אבידר מקים מפלגה חדשה

פרסום ראשון הח"כ הסורר של ישראל ביתנו יקיים בשבוע הבא כנס ראשון של פעילים שיש מי שמכנה "כנס יסוד" למפלגה חדשה שמקים אבידר ● בכנס צפויה נוכחות בולטת של אנשי מחאת בלפור ● יש הטוענים כי גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מעורב ביוזמה ● אבידר עצמו אומר לזמן ישראל: "אנחנו לא מקימים התארגנות פורמלית, אבל אם יהיו בחירות מוקדמות - אף לא יתפוס אותנו לא מוכנים"

השר אלי אבידר במסיבת העיתונאים שבה הודיע על התפטרותו מהממשלה, 22 בפברואר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
השר אלי אבידר במסיבת העיתונאים שבה הודיע על התפטרותו מהממשלה, 22 בפברואר 2022

ח"כ אלי אבידר מקים מפלגה חדשה – כך נודע לזמן ישראל. כנס ראשון של הפעילים שתומכים באבידר אמור להתקיים בביתו במושב שורש ביום שלישי הקרוב. באירוע, שיש שמכנים אותו "כנס היסוד", ישתתפו קרוב ל-40 איש עם נוכחות בולטת של אנשי מחאת בלפור, שאבידר היה אחד הפעילים בה.

גורמים שקשורים בהתארגנות טוענים כי גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מעורב ביוזמה ויתמוך בה. מקורביו של ברק שותפים בארגון המפגש אצל אבידר. אבידר עצמו אמר אתמול לזמן ישראל: "אנחנו לא מקימים התארגנות פורמלית, אבל אם יהיו בחירות מוקדמות – אף לא יתפוס אותנו לא מוכנים".

גורמים שקשורים בהתארגנות טוענים כי גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מעורב ביוזמה ויתמוך בה. מקורביו של ברק שותפים בארגון המפגש אצל אבידר

אבידר כיהן כשר במשך חצי שנה והתפטר לפני פחות מחודש אחרי שהבין שאין לו השפעה ממשית בממשלה הזו. מאז הוא תוקף באופן קשה את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שותפתו לימינה, שרת הפנים איילת שקד.

אבידר טוען שהם אינם מחויבים לרוטציה ועלולים לפרק את הקואליציה לקראת תום הכהונה של בנט כראש הממשלה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ואלי אבידר במליאת הכנסת, 12 ביולי2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ראש הממשלה נפתלי בנט ואלי אבידר במליאת הכנסת, 12 ביולי2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בשיחות ההכנה עם הפעילים לפני המפגש בביתו, אבידר הוסיף כי הממשלה הזו עלולה להתפרק בכל רגע נתון, מכיוון שבנט ושקד מעולם לא הרגישו בנוח עם השותפים מהמרכז והשמאל. אבידר טען בשיחותיו כי גם אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, המפלגה שאבידר עדיין שייך אליה, רוצה לחזור במהירות לשותפות עם הליכוד ועם מפלגות ימין אחרות.

אבידר הזכיר את האיום האחרון של שקד על ח"כ מנסור עבאס בעקבות חוק האזרחות. לפי הפרסומים, אמרה שקד ליו"ר רע"ם ש"אם חוק האזרחות לא יעבור – מבחינתי נגמר הסיפור".

"הם אומרים שאני החוליה החלשה, אבל החוליה החלשה זה הם", אמר אבידר לאנשיו. "אני רוצה להשאיר את הממשלה והקואליציה הזו מכהנים עד היום האחרון. הם רוצים את ההיפך".

"הם אומרים שאני החוליה החלשה, אבל החוליה החלשה זה הם. אני רוצה להשאיר את הממשלה והקואליציה הזו מכהנים עד היום האחרון. הם רוצים את ההיפך"

אבידר נלחם בכנסת על חוקים ותקנות שקשורים בחירויות הפרט ומקדם את החוקים בנושאי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אבל גם כאן הוא מרגיש לדבריו את ההתנגדות של בנט ושקד.

אלי אבידר מודיע על התפטרותו מהממשלה במסיבת עיתונאים בכנסת, 22 בפברואר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אלי אבידר מודיע על התפטרותו מהממשלה במסיבת עיתונאים בכנסת, 22 בפברואר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אחרי שעזב את הממשלה, אבידר טען כי בנט גרר את הקמת ועדת החקירה בנושא הצוללות. מאוחר יותר נעדר בנט בהצבעה על חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות.

