ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה: "לא נכנסים לטלפונים של אזרחים תמימים"

דיווח: מנדלבליט משוכנע – אם נתניהו ימשיך במשפטו ייגזר עליו עונש מאסר ● השרה תמנו־שטה דורשת להעלות לסדר יום הממשלה בראשון את הטענות נגד המשטרה ● הורוביץ על התקיפה בשומרון: "פוגרום שביצעו מתנחלים פורעי חוק, לא ניתן לעבור לסדר היום" ● משרד הבריאות: מספר חולי הקורונה שמצבם קשה עלה ל־638 ● גורם באיחוד האירופי: "מעריך שנגיע להסכם עם איראן"

ניצב יגאל בן שלום (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ניצב יגאל בן שלום

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס להודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על הקמת צוות לבדיקת שימוש לא חוקי של המשטרה בתוכנת "פגסוס" של חברת NSO –

בימים האחרונים מיהרו רבים לשפוט את המשטרה ולהעמיק את אי האמון בה ובפעילותה. באותה העת ממש התקיימה בדיקה מעמיקה ויסודית של היועץ המשפטי לממשלה אשר מבחינתו עולה כי המשטרה כמערכת פועלת כדין. ממצאי הבדיקה משדרים מסר לכלל אזרחי ישראל שאנו חיים במדינת חוק בה נשמרות זכויות פרט ואזרח.

לצד ממצאים אלו, עלינו להמשיך ולהעמיק את חקר העניין ולשקם את אמון הציבור במשטרת ישראל – ובדיוק לשם כך הוקם צוות הבדיקה בראשותה של המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי. אנחנו נמשיך לחתור לשיפור ואם ימצאו כשלים כלשהם במישור הפרטני, הדין ימוצה עימם!

בר-לב כתב את הדברים בחשבון הטוויטר שלו אמש.

על רקע הודעתם אתמול של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון על שינוי מדיניות הבידודים במערכת החינוך, אומרים גורמים במערכת הבריאות שנשקלת האפשרות לבטל את חובת הבידודים למי שאינם חולים מאומתים – כך דיווח הבוקר אליאב בטיטו ב"מעריב".

"כבר אין הבדל בין מחוסנים ללא מחוסנים בהיבט של הדבקה", אמר גורם במשרד הבריאות. "במצב הנוכחי, כשהתחלואה כבר נמצאת בכל התקהלות וזמני ההמתנה לבדיקות ארוכים במיוחד, אפשר להבין את הרעיון שמאחורי ביטול הבידוד".

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, אמרו למרשם שגם אם יזוכה מסעיף השוחד בתיק 4000 יש "סיכוי מצוין" שיורשע בהפרת אמונים וכן צפויה "הרשעה בטוחה" במרמה והפרת אמונים בתיק 1000 – כך דיווח בן כספית ב"מעריב".

בנימין ושרה נתניהו בצאתם מביתו של בעז בן צור, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר, ברמת גן, 16 בינואר 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
בנימין ושרה נתניהו בצאתם מביתו של בן צור ברמת גן, השבוע (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

בפגישה, שנערכה השבוע בביתו של בן צור ברמת גן, תמכה שרה נתניהו בחתימה על הסדר טיעון, אבל זמן קצר אחר כך היא שינתה את דעתה. לפגישה הגיעו עורך הדין יוסי כהן והמקורב נתן אשל כדי להשפיע על אשת ראש הממשלה לשעבר.

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד חושדים שהשר זאב אלקין פעל במכוון כדי להלהיט את הנגב עם נטיעות הקרן הקיימת באזור – כך דיווח עמית סגל בטורו היום ב"ידיעות אחרונות".

כוחות הביטחון בהפגנת בדואים על רקע הנטיעות בנגב, 12 בינואר 2022 (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
כוחות הביטחון בהפגנה בעקבות הנטיעות בנגב בשבוע שעבר (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)

פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם, סבור שבשיא גל התחלואה מספר החולים שמצבם קשה יהיה 1,500-1,000. בראיון לדב גיל-הר בתאגיד השידור כאן אמר מבורך ש"הצפי הוא שבסביבות יום רביעי-חמישי נגיע לשיא ההדבקה", לכן, לדבריו, נכון יותר היה להפסיק את מדיניות הבידודים במערכת החינוך "שבוע או שבועיים אחר כך".

סגירה