חרם ילדותי על גל"צ

נתניהו קורא להחרים את גל"צ, צילום מסך מערוץ 13
נתניהו קורא להחרים את גל"צ, צילום מסך מערוץ 13

החלטת החרם על גל"צ מצד מפלגות הליכוד, ש"ס והציונות הדתית היא צעד מופרע. מה בעצם אומרים חברי הכנסת בהחלטת החרם הזו? אנחנו המחוקקים לא נתראיין בתחנת רדיו ציבורית בגלל שמנהל התחנה הדיח שדר שלדעתנו מייצג את דעתנו.

מדוע שלא תתראיינו על כך דווקא שם ותסבירו למאזינים את דעתכם?
החלטת החרם היא צעד ילדותי.
מה בעצם עושים ילדים? ברוגז.

כן כן. המחוקקים, שמקבלים שכר של 45 אלף ש"ח לחודש עושים ברוגז עם כלי תקשורת בגלל שדר המזוהה איתם שהודח מתפקידו.

החלטת החרם היא צעד ילדותי. מה בעצם עושים ילדים? ברוגז. המחוקקים, שמקבלים שכר של 45 אלף ש"ח לחודש, עושים ברוגז עם כלי תקשורת בגלל ששדר המזוהה איתם הודח מתפקידו

החלטת החרם היא גם צעד טיפשי. חברי כנסת מנסים להעניש תחנת שידור בכך שהם לא יביעו בה את דעתם לבוחריהם. מענישים את בוחריהם.
פשוט החלטה חסרת היגיון.

החלטת החרם היא גם צעד של סתימת פיות. ברור שאם יש חבר כנסת בודד שרוצה להתראיין בעניין שעליו הוא עובד בכנסת, הרי הלחץ החברתי מפלגתי עליו סותם לו את הפה.

סתימת פה שמטרתה לכאורה לכפות על מנהלת גל"צ להחזיר את ברדוגו לשידור.
תמורת מתן האפשרות לברדוגו להמשיך לשדר (את דברי הבלע, הבוז וההסתה שלו נגד כל מי שאינו נתניהו או תומך נתניהו) לוקחים על עצמם חברי הכנסת את האיסור לדבר באותה תחנה. כלומר סותמים לעצמם את הפה. מתנהגים כאילו עצם הזמנתם לריאיון חשובה יותר מקיומו של ריאיון בו הם יכולים לומר את דעתם.

החלטת החרם היא החלטה אומללה. מה בעצם יקרה בעתיד אם יודח מהתחנה שדר נוסף המזוהה עם הימין? הליכוד ישלח פלוגות סער של תומכיו לכבוש את גל"צ? חרם אי אפשר להטיל פעמיים.

בינתיים הליכוד מחרים גם את הקמת הוועדה לביקורת המדינה, שבה הליכוד זכאי ואמור להציב יו"ר מטעמו, מחרים כמובן את ועדת האתיקה ובעצם מחרים את האינטרסים של בוחריו. אם לא מקבלים את דעתנו, אומר הליכוד, גם לא תשמעו אותה.

עכשיו דורש ראש הליכוד להקים ועדת חקירה ממלכתית, לא פחות, לעניין השימוש ברוגלות מצד המשטרה. "כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, לתיאום עדויות ולהעלמת ראיות", אומר האיש שמנע בגופו ועדות חקירה לאורך 12 שנות שלטונו. בזמנו לא הוקמה ועדת חקירה לעניין הצוללות ומדינה שלמה נגררה לארבע מערכות בחירות בטענות שונות ומשונות, וכשהוחלף – הוא עצמו גרס מסמכים (השמיד ראיות?) דקה לפני שמחליפו נכנס ללשכת ראש ממשלת ישראל.

בינתיים הליכוד מחרים גם את הקמת הוועדה לביקורת המדינה, שבה הליכוד זכאי להציב יו"ר מטעמו, מחרים את ועדת האתיקה, ובעצם מחרים את האינטרסים של בוחריו: אם לא מקבלים את דעתנו, גם לא תשמעו אותה

כל שקר עובר. רבות מהטענות המצוצות מדף המסרים שלו הן שקרים. סימני השאלה עדיין מהבהבים מעל המקור שיזם את הטענה לגבי "ריגול משטרתי" אחרי אזרחים תמימים. בינתיים מתברר שהמשטרה חקרה, לא ריגלה, ולא נמצא שום שימוש לא חוקי בתוכנת ריגול. ואף במקרה היחיד של שאיבת מידע משלמה פילבר, התברר שהמידע לא קשור לחקירה ולא הועבר לחוקרים.

אבל נתניהו מארגן הפגנה תחת הסיסמה "אם אתם חרדים לדמוקרטיה שלנו".
אין ספק שמדובר בהפרעה. פוליטית ציבורית. לא צריך הליך משפטי בשביל לאבחן את התנהגות מפלגות הימין באופוזיציה תחת הנהגת נתניהו.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 474 מילים
סגירה