על רקע הירי במזרח אוקראינה משרד החוץ שב וקורא לישראלים לעזוב את המדינה

מוסקבה גירשה את סגן שגריר ארה"ב ברוסיה ● שגריר ישראל בקייב זומן לשיחת נזיפה לאחר שמנכ"ל משרד החוץ ביקש לתאם עם רוסיה פינוי ישראלים ● מתווה התו הירוק לא יוארך; בנט: "הגל נשבר" ● חיות לאמסלם: "אין דבר רחוק מהאמת מלומר עליי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מניין כל השנאה" ● סנגורי נתניהו, מוזס והזוג אלוביץ' הגישו בקשה לגילוי חומרי חקירה

אנשי המרכז המשותף לפיקוח ולתיאום הפסקת האש (JCCC) בוחנים נזק שנגרם מירי פגז במחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה, 17 בפברואר 2022 (צילום: Vadim Ghirda, AP)
Vadim Ghirda, AP
אנשי המרכז המשותף לפיקוח ולתיאום הפסקת האש (JCCC) בוחנים נזק שנגרם מירי פגז במחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה, 17 בפברואר 2022

בתקשורת הרוסית טוענים כי צבא אוקראינה יורה פצצות מרגמה על ארבעה ישובים בחבל המורד לוגנסק. במערב מצפים שבמקרה שרוסיה תתקוף זה יהיה לאחר זיוף של תקיפה אוקראינית

בחדשות 12 מדווחים כי בכיר אמריקאי אמר הלילה כי בניגוד לטענת הקרמלין על הסגת חיילים מהגבול עם אוקראינה, הכוחות בגבול תוגברו ב-7,000 חיילים בימים האחרונים. "אז אתמול ממשלת רוסיה אמרה שהיא מסיגה את הכוחות מהגבול עם אוקראינה", אמר הבכיר. "הם קיבלו הרבה תשומת לב על הטענה הזו, גם כאן וגם ברחבי העולם. אבל עכשיו אנחנו יודעים שזה היה שקר".

ראש המודיעין הבריטי אמר דברים דומים.

הלילה דווח בוואלה כי כי מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז שוחח עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב והבהיר לו כי ישראל תהיה מעוניינת להמשיך לפנות את אזרחיה ואת הדיפלומטים שלה מהמדינה גם בתרחיש של לחימה, ותזדקק לשם כך לסיוע של רוסיה.

ב-ynet מדווחים בוועדה לבחירת שופטים הושגו הסכמות לגבי שופטים חדשים לבית המשפט העליון וכי ביום שני יאושרו רות רונן, חאלד כבוב, גילה כנפי-שטייניץ ועו"ד יחיאל כשר.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אני מברך על החלטתה של אוסטרליה להגדיר את ארגון חמאס כולו כארגון טרור. אני מודה לידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על כך שפעל בנושא לאחר השיח שקיימנו בעניין החשוב הזה.זהו צעד חשוב נוסף במאבק העולמי נגד הטרור".

שקד כתבה: מברכת את שרת הפנים האוסטרלית ואת ממשלת אוסטרליה על הכרזתם כי חמאס על כל שלוחותיו יוגדר כארגון טרור, בהמשך להכרזה זהה על חיזבאללה לאחרונה. אוסטרליה שוב בחרה בצד הנכון של ההיסטוריה.

שר החוץ יאיר לפיד:

יואב קיש קרא את הכתבה בכלכליסט בה סוקר הכתב תומר גנון את תגובת הפרקליטות לתחקיר שלו ומגיע למסקנה די צפויה שיש להגיע הערב להפגנת הליכוד בהבימה.

גם ראש האופוזיציה מפרגן לכתבה:

צבי האוזר נחרד מקיצוץ הוצאות הביטחון של ישראל וחושש מהכנת המערכה מול איראן.

סגירה