ביידן: "מי, בשם אלוהים, פוטין חושב שנותן לו זכות להכריז על 'מדינות' בשטחים של שכנותיו?"

נשיא ארצות הברית אמר שהצעדים האחרונים שבהם נקטה מוסקווה הם "תחילתה של פלישה לאוקראינה" והודיע על הטלת סנקציות על רוסיה ש"הפרה בבוטות את החוק הבינלאומי" ● אבידר תקף את בנט והתפטר מהממשלה; ישוב לכהן כחבר כנסת ● רינאוי זועבי תתמנה לקונסולית בשנגחאי ● המפכ"ל: "המשטרה הואשמה בהאשמות שווא קשות שפגעו אנושות באמון הציבור בארגון"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נושא נאום לגבי המשבר האוקראיני-רוסי בבית הלבן, 22 בפברואר 2022 (צילום: Alex Brandon, AP)
Alex Brandon, AP
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נושא נאום לגבי המשבר האוקראיני-רוסי בבית הלבן, 22 בפברואר 2022

היערכות למלחמה באירופה: אחרי נאום לוחמני וצו המכיר בעצמאות המחוזות הבדלניים דונייצק ולוגנסק, פוטין הורה לצבא רוסיה להיכנס לשם כ"כוח שלום". בארה"ב עדיין נמנעים מהכרזה על פלישה. 

נשיא ארה"ב ביידן חתם על צו האוסר סחר עם המחוזות. על פי דיווחים הוא עדיין מסכים להיפגש עם פוטין כדי לדון במשבר – בתנאי שרוסיה לא תפלוש בצורה מלאה.

נשיא אוקראינה זלנסקי נשא נאום ואמר כי הגבולות הבינלאומיים של ארצו יישארו כפי שהיו, והוסיף: "אנחנו לא מפחדים מכלום, אנחנו לא חייבים למישהו, ואנחנו לא ניתן דבר לאף אחד".

אנשי השגרירות הישראלית בקייב יצאו ללבוב במערב המדינה.

בכאן מדווחים: שרי הממשלה התבקשו גם הבוקר שלא להתבטא בנושא עמדת ישראל במשבר האוקראיני-רוסי ולמקד את ההתבטאויות בצורך של הישראלים לצאת בהקדם מהמדינה.

מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז קרא ברשת ב' לישראלים לעזוב את אוקראינה מייד: "אני מבקש מהישראלים לצאת עכשיו. אם תהיה מלחמה שתתרחב יש חשש לחיי כל אדם במדינה. יש היום 3 טיסות לישראל. הציר מקייב ללבוב פתוח – סעו מערבה".

בכירים בקואליציה אומרים כי החלטת כחול לבן להיעדר מהצבעות על רקע חוק הפנסיות לא מסכנת את יציבות הממשלה – כך מדווח בהארץ.

בכאן מדווחים כי מסתמנת פשרה אפשרית במסגרתה יועלה שכר המינימום בתמורה לחקיקה של חוקי הפנסיה.

בראיון לרשת ב' אומרת השרה פנינה תמנו שטה: "אנחנו לא מאיימים בפירוק, אנחנו דורשים מראש הממשלה והמפלגות לחזור למשמעת קואליציונית ולדאוג לחוקים".

תמנו שטה הוסיפה "לשמוע שגנץ דואג לחבריו כשאנחנו מדברים על הסדרת הפנסיות של חיילי צה"ל? אלה חיילים שדואגים שנישן בלילה. היינו סבלניים די והותר, יואילו בטובם רה"מ וראשי הקואליציה שתהיה משמעת. נשמור על שלמות הממשלה, אך חוקי משרד הביטחון יצטרכו לעבור".

יאיר גולן שהתראיין אחרי תמנו שטה אמר "אין לוותר על ביטחון המדינה, אך כשיוקר המחייה עולה יש לטפל בדברים לפי סדרי עדיפויות ברורים שאפשר להסביר לאזרח. לא סבור שהמשבר יביא לפירוק הממשלה". 

ולדימיר בליאק חושב שאם שטייניץ היה מיש עתיד, אז באופוזיציה היו "משתוללים" על רקע מינויה של אשתו לבית המשפט העליון.

עמר בר-לב התייחס למסקנות צוות מררי ברשת ב' ואמר: "הבדיקות לא נגמרו ב-26 השמות של כלכליסט, אלא הורחבו הרבה יותר – וכל הבדיקות שנעשו עד היום הראו שלא נעשתה שום חריגה ע"י המשטרה. ייקח הרבה זמן לתקן את הנזק שנגרם לתדמית השוטרים במדינה".

בר-לב אמר: "שמח שיצא הדוח שמבהיר את הדברים. אנחנו לא מרגלים. התחקיר של כלכליסט החליש את יכולת המשטרה להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות נגד ארגוני הפשע, כי עכשיו הם יודעים מה יש למשטרה". בר-לב הוסיף: "בבדיקות עד כה לא נמצאה חריגה, למעט לגבי פילבר – המשטרה קיבלה אישור להשתמש ביכולת מסויימת והתוכנה כ"כ מתוחכמת שהיא העבירה גם אינפורמציה לגביה לא היה אישור. לשמחתי לא נעשה בה שימוש. יש סיכוי נמוך שיימצאו עוד חריגות".

בניגוד לדברים שכתב עם פרסומי כלכליסט על הפעלת פגסוס במשטרה, כעת אומר בר-לב כי אינו תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית וש-"כנראה לעולם לא נדע את התשובה לגבי הפריצה לטלפונים של גנץ וסער".

בר-לב התראיין גם לגל"צ ואמר על רקע המהומות בשייח' ג'ארח, כי "הפרובוקציות של הימים האחרונים מובלות ע"י ח"כ בן גביר. חברי הכנסת עפר כסיף ואחמד טיבי הגיעו בעקבותיו. אם לבן גביר חשוב, אני מציע לו להחזיר את לשכתו לכנסת". 

יואב גלנט בעוד צילום שלו עושה ספורט ולדבריו זה כי הממשלה מבטלת הצבעות אז יש לו זמן.

תחקיר חושף: ב-4 בפברואר פרסם גלנט סרטון שלו רץ באותו מקום באותה תלבושת – האם מדובר באותה ריצה וזה על רקע משבר אחר של הקואליציה? אנחנו רק שואלים את השאלות.

בקואליציה עוקצים:

סגירה