בג״צ קיבל את העתירה נגד ההפרדה המגדרית בעפולה

מוקדם יותר היום, עיריית עפולה החליטה: האירוע יתקיים בהפרדה מלאה ● ועדת הבחירות קבעה: עוצמה יהודית רשאית לרוץ לכנסת ● סערה בעקבות היעדרותו מההצבעה של ח"כ סמי שושן (העבודה) - מה שמנע את פסילת עוצמה יהודית ● שר העבודה והרווחה חיים כץ מואשם בהפרת אמונים ושוקל לבקש חסינות מהכנסת

הפרדה בין גברים לנשים בהופעה בעפולה (צילום: מאיר ועקנין/פלאש90)
מאיר ועקנין/פלאש90
הפרדה בין גברים לנשים בהופעה בעפולה
07:36 עריכה

בוקר טוב! 33 ימים לבחירות. השר בצלאל סמוטריץ' בסדרת ציוצים הלילה, או כמו שאיילת שקד קוראת לזה, "הוא כמו טראמפ, לא שולט על הציוצים שלו".

"האסטרטגיה החדשה של נתניהו לפוצץ את נגמ"ש הימין מלמדת שהוא התייאש מהקמת ממשלת ימין ושפניו להקמת ממשלת שמאל אחרי הבחירות", שב ותוקף סמוטריץ' את ראש הממשלה, יומיים לאחר שהתנצל על שקרא לו "חלש". "צריך להודות בכאב: הפעם הצבעה לנתניהו היא הצבעה לממשלת שמאל", כתב סמוטריץ'.

כמו כן, הציע סמוטריץ' לליברמן לשקול הסבה מקצועית: "אין ספק שעמדת פרשן פוליטי באולפני הטלוויזיה מתאימה לליברמן הרבה יותר מתפקיד אחר".

07:52 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית תדון היום בבקשות לפסול כמה מתמודדים מהרשימות לכנסת הבאה. בין היתר, תידון הבקשה לפסול את רשימת עוצמה יהודית וחבריה איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, הגיש את חוות דעתו לוועדה והמליץ לפסול את מרזל וגופשטיין על רקע גילויי גזענות, אך לא את בן גביר ואת הרשימה כולה.

איתמר בן גביר התראיין הבוקר לכאן רשת ב' ואמר: "השמאל לא סתם מגיש את בקשות הפסילה, לא סתם רודף אותנו, הם רוצים לסתום לנו את הפה".

07:58 עריכה

התבטאויותיו המתוכננות או לא מתוכננות של בני גנץ, דורשות הבהרות גם כמה ימים לאחר שהושמעו. הפעם זו היא האמרה על כך שישקול רוטציה עם נתניהו במידה שהוא זה שיתחיל לכהן כראש ממשלה ראשון.

ח"כ מכחול לבן, בוגי יעלון יצא להגנת יושב ראש מפלגתו: "שמעתי את אותו ראיון שלוש פעמים. אנחנו בכחול לבן אומרים בצורה ברורה – לא נכנסים לקואליציה בראשותו של נתניהו".

הליכוד: "יעלון מזמן איבד את זה".

08:54 עריכה

נעה רוטמן מהמחנה הדמוקרטי, סיפרה על פגישת חברי מפלגתה עם אבו מאזן: "הוא לא ידע על המקרה של אברה מנגיסטו בכלל והבטיח לעזור מול חמאס – מתוך זה אני מבינה שיש לו נכונות לקחת אחריות על כל הבעיה הפלסטינית".

ח"כ מוסי רז ממרצ: "תודה לנעה רוטמן ועיסאווי פרייג' שהלכו לפגוש את הנשיא שרוצה בשלום. עכשיו נותר להחליף את ראש הממשלה שמתנגד לשלום"

ח"כ תמר זנדברג ממרצ: "פעם אחרי פעם, פגישה אחר פגישה, חוזר אבו מאזן על המסר הזה. משא ומתן. שתי מדינות. פיתרון לסכסוך"

09:01 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה: "אני לא בטוח במאה אחוז שההחלטות בתיקי נתניהו מקצועיות וענייניות בלבד"

אוחנה אמר ב"חדשות הבוקר", כי "אי אפשר להתעלם מזה שגם מקבלי ההחלטות, השופטים, הם בשר ודם. ככאלה, מאוד היינו רוצים להאמין שהם אינם מושפעים, לא מהתקשורת ולא מלחצים כאלה ואחרים. אבל בכנות, אני לא יכול לשלול את הדבר הזה. אני לא חושב שמקבלי ההחלטות מנותקים מהעולם החיצוני. לו היית מחליף את השם נתניהו בשם אחר הייתה מתקבלת אותה החלטה? לא יודע".

ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי הגיבה לראיון: "בהחלטה למנות את אוחנה לשר משפטים אין שום דבר ענייני".

09:05 עריכה

לקראת הדיון בוועדת הבחירות על פסילת מפלגת עצמה יהודית ואנשיה, אומר סמוטריץ': "עמדת היועמ"ש לא חוקית ולא מוסרית. אסור להצביע להם כי הם לא עוברים את אחוז החסימה, אבל לפסול אותם ולהכשיר את הרשימה המשותפת זו צביעות".

10:59 עריכה

תחקיר "הארץ": יהדות התורה והמפלגות הערביות החליפו נציגים המפקחים על הקלפיות – בניגוד לחוק

על פי התחקיר, שבחן אלפי פרוטוקולים של הקלפיות בבחירות האחרונות, גילה כי בלפחות 130 קלפיות ישבו חרדים בערים חרדיות כנציגי מפלגות ערביות ובערים ערביות ישבו ערבים כנציגים של יהדות התורה.

כלומר, התקיים דיל בין מפלגת יהדות התורה למפלגות הערביות שהחליפו את הנציגים שלהן מבלי להודיע לוועדת הבחירות המרכזית, מה שעשוי להיות מנוצל לזיופים ולהטיות. 

11:13 עריכה

הדיון ועדת הבחירות המרכזית בעניין הבקשה לפסול את עוצמה יהודית מהתמודדות בבחירות הקרובות מתקיים כעת. במהלך הדיון התפתח ויכוח קולני בין ח"כ תמר זנדברג לבין חברי הוועדה ממפלגות הימין – "אתם סנגורים של גופשטיין?", אמרה לעברם. אלה השיבו לה: "יותר טוב להיות סנגורית של אבו מאזן?".

11:26 עריכה

מהומה במהלך דיון ועדת הבחירות המקומית: ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי הוצאה מאולם הדיון לאחר שלטענת חברי מפלגות הימין הפריעו לה להשלים את דבריה. בין ח"כ שפיר ובין השופט מלצר התפתח ויכוח שבסופו המיקרופון כובה וזה ביקש ממנה לצאת מהאולם.

מיכאל בן ארי ממהר לכנותה "פרחחית":

ח"כ יואב קיש: "מופע חוסר התחשבות ואגואסטיות. לא פעם ראשונה וגם זו לא תהיה האחרונה"

12:11 עריכה

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, הגיש הבוקר לביהמ"ש לעניינים מנהליים בנצרת את עמדתו בעניין ההופעה המיועדת לקהל החרדי בפארק העירוני בעפולה, לאחר שש"ס הגישה עתירה נגד ההחלטה שלא לאפשר הפרדה מגדרית. 

עמדתו של היועמ"ש היא כי ההחלטה שהתקבלה על ידי העירייה במסגרת ההליך המשפטי הקודם היא סבירה ולכן אין עילה משפטית להתערב בה. עם זאת, הדגיש כי בבחינה עקרונית, ייתכנו נסיבות מיוחדות בהן תוכל רשות מקומית לקיים אירוע בהפרדה עבור הציבור החרדי.  

12:41 עריכה

ח"כ סתיו שפיר: "הכהניסטים לא ישתיקו אותי". לאחר שהמיקרופון הושתק בזמן שדיברה ולאחר שהוצאה מאולם הדיונים של ועדת הבחירות המרכזית, מגיבה ח"כ מהמחנה הדמוקרטי: "אפשר לנתק לנו את המיקרופון, אבל אף אחד לא יעצור אותנו במאבק על הדמוקרטיה הישראלית"

12:50 עריכה

נפתלי בנט מ"ימינה" אמר בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו כי מפלגתו תמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה.

