזה מסע ציד ובואו נזכור שהוא כמעט הצליח. לפיד דייק כשהוא אמר שהצלנו את הדמוקרטיה הישראלית".

לדברי זנדברג "הממשלה הזו כוחה היא מעבר לרק לא ביבי למרות שזה קיים. הציבור שיווע לזה – אני מסתובבת ושומעת שאנשים שמחים שאנחנו יושבים ביחד שנמאס להם מהקיטוב".

זנדברג אמרה: "אני מעריכה שממשלה תמשיך כולל הרוטציה עם לפיד"

על החשיפות בנוגע ל-NSO  אמרה כי זו "רעידת אדמה – דרושה ועדת חקירה ממלכתית".

ברשת ב' מדווחים כי בנט שוחח לפני כשבועיים בוועדת החוץ והביטחון עם חבר הכנסת מאיר פרוש מיהדות התורה ואמר לו: "זה שאתם לא בממשלה זה חיסרון. אני מאוד רגיש לעניין הזה".

מירב כהן שהתראיינה לרשת ב' הבוקר אמרה: אני בעד ממשלת אחדות רחבה, כולל עם החרדים. עם ישראל רוצה שהחלקים בו יחיו יחד וימצאו פשרות. גם בליכוד יש אנשים מצויינים ואפשר למצוא מכנה משותף. הסיטואציה שנוצרה מול הליכוד היא לא על רקע אידאולוגי".

הרמטכל לשעבר אייזנקוט התראיין למעריב לקראת תום תקופת הצינון שלו. "בין השאר הוא אמר: אני חושב שהשסע בחברה הישראלית וההטחה ההדדית, הירידה במשילות, הירידה באמון במוסדות המדינה, בבתי המשפט, הפשיעה – כל אלה הם האיום הגדול ביותר על עתיד המדינה".

איזנקוט הציע פתרון למבוי הסתום מול הפלסטינים: "אנחנו בסוף ימיו של אבו מאזן, ואפשר להציע מהלך ביניים של שלוש עד חמש שנים, כדי לשפר את המציאות ולהתחיל לבנות גשר של הפחתת האיבה וחיזוק האמון. יוזמה משולבת של ישראל, הפלסטינים, מצרים, ירדן, ארצות הברית, המפרציות ועוד. צריך לשנות את המציאות, כי היא מובילה לחזון המדינה האחת, שהוא הרס החלום הציוני".

גדי איזנקוט (צילום: פלאש90)
גדי איזנקוט (צילום: פלאש90)

איזנקוט התייחס לפרשת אלאור אזריה ואמר "אם יש לי אכזבה גדולה, הרי שהיא ממקבלי ההחלטות בדרג המדיני. בתוך הצבא, לא הייתה דילמה. היה קונצנזוס רחב מאוד שהאירוע לא מקצועי, לא אתי, לא חוקי וצריך לטפל בו כפי שטופל. חלק מהפוליטיקאים, לעומת זאת, נוקטים עמדה ולמעשה נותנים גיבוי להתנהגות הלא ראויה של אזריה. נותנים לזה לגיטימציה. ואני לא מדבר על שר הביטחון יעלון ועל השר שטייניץ, שנקטו עמדה אמיצה מאוד".

הוא הוסיף: "בעודנו מטפלים באירוע אזריה חבורת צעירים מטים את דעת הקהל. שלחו לי פודקאסט עם יונתן אוריך שמתגאה איך הם הפכו את דעת הקהל על הראש של הרמטכ"ל ושר הביטחון. בנו של ראש הממשלה וכמה צעירים מייצרים סדר יום ברשתות החברתיות ומובילים התקפה על הראש של הרמטכ"ל – זה לא מתקבל על הדעת".

סגירה