אבידר עצמו יגיש מיד אחרי הפגרה את "חוק הנאשם", המונע ממי שהוגש נגדו כתב אישום להקים ממשלה. בסרטונים שהפיץ הוא ביקש לסייע לו להפעיל לחץ ציבורי לטובת קידום החוק. גם הנושא הזה יעלה בכנס ביום שלישי.

אבידר יגיש מיד אחרי הפגרה את "חוק הנאשם", המונע ממי שהוגש נגדו כתב אישום להקים ממשלה. בסרטונים שהפיץ ביקש לסייע לו להפעיל לחץ ציבורי לטובת קידום החוק

אבידר יהיה כמובן הדובר המרכזי באירוע בביתו. הוא ינתח את המפה הפוליטית ואת תורת הסיכויים של ההתארגנות הפוליטית החדשה.

לפי אבידר, אין היום שום הבדל בין הליכוד והציונות הדתית, בין מאי גולן ואיתמר בן-גביר או בין שלמה קרעי ובצלאל סמוטריץ'. לשיטתו, מצביעי ליכוד רבים ינטשו את הליכוד – וכדי לקלוט אותם, צריך להקים ימין-מרכז הגיוני, מתון וליברלי, שמציג ממלכתיות ומלחמה בשחיתות ותומך בחירויות הפרט ובכיבוד זכויות של כל מגזר.

אלי אבידר בהפגנה בבלפור נגד בנימין נתניהו, 22 באוגוסט 2020 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
אלי אבידר בהפגנה בבלפור נגד בנימין נתניהו, 22 באוגוסט 2020 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

אבידר מדבר על רעידת אדמה פוליטית, בסופה ימצאו רבים את עצמם ללא בית פוליטי והם יכולים להגיע לגוף פוליטי חדש שמציג מנהיגות אמינה וישרה שהוכיחה את עצמה בכנסת וגם במאבקי שטח עקשניים. גם מצביעים ערבים יכולים לדעתו של אבידר להתנקז למפלגה חדשה כזו.

אבידר מדבר על רעידת אדמה פוליטית, בסופה ימצאו רבים את עצמם ללא בית פוליטי והם יכולים להגיע לגוף פוליטי חדש שמציג מנהיגות אמינה וישרה שהוכיחה את עצמה בכנסת

"אסור לשכוח שיש חמישה מנדטים ערביים שלא מצביעים", אמר אבידר בהזדמנויות שונות. במפגש ביום שלישי אמורים להשתתף גם כמה תומכים ערבים של אבידר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
8
בשורה נפלאה, אבידר. לך על זה בכל הכוח. אייהוד ברח ממש תוספת ענקית, ויביא לכם את המנדט השני. חבל שג'פרי התאובד בניו יורק: היה יכול להצטרף ככוח משמעותי עם שרלילותיו שחלק מהן זכאי עלייה ע"... המשך קריאה

בשורה נפלאה, אבידר. לך על זה בכל הכוח. אייהוד ברח ממש תוספת ענקית, ויביא לכם את המנדט השני. חבל שג'פרי התאובד בניו יורק: היה יכול להצטרף ככוח משמעותי עם שרלילותיו שחלק מהן זכאי עלייה ע"פ חוק השבות. לסמל המפלגה כדאי לך לבחור את הסמל הידוע של מחאה בלפור: זין מתנפח מפלסטיק. בתור פעיל ותיק במחאת בלפור ושר מצליח ועתיר ניסיון בממשלת השיקוי מטעם מפלגת המריצות של ליברמן נשקף לך עתיד מזהיר כראש המפלגה החד"שה. את כנס היסוד הרשמי כדאי לך לקיים בראש חודש הרמדאן בשגב שלום בקרב בני עמו של אחיך האציל בן אצילים סעיד אל-ח'רומי שכדברי חברך החליפי 'נפל בקרב' למען בני עמו בחיקה של הנפקנית בבאר שבע, לקול צרורות שמחה מהקלשניקובים של החוגגים שיצביעו בהמוניהם למפלגתך – ויעניקו לך את המנדט השלישי.

עוד 569 מילים ו-8 תגובות
סגירה