באומרו את הדברים האלה, התייחס בנט לדבריו של ליברמן שטען כי אין סיכוי ששקד ובנט ימליצו על נתניהו. זה על דעת כל ראשי המפלגה. אנחנו לא ליברמן שעושה משחקים"

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום רביעי, 14 באוגוסט 2019

13:20 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לנסות לכבוש את לב הציבור הרוסי. במפגש עם מובילי דעת קהל מהמגזר הרוסי אמר:

"ניסנקורן יכול להיות שר אוצר מצויין של וונצואלה. ואם לפיד וגנץ יהיו ראשי ממשלה, הם ימנו אותו לשר אוצר והכלכלה שלנו תהרס. כמו שבנינו אותה במהירות בעקרונות של שוק חופשי, הם יהרסו אותה בחזרה למה שהייתה. הפכנו את ישראל לכוח עולמי בזכות הכלכלה החופשית והם יהרסו אותה. חשוב להבין את זה".

13:50 עריכה

יו"ר משותף של המחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, יוצא להגנת חברתו למפלגה לאחר שסולקה מהדיון בוועדת הבחירות המרכזית. "כך בדיוק נראית מלחמה על הדמוקרטיה. סתיו שפיר עם כל האמת בפרצוף של הכהניסטים. בלי פחד, בין העיניים"

15:27 עריכה

סוגיית הבריאות: אילו מפלגות מבטיחות רפורמה וטיפול בעומס במסדרונות, ואילו מתעלמות מכך לחלוטין? בדיקת חדשות 12 מעלה:

ימינה: הגדלת תקציב הבריאות ב-5 מיליארד שקל בשנה והוספה מיידית של 1,750 מיטות אשפוז, 500 רופאים ו-1,500 אחיות.

הליכוד: אין התייחסות פומבית לנושא.

המחנה הדמוקרטי: החלת תוכנית לאומית לצמצום פערים בבריאות, תוספת של 600 מיטות אשפוז בשנה, הגדלת כוח האדם והפרדה מוחלטת בין רפואה ציבורית לפרטית.

העבודה-גשר: תוספת של 500 מיטות אשפוז בשנה, קיצור זמני ההמתנה בחדרי המיון ואצל רופאים מקצועיים.

הרשימה המשותפת: אין התייחסות פומבית לנושא.

יהדות התורה: הגדלת תקציב משרד הבריאות ב-5 מיליארד שקל בשנה והוספה מיידית של 1,750 מיטות אשפוז, 500 רופאים ו-1,500 אחיות.

ישראל ביתנו: בניית תכנית אסטרטגית לפיתוח מערכת הבריאות, שתכלול הקמת בתי חולים חדשים והרחבת בתי חולים קיימים.

כחול-לבן: הנהגת תכנית חירום להפחתת העומס בבתי החולים, השוואת מספר המיטות לממוצע במדינות המפותחות, הגדלת מספר הרופאים והאחיות והקמת בתי חולים חדשים בדרום ובצפון.

ש"ס: אין התייחסות פומבית לנושא.

15:38 עריכה

הנה זה קורה: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (רביעי) לשר העבודה והרווחה חיים כץ על החלטתו הסופית להגיש נגדו כתב אישום בגין הפרת אמונים, במסגרת פרשת המניות. עוד החליט היועמ"ש לסגור באופן סופי את תיק התעשייה האווירית.

.חיים כץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
.חיים כץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עורכות הדין של שר העבודה והרווחה חיים כץ, .בתגובה להחלטת היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום: "השר ישקול לבקש חסינות מהכנסת".

15:43 עריכה

שה תמים: מייסד ארגון להב"ה בנצי גופשטיין נשא דברים בוועדת הבחירות המרכזית, בעקבות הבקשה לפסול את מפלגת עוצמה יהודית: "כל מה שעומד לנגד עיני הוא המלחמה בהתבוללות".

