בשיתוף פעולה של סיעות מהקואליציה והאופוזיציה אושר חוק האזרחות בקריאה ראשונה

"כלכליסט": המשטרה התקינה את תוכנת הריגול פגסוס בטלפונים של שורה של אישים, בהם מרים פיירברג, סטלה הנדלר, אילן ישועה, אבנר נתניהו, רמי לוי וטופז לוק ● במשטרה מכחישים שעקבו אחרי מנכ"לית משרד המשפטים פלמור, מנכ"ל משרד האוצר באב"ד ומחליפתו טרנר אייל ● מנדלבליט הורה למשטרה שלא לעשות שימוש ברוגלה התקפית ● אושר מינוי בהרב-מיארה ליועמ"שית

מליאת הכנסת בעת ההצבעה על חוק האזרחות, 7 בפברואר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
מליאת הכנסת בעת ההצבעה על חוק האזרחות, 7 בפברואר 2022

פרשת המשטרה ותוכנת הריגול: ללא צווי שופט, המשטרה חודרת במשך שנים באמצעות תוכנת הריגול "פגסוס" של NSO לטלפונים של שורת נבחרי ציבור, בכירים במשק ובמשרדי הממשלה ומקורבים ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו,  כך פורסם הבוקר בכלכליסט.

על פי הפרסום, המשטרה חדרה ללא היתר, בין היתר, לטלפונים של איריס אלוביץ', קרן טרנר, שי באב"ד, אמי פלמור, ראשי מחאות הנכים ויוצאי אתיופיה, רמי לוי ויאיר כץ – יו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית.

בהמשך להזמנתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, מהבית הלבן נמסר הלילה כי הנשיא ג'ו ביידן מצפה לבקר בישראל בהמשך השנה. "השניים דנו באתגרים הביטחוניים המשותפים במזרח התיכון, בהם האיום הנשקף מאיראן.

"הנשיא הדגיש את מחויבותו להרחבת היציבות ושיתופי הפעולה באזור, כפי שהודגש ב'הסכמי אברהם', לצד כך שישראלים ופלסטינים יזכו למידה שווה של ביטחון, חופש ושגשוג. הנשיא העביר את תמיכתו הבלתי מעורערת בביטחונה ובחופש הפעולה של ישראל, והדגיש את תמיכתו המלאה של ממשלו בחידוש מערכת כיפת ברזל".

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, 27 באוגוסט 2021 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, 27 באוגוסט 2021 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

השרה איילת שקד בתגובה לפרסום בכלכליסט, לפיו המשטרה התקינה את תוכנת "פגסוס" אצל פוליטיקאים, אנשי עסקים, מנכ"לי משרדי ממשלה, פעילים חברתיים ועוד: "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם.

"חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו. לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום".

איילת שקד (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
איילת שקד (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה הד"ר רון מלכא בריאיון לגלי צה"ל על התוכנית להורדת יוקר המחיה: "זו העדיפות העליונה שלנו, פנינו למי שיכול לדחות את העלאת המחירים ובטווח הארוך מבצעים שינויים מבניים. בטווח הקצר אפשר לתת מענה נקודתי לחוסרים באמצעות הורדת מכסים".

השרה איילת שקד על חוק האזרחות בכאן רשת ב: "חוק האזרחות הוא בסך הכול שימור הסטטוס קוו. הוא נועד להגן על ביטחון המדינה ועל זהותה כמדינה יהודית. יש יותר מ־100 ח"כים שתומכים בחוק, לא ייתכן שהמיעוט יכפה את דעתו על הרוב. גם המיעוט בממשלה צריך להיות מחויב למשמעת קואליציונית".

סגירה