אחרי פגישתו החשאית עם פוטין - שוחח בנט עם זלנסקי וייפגש הלילה עם קנצלר גרמניה

ארצות הברית עודכנה מראש על נסיעתו של ראש הממשלה למוסקבה; לפי דיווח, בבית הלבן הביעו סקפטיות לגבי המפגש ● נשיא רוסיה: הסנקציות על ארצי שקולות להכרזת מלחמה; הוסיף שהלחימה מתנהלת כמתוכנן ● זלנסקי תקף את נאט"ו על סירובה לכפות איסור טיסה מעל שמי אוקראינה ● ישראל תקים בית חולים שדה בלביב ● הרצוג ייפגש עם ארדואן באנקרה ביום רביעי הקרוב

  • אנשי שירות אוקראיניים מסייעים לנמלטים מהעיר אירפין שבמחוז קייב, 5 במרץ 2022 (צילום: Vadim Ghirda, AP)
    Vadim Ghirda, AP
  • עקורים אוקראיניים תחת גשר הרוס מחוץ לקייב, 5 במרץ 2022 (צילום: Emilio Morenatti, AP)
    Emilio Morenatti, AP
  • עובדי המחלקה למצבי חירום מסייעים לפליטה שנמלטה מאוקראינה בסירט שברומניה, 5 במרץ 2022 (צילום: Andreea Alexandru)
    Andreea Alexandru
  • ילד שנמלט מאוקראינה במדיקה שבפולין, הסמוכה לגבול בין המדינות, 5 במרץ 2022 (צילום: Visar Kryeziu, AP)
    Visar Kryeziu, AP
  • מפגינים מוחים ליד שגרירות רוסיה בתל אביב נגד הפלישה לאוקראינה, 5 במרץ 2022 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
    תומר נויברג, פלאש 90
  • עקורים מאוקראינה במרכז קליטה בפולין הסמוך לגבול בין המדינות, 5 במרץ 2022 (צילום: Olivier Douliery, Pool Photo via AP)
    Olivier Douliery, Pool Photo via AP

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי תקף את נאט"ו על כך שסירבה לכפות אזור אסור לטיסה על שמיה הטריטוריאליים של ארצו. "כל האנשים שימותו מהיום והלאה – זה גם בגללכם", האשים זלנסקי.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר שהדרך היחידה לכפות אזור אסור לטיסה היא על ידי שליחה של מטוסים של נאט"ו למרחב האווירי של אוקראינה. בתרחיש שכזה מטוסי נאט"ו ייתקלו במטוסים רוסיים, והדבר עלול להביא למלחמה רחבה באירופה.

1.45 מיליון פליטים עזבו את אוקראינה מאז פלשה אליה רוסיה – כך מסר ארגון ההגירה הבינלאומי של האו"ם. רובם הגיעו לפולין, ואחרים נמלטו למולדובה, להונגריה, לרומניה ולסלובקיה – כולן מדינות שלהן גבול עם אוקראינה.

כעשרת אלפים חיילים רוסיים נהרגו מתחילת המלחמה – כך מעריך הצבא האוקראיני. 269 טנקים, 945 נגמ"שים, שלושה כלי טיס לא מאוישים ושתי סירות מלחמה של צבא רוסיה הושמדו, לפי האומדן באוקראינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר שהסנקציות על רוסיה כמוהן כהכרזת מלחמה. הנשיא הרוסי גם אמר שהלחימה באוקראינה מתנהלת כמתוכנן.

הממשלה תמנה מחר בישיבתה השבועית את דרור שלום לראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון. בתפקידו האחרון בצה"ל עמד שלום בראש חטיבת המחקר באגף המודיעין. שלום ייכנס לתפקיד ב-25 במרץ ויחליף את זוהר פלטי, שמשמש כראש האגף הביטחוני-מדיני מ-2017. תוקף המינוי הוא לארבע שנים, וניתן יהיה להאריכו בשנתיים פעם אחת או פעמיים (כך שאורך הכהונה המרבי של שלום לא יהיה למעלה משמונה שנים).

סגירה