16:00 עריכה

מיכאל בן ארי מציג, כהרגלו, מתינות ומציע להעניק לבנצי גופשטיין פרס ישראל:

16:02 עריכה

בעקבות כתב האישום: התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר העבודה והרווחה, חיים כץ.  "עכשיו זה כבר ברור שלשר כץ אין אפשרות אחרת חוץ מלהניח את המפתחות וללכת הביתה", מסרה התנועה, "בכוונתנו לפנות מיד לרה"מ נתניהו ולדרוש את פיטוריו של השר כץ, או שנפנה לבג"ץ בנושא. לא נשלים עם מציאות בה שר מכהן בממשלה עם כתב אישום".

16:49 עריכה

יאיר לפיד מנצל את פרשת חיים כץ כדי להזהיר מפני "המזימה של ביבי":

16:55 עריכה

מלחמת הדת נמשכת: זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר, מזדעקת נוכח שיעור שהעביר הרב אופיר וולס ממכינת עלי ומצטטת אותו.

ההיי-לייטס:

"כשאתה מתמודד (על תפקיד) מול מישהו שהוא בסך הכל אדם שלא ירא שמיים – אתה אוטומטית, ולא צריך לשאול אף אחד, יותר ראוי ממנו".

"המקצועיות היא חשובה אבל יותר חשוב עולם הערכים, עולם המוסר ועולם יראת השמיים. לכן, במקרים כאלה, במגזר ציבורי, במציאות היום, מותר וצווה כמו שאומר החתם סופר להפעיל פרוטקציות".

17:09 עריכה

תגובת המחנה הדמוקרטי לכתב האישום נגד השר חיים כץ:

"עוד כתב אישום לממשלת מעשיהו, הממשלה המושחתת ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. ראש ממשלה ושר ביטחון עם שלושה כתבי אישום לפני שימוע, שר פנים, סגן שר בריאות, שר רווחה – מעל כל אלה שאחראים ישירות לחיים אזרחי המדינה מרחפת עננת שחיתות כבדה. נתניהו הפך את הגשמת החלום הציוני לסיציליה".

17:18 עריכה

בני גנץ, יו"ר כחול-לבן, נהנה לראות את יחיא סינוואר מהחמאס מדבר עליו ומתייחס לאיומו, לפיו המערכה הבאה בעזה תהיה האחרונה:

17:27 עריכה

פרשת האירוע החרדי בעפולה: לאחר שבית המשפט השאיר לעיריית עפולה את ההחלטה בנוגע להפרדה בין גברים לנשים באירוע שצפוי להתקיים בעיר הערב, העירייה החליטה, בתוך דקות ספורות, שתהיה שם הפרדה מלאה.

בית המשפט הגיב בכך לעתירה שהגישו ש"ס וח"כ משה ארבל לאפשר לקיים הערב מופע לציבור החרדי בהפרדה – עתירה שהוגשה לאחר שבית המשפט קיבל את עתירת שדולת הנשים בנושא ואסר על קיום האירוע בהפרדה מלאה. במהלך הדיון הציע השופט לצדדים לחלק את המושבים לשלושה – גברים, נשים ומתחם מעורב, והצדדים יצאו להתייעצות, אך  בש"ס דחו את הצעת הפשרה.

"לאור הצהרת ראש העיר, שלפיה שגה בעת מתן ההסכמה לביטול ההפרדה, החלטה שהובילה להצהרות על ביטול המופע – ברור שאותה החלטה התקבלה בצורה חפוזה", אמר השופט עאטף עיילבוני, "על כן, אני קובע שהחלטת הרשות (המקומית – א"ר) מבוטלת, והעניין יוחזר לעירייה שתחליט אם לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית אם לאו". ההחלטה שהתקבלה, כאמור, היא לקיים את האירוע בהפרדה מלאה, כפי שתוכנן מלכתחילה.

שדולת הנשים הגישה ערעור דחוף לבג"ץ כדי לנסות לשנות את ההחלטה.

מש"ס נמסר בתגובה להחלטת השופט: "השכל הישר ניצח בבית המשפט. נאבקנו והצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על-פי אמונתו ואורח חייו וללא כפיה. אנו גאים ושמחים על כך שהובלנו את הדרך של אחדות וחיים יחד ושל התחשבות הדדית בין כל הציבורים".

