אסם הודיעה כי היא מבטלת את עליית המחירים של מוצריה

היבואנית שסטוביץ׳ דוחה העלאת מחירים של חלק ממוצריה לאחרי פסח ● דיווח: המשטרה הטעתה את הפרקליטות ואמרה שלא נעשה שימוש בפגסוס בתיקי נתניהו ולאחר מכן חזרה בה והודתה כי המידע מהטלפון של פילבר נשאב ● שגריר אוקראינה תקף את לפיד וזומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ ● בנט בירך את ארה״ב על חיסול מנהיג דאעש ● אתי כרייף התפקדה לליכוד

מפעל אסם בשהם, 31 בדצמבר 2021 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
Avshalom Sassoni/Flash90
מפעל אסם בשהם, 31 בדצמבר 2021

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מתראיין לראשונה מאז חזרה בה המשטרה שלשום מההכחשה הגורפת בנושא המעקב אחר אזרחים ישראלים. "מה שהתברר הוא שהיו אפליקציות שאין אישור להשתמש בהן – והן היו פתוחות. זאת אומרת – חוקר אחד, שניים, עשרה, היו יכולים להיכנס לאפליקציות האלה שהיו פתוחות, ואסור היה להשתמש בהן, ולראות איזה חומר יש", אמר בר-לב.

השר התראיין לנדב איל ב"ידיעות אחרונות", וקטע מהריאיון – שיפורסם במלואו מחר – ראה אור הבוקר. בר-לב אמר שחלק מהיכולות במערכת פגסוס אמורות היו להיות מנוטרלות, בהן היכולת לצפות בתמונות, היכולת לבצע חיפוש בתכתובות וקריאה של מידע שנאסף בטלפון לפני שניתן צו של בית משפט.

מאז נחשפה הפרשה בחודש שעבר ב"כלכליסט" מגבה בר-לב את המשטרה. "החלק החיובי הוא שבעקבות כל האירוע המשטרה והיועץ המשפטי נכנסו לבדיקה. אני שמח שהמשטרה לא הסתירה את זה ולא ניסתה להסתיר".

עוד אמר השר לביטחון הפנים כי "צריך לבדוק האם היה שימוש של פעמיים-שלוש בצורה אקראית או שמדובר בשימוש שיטתי ביכולות שאסור להשתמש בהן. ואם כן – מתי זה קרה ומי האחראי. וכל מי שזה קרה (אצלו) צריך לעמוד לדין".

סגן ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ ימשיך היום את ביקורו בבחריין – אותו התחיל אתמול. היום ייפגש גנץ עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אל-חליפה, עם הרמטכ"ל הבחרייני ועם גורמים בכירים נוספים. הוא גם צפוי לחתום היום על הסכם לשיתוף פעולה ורכש ביטחוני.

שר הביטחון בני גנץ עם הנחיתה בבחריין, 2 בפברואר 2022 (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
גנץ עם ירידתו מכבש המטוס, אתמול (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

אתמול התקבל גנץ על ידי מקבילו, שר ההגנה הבחרייני, עבדאללה בן חסן אל-נעימי. היום יקיימו השניים פגישה בהשתתפות המשלחת הישראלית וגורמי ביטחון בכירים בממלכה.

לראשונה זה שנים פורסם בתקשורת ראיון עם הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע באונס, במעשה מגונה בכוח ובהטרדה מינית. קצב התראיין לכלי תקשורת פרסי אופוזיציוני. הריאיון ישודר ביום ראשון הקרוב, וקטע ממנו פורסם כעת. בראיון, שמתנהל בפרסית, אומר קצב שהוא מאמין שהיחסים בין איראן לישראל ישובו להיות חבריים.

קצב בן ה-76 נולד באיראן ועלה ארצה בגיל חמש. הריאיון נערך על ידי עיתונאי איראן אינטרנשיונל, באבק יצחקי.

פורסם סדר היום לישיבת הממשלה הקרובה –

לפי הדיווחים, לאריה דרעי מוסיפה להיות לשכה בכנסת – אף שזו אמורה הייתה לעבור ליוסי טייב, שהתמנה לחבר כנסת תחתיו.

סגירה