הפרלמנט בקייב אישר להכריז על מצב חירום למשך 30 יום

דיווח: ארה"ב הזהירה את אוקראינה – "פלישה רוסית רחבה תוך 48 שעות" ● משרד החוץ: "ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה" ● ביידן: נטיל סנקציות על החברה שבנתה את צינור הגז נורד סטרים 2 ● בנט על המשבר בקואליציה: "לא נעים ולא נורא" ● בעקבות החרם של כחול לבן: כל הצעות החוק של האופוזיציה אושרו בקריאה טרומית

מפגינים התומכים באוקראינה מוחים ליד שגרירות רוסיה בברלין, 22 בפברואר 2022 (צילום: Markus Schreiber, AP)
Markus Schreiber, AP
מפגינים התומכים באוקראינה מוחים ליד שגרירות רוסיה בברלין, 22 בפברואר 2022

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי הוא עדיין מקווה לסיום דיפלומטי למשבר – ולא מכריז על גיוס כללי, אלא על צו מילואים מוגבל בזמן.

רוסיה בינתיים ממשיכה להתכונן לאפשרות של פלישה כללית:

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר: פלישה מלאה של רוסיה לאוקראינה צפויה להתרחש ב-24 השעות הקרובות. נטיל עיצומים על מוסקבה. 

על רקע ההתפתחויות האחרונות, דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה בתדרוך לעיתונאים כי פסגה בין הנשיאים ביידן ופוטין "בוודאי לא בתוכניות כרגע".

אנתוני בלינקן ביטל את הפגישה המתוכננת עם מקבילו הרוסי לברוב.

בכאן מדווחים כי לפני ההתפטרות של אבידר הוצע לו משרת יו"ר הסוכנות היהודית.

ח"כ בועז טופורובסקי ברשת ב': "לא חושב שהקואליציה תיפול, נצטרך להתמודד עם כל הצבעה כמו שעשינו עד היום פשוט עכשיו התווסף עוד משתנה למשוואה. אלי אבידר מחויב לממשלה, הוא הפגין המון כדי להחליף את הממשלה הקודמת, נדע להתמודד עם הדעות והרצונות שלו".

טופורובסקי התייחס למינוי של ח"כ זועבי ואמר כי זהו מינטי ראוי ו-"הוכחה מהדהדת לכל מי שטוען שישראל גזענית ומדינת אפרטהייד שהיא מדינה שכולם בה שווים בפני החוק, בשונה ממדינות אחרות במזרח התיכון".

נעמה לזימי ממפלגת העבודה עונה לבן כספית שכתב בטורו שעל הסיעה להתעשת כדי לשמור על הממשלה.

לזימי מוסיפה: לא יכול להיות שהשמאל יואשם כל פעם שהוא נאבק על ערכיו. זו לא ממשלת ימין על מלא. זו ממשלה מרובת סיעות ועמדות וראוי שיראו בנו שותפות. כמו כן, לא רציני לדפדף סוגיות דרמטיות כמו שכר מינימום כשאנשים במשרה מלאה לא מסיימים את החודש. אם לא נלחם בסוגיות הללו אז על מה כן?

הקרב על הפנסיות הצהליות – מוסי רז אמר בגל"צ "זו קואליציה של הסכמות, לא של רוב קולות – זה בדיוק השוני מהממשלות הקודמות. לא מצהיר כיצד אצביע כי הצדדים צריכים להידבר, מאמין שההצעה הזו לא תובא כפי שהיא".

סגירה