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, מסר בתגובה: "לאחר דיון שקיימנו הוחלט כי האירוע יתקיים בהפרדה. אני מודה לשר אריה דרעי ולכל השותפים במאבק. אני חוזר על עמדתינו שלמגזר החרדי מגיע להינות מאירוע תרבותי על פי אמונתו".

איילת שקד, יו"ר ימינה, מסרה בתגובה לגלי צה"ל: "החלטה נכונה של השופט עילבוני. להשאיר את הסמכות לניהול העיר בידי העירייה זה הדבר הנכון".

17:36 עריכה

דפנה ליאל, הכתבת הפוליטית של חדשות 12, לא צופה חילוף מהיר במשבצת שר העבודה והרווחה: "בסביבת ראש הממשלה מעריכים שנתניהו לא ימהר למנות מחליף לחיים כץ. אם וכאשר זה יקרה לא מן הנמנע שהתיק ילך לברקת או לביטן שקיבל הבטחה להיות השר הבא".

אביעד גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13, סבור שימיו של כץ כשר הגיעו לסופם: "ההערכה היא שהשר חיים כץ יתפטר מתפקידו כשר בימים הקרובים וייאבק על חסינותו כחבר כנסת. במידה ולא יתפטר מתפקידו כשר, מנדלבליט צפוי לבקש מנתניהו שיפטר אותו. המשך כהונתו כשר זה הליך אחד וחסינותו כחבר כנסת זה הליך אחר".

17:38 עריכה

עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר, לכאן רשת ב': "אנחנו לא מתכוונים לנהל משא ומתן עם נתניהו כל עוד יש כתב אישום".

17:46 עריכה

ניצחון לעו"ד איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין וברוך מרזל: ועדת הבחירות אישרה לרשימת עוצמה יהודית להשתתף בבחירותבכך, למעשה, דחתה הוועדה את העתירות לפסילת רשימת עוצמה יהודית לכנסת.

על פי רוב, גם לאחר ההערכה של ועדת הבחירות, ההחלטות בעתירות צפויות לעבור להכרעה סופית בפני בית המשפט העליון בעקבות הגשת ערעורים. את העתירות שבהן דנה הוועדה היום הגישו בין היתר התנועה הרפורמית וסיעות העבודה והמחנה הדמוקרטי.
.ראשי עוצמה יהודית (צילום: פלאש 90)
.ראשי עוצמה יהודית (צילום: פלאש 90)
17:50 עריכה

ניצן הורוביץ, יו"ר המחנה הדמוקרטי, בתגובה לפסק הדין בעניין האירוע בעפולה והחלטת העירייה לאפשר אותו בהפרדה מלאה: "אישה לא תוכל לראות את האירוע עם בעלה והילדים – וזה פסול בעיני".

17:57 עריכה

כצפוי, יאיר לפיד כועס, כועס מאוד, על ההחלטה של ועדת הבחירות להתיר לרשימת עוצמה יהודית לרוץ. ועוד יותר מכך הוא כועס על מפלגת העבודה:

18:24 עריכה

מבוכה למפלגת העבודה: כפי שצייץ קודם לכן יאיר לפיד, היעדרותו של ח"כ סמי שושן מההצבעה בעניין פסילתה של עוצמה יהודית הביאה לשיוויון בקולות – מה שמנע את הפסילה.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "עקב טעות אנוש, נציג אחד מתוך שניים לא נכח בהצבעה. הנושא נבדק ע"י מטה הבחירות של המפלגה. מחר בבוקר תגיש העבודה לביהמ"ש העליון דרישה לפסול את המפלגה הגזענית של איתמר בן גביר, עוצמה יהודית".

במחנה הדמוקרטי לא קונים את זה: "הדיל הושלם: לוי, פרץ ושמולי עמוק בגוש הימין. מפלגת העבודה ביצעה גט כריתות מבוחריה שמנתגדים לכהניסטים, שמתנגדים לגזענות, שנלחמים נגד כוחות האופל שבחברה הישראלית. כל נאום הסתה של בן גביר בכנסת הוא אשמתם הישירה של אורלי לוי אבקסיס ,עמיר פרץ ואיציק שמולי".

