בדיקה משטרתית מצאה שנעשה ניסיון לעקוב אחר שלושה מ-26 האזרחים שפורסם שהיו במעקב

ממצאי הבדיקה הוצגו הערב לבנט, ולפיהם, מבין השלושה - שניסיון המעקב אחריהם נעשה באישור שופט - רק במקרה אחד ניסיון הפריצה הצליח ● בהרב-מיארה הנחתה לצרף לצוות הבדיקה בראשות המשנה שלה, עמית מררי, אנשי מוסד ● בית המשפט קיבל את בקשת התביעה במשפט נתניהו ונתן לפרקליטות ארכה עד יום ראשון כדי למסור את תשובתה לגבי מעקב אחר עדים

תחנת משטרה, ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
משה שי, פלאש 90
תחנת משטרה, ארכיון

כוחות הביטחון הגיעו לפנות את מאחז מעלה אהוביה.

אורית סטרוק מזדעזעת:

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית (11 בעד ללא מתנגדים ונמנעים) את הצעת החוק הממשלתית- הצ"ח ההוצאה לפועל (תיקון מס' 69) (ביטול הגבלת רישיון נהיגה), התשפ"ב-2021 אליה מוזגו הצעות החוק הפרטיות שיזמו הח"כים שלמה קרעי, חוה אתי עטייה, משה אבוטבול וישראל אייכלר, אוסאמה סעדי ואחמד טיבי, ח"כ גדי יברקן וח"כ נעמה לזימי.

הצעת החוק קובעת לבטל את הסמכות להטיל הגבלה על חייבים מלקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה מכוח חוק ההוצאה לפועל וחוק המרכז לגביית קנסות.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 259), התשפ"ב-2022. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות חוק פרטיות של חברי הכנסת יריב לוין, אופיר כץ, יוסי שיין וסימון דוידסון.

מוצע לפטור ממס הכנסה מענק ששולם לספורטאי בעד זכייה במקום הראשון, השני או השלישי בתחרות שהתקיימה במסגרת המשחקים האולימפיים, המשחקים הפאראלימפיים או משחקי העולם, או בעד זכייה כאמור בתחרות לבוגרים שהתקיימה במסגרת אליפות עולם, אליפות אירופה או אליפות מוכרת אחרת.

המתעמלת לינוי אשרם זוכה במדליית זהב בתחרות קרב-רב בהתעמלות אמנותית באולימפיאדת טוקיו, 7 באוגוסט 2021 (צילום: AP Photo/Ashley Landis)
המתעמלת לינוי אשרם זוכה במדליית זהב בתחרות קרב-רב בהתעמלות אמנותית באולימפיאדת טוקיו, 7 באוגוסט 2021 (צילום: AP Photo/Ashley Landis)

אלקין על ההצבעה על חוק האזרחות: למה זה בכלל הפך לאירוע? זה שנתניהו החליט להצביע נגד החוק לפני חצי שנה זה חוסר אחריות – זה האירוע המיותר. מה שקרה אתמול הוא הדבר הטבעי. בעיני מרצ טועים אבל הקואליציה תצליח להמשיך. אני שמח שהאופוזיציה הייתה אחראית.

השר אלקין , שהתראיין לרשת ב', אמר על פרשת פגסוס: "כל אחד מגיע לו הגנה על הפרטיות ולדעת שהמשטרה פועלת על פי החוק על פי אישורים".

לדברי אלקין: "חשוב לחקור את האירוע לעומק. אני בעד ועדת חקירה ממלכתית, זה קריטי כדי להחזיר את אמון הציבור. השר בר לב לא מתנגד. יכול להיות שאני רגיש בגלל המקום שממנו עליתי לארץ. אין לנו משטרה אחרת, אבל זה קריטי שתפעל במסגרת החוק".

אמי פלמור, לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים ושעל פי הפרסום בכלכליסט הייתה יעד לפגסוס: "אין לנו סיבה להאמין שהפרקטיקות האלה השתנו. אנחנו צריכים להיות מאוד מוטרדים מתרבות של היעדר גבולות של המשטרה, לאו דווקא ע"י פגסוס. מצופה להקים ועדת חקירה ממלכתית".

סגירה