אגב, זה האיש:

18:48 עריכה

יהדות התורה: "נציגינו בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת יצביעו בעד פסילת מפלגת כחול לבן, זאת בשל השותפות הקיימת עם יאיר לפיד. לא נשתוק נוכח ההסתה נגדינו".

19:34 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן סירב להצעת ראש הממשלה נתניהו להתמנות לשגריר ישראל באו"ם. "לאחר ששקלתי את ההצעה החלטתי שעליי להמשיך בתפקידי כשר ולהישאר בארץ בתקופה חשובה זו בכדי לעשות כל שביכולתי למען ניצחון הליכוד", כתב ארדן בטוויטר.

19:41 עריכה

השופט מלצר על נציג מפלגת העבודה סמי שושן שנעדר מההצבעה על פסילת עוצמה יהודית: "הוא כנראה לא בא בכוונה".

19:46 עריכה

משה פייגלין, יו"ר זהות, בכנס דת ומדינה של ארגון ישראל חופשית, בתגובה לשאלה מדוע לא הצטרף לאיחוד הימין: "איילת שקד לא רצתה אותנו באיחוד הימין. לא התנהל מו"מ. אני חושב שיש שם מישהו שלא באמת רוצה את ניצחון הימין. בנט רצה אותנו בפנים".

.משה פייגלין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
.משה פייגלין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
20:37 עריכה

עוצמה יהודית, אחרי ההישג בוועדת הכנסת: "ניצחון גדול לגוש הימין. השמאל ניסה בכל כוחו לפגוע בעוצמה יהודית ונחל מפלה, כי בשמאל יודעים היטב: בלי עוצמה יהודית איו ממשלת ימין".

סתיו שפיר, מנגד, בחדשות 13: "הוועדה לא עשתה את עבודתה. עם כל הכבוד למלצר, הוא היה צריך לנהל את הדיון כך שהביריונים לא יעזו להיכנס לדברים של מי שנואמים. במציאות של 2019 כולם מפחדים".

20:41 עריכה

גם פרופ' יפעת ביטון (המחנה הדמוקרטי) מזהירה מפני השלכות האשרור של עוצמה יהודית ואומרת: "תמיכת הימים בפלג הקיצוני הזה היא סכמה לזהות המדינה כיהודית ודמוקרטית".

20:48 עריכה

אחרי אישור הריצה של עוצמה יהודית: ועדת הבחירות המרכזית אישרה גם את התמודדותה של הרשימה המשותפת בבחירות. זאת, לאחר שהוגשה בקשה לפסילתם על ידי חברי עוצמה יהודית.

.הרשימה המשותפת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
.הרשימה המשותפת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
20:52 עריכה

עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר: "טעות אנוש הביאה לאישורה של מפלגה גזענית לריצה בבחירות הקרובות".

21:03 עריכה

רון קובי, ראש עיריית טבריה, הגיע להופעה של מוטי שטיינמץ בעפולה וסולק על ידי היס"מ. עדי ראייה חרדים טוענים שקובי הגיע כדי "להתריס נגד הציבור החרדי ללא סיבה". על פי עדויות אחרות, הוא "כמעט הותקף" שם על ידי חרדים. תיעוד של המהומות – כאן.

21:10 עריכה

אריה דרעי בעפולה: "מי שניסה לכפות אורח חיים הפסיד". עוד אמר דרעי במהלך דברי הברכה שנשא באירוע:

"אני מרשה לעצמי לברך כאן בקול: שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. השכל הישר ניצח, ומי שניסה להכתיב לנו אורח חיים הפסיד. אני מברך היום את השופט האמיץ שהחזיר חזרה את הכבוד והשכל הישר. 360 הופעות גדולות יש בעפולה לכל הציבורים, ואירוע אחד לציבור החרדי – לא מגיע לו? תארו לכם שהיינו באים להופעה בבית יהושע ונגיד שאנחנו רוצים הפרדה. אנחנו לא מכתיבים לכם – אל תכתיבו לנו. אני שמח שרוב הציבור בישראל, כולל הרבה חילונים, תמכו בנו והבינו את המאבק".

21:40 עריכה

בני גנץ, יו"ר כחול-לבן, נאם היום בכנס בנס ציונה ואמר בין השאר, בנוגע למצב ברצועת עזה: "סינוואר צריך לזכור שלפניו היה אחד בשם אחמד ג'עברי שנסע מנקודה א' לנקודה ב' ולא הגיע. אם צריך, נעשה את זה שוב. אני מוכן לכל הסדרה ארוכת טווח בשני תנאים: שקט מוחלט והשבת הבנים הביתה. לצערי, שחיקת ההרתעה בשנתיים האחרונות מקרבת אותנו לצורך לצאת למערכה בעזה. אם לא ייתנו לנו שקט, יכאב להם הרבה יותר מאשר לנו".

בנוגע לכתב האישום נגד השר חיים כץ, אמר גנץ "מתהווה בישראל ממשלת חשודים שבראשותה עומד החשוד במרכזי – נתניהו. אני מאחל לכל השרים, וגם לשר כץ, שהם ייצאו חפים מפשע, אבל הוא צריך להתפטר".

22:01 עריכה

הודעת המשטרה בעניין רון קובי והפריצה למופע החרדי: 

נבחר ציבור אשר נכנס למתחם מתוך כוונה ליצר פרובוקציה הורחק על ידי שוטרי משטרת ישראל, שנערכו במקום מבעוד מועד, וזאת לאחר שהופעתו במקום הביאה לתגובות מקהל הציבור ועלה חשש להידרדרות לאלימות ולפגיעה בשלום הציבור".

22:13 עריכה

רון קובי לחדשות 13, אחרי פריצתו לאירוע החרדי בעפולה: "היה לי חשוב לבוא כדי להראות גם את מה שקורה עם הציבור החרדי. אני לא נגדם, אבל חשוב שהם יבינו שכמו שהם רוצים הפרדה, אנחנו רוצים אוטובוסים בשבת. חיה ותן לחיות".

22:19 עריכה

פריג' נגד ברק: ח"כ עיסאווי פריג' מבקר בתכנית "קלמן וסג"ל" (כאן) את ההתבטאויות של חבר רשימתו אהוד ברק נגד מבקר המדינה: "אני דוחה ומגנה כל אמירה שהיא נגד עובד מדינה במשרה כזאת. אני יכול לבקר את מעשיו, יש מה לבקר, אבל לרדת לרמה אישית? אני לא שם ולא רוצה להיות שם".

22:58 עריכה

בזמן שהאמן החרדי מוטי שטיינמץ מופיע על הבמה בעפולה מול קהל המופרד בין נשים וגברים, פסק בג"צ לטובת שדולת הנשים וקבע כי השופט שאיפשר הפרדת הקהל – חרג מסמכותו.

בג"צ דן בעתירה שהגישה שדולת הנשים, אחרי שבית המשפט המחוזי בנצרת קבע היום כי עיריית עפולה מוסמכת להחליט על הופעות עם הפרדה מגדרית. בג"צ קיבל את עתירה על בסיס טכני – וקבע כי שופט המחוזי חרג מסמכותו – אך לא התייחס לנושא העקרוני.

להחלטת בג"צ אין, כפי הנראה, משמעות מעשית לגבי המופע הערב, שכאמור החל כשעתיים לפני שהכרעת בג"צ ניתנה בעתירה. אולם, בזירה הפוליטית ההחלטה מתדלקת סיבוב נוסף של התגוששות בין המפלגות החרדיות, בהובלת יו"ר ש"ס אריה דרעי, ויריביו הפוליטיים.

במהלך ההופעה, דרעי נאם על בימת עפולה והכריז "ניצחון לשכל הישר". אחרי החלטת בג"צ, השיב לו אלי אבידר מישראל ביתנו: "דרעי שמח מוקדם מדי".

23:12 עריכה

תגובות ראשונות להחלטת בג"צ הלילה, מח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) ומנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, הרב גלעד קריב (גם הוא חבר המחנה הדמוקרטי):

ומהצד השני של המפה, שמעון ריקלין מקונן שוב על העובדה שבית המשפט העליון רשאי לבטל החלטות של בית משפט מחוזי. איפה הדי-9, לעזאזל.

ואילו בצלאל סמוטריץ' לא איבד את ההומור.

סגירה