החל מהלילה: מערכת הביטחון תבצע מעצרי מנע של פעילי דאעש ששוחררו מהכלא

בנט בעקבות הפיגוע בחדרה: מנחה על שימוש במעצרים מנהליים ותגבור כוחות הביטחון עד יום העצמאות; גנץ: "אף אחד לא חסין, כולם על הכוונת שלנו" ● ביידן: כשאמרתי שיש להדיח את פוטין דיברתי אל אזרחי רוסיה ● ראש עיריית אירפין: אוקראינה חזרה לשלוט בעיר ● דיווח: רומן אברמוביץ' ונציגי אוקראינה למו"מ עם רוסיה סבלו מתסמיני הרעלה

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, 5 בספטמבר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, 5 בספטמבר 2021

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הלילה בחדרה הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון פנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ראש שב"כ רונן בר, סגן שר הבט"פ יואב סגלוביץ ובכירים במשטרה ובמג"ב.

בנט קיבל עדכון אודות ההתרחשויות בפיגוע ושיבח את פעילות הלוחמים במהלכו. כמו כן, דן ראש הממשלה בהמשך הפעולות של כוחות הביטחון.

מחר (שני) בבוקר יקיים בנט הערכת מצב ביטחונית נוכח פיגועי הימים האחרונים.

ראש הממשלה נפתלי בנט, המפכ"ל קובי שבתאי וראש שב"כ רונן בר מנהלים הערכת מצב בחדרה אחרי הפיגוע, 27 במרץ 2022 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט, המפכ"ל קובי שבתאי וראש שב"כ רונן בר מנהלים הערכת מצב בחדרה אחרי הפיגוע, 27 במרץ 2022 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הבוקר עדיין מאושפזים חמישה פצועים מהפיגוע: אחד במצב קשה מאוד, אחד במצב בינוני ושלושה במצב קל.

כמה שעות לאחר הפיגוע הקשה בחדרה, הגיע ראש הממשלה למקום ושוחח עם אחד מהלוחמים שחיסלו את המחבלים.

ארגון דאעש הוציא הודעה רשמית על הפיגועים:

ע"פ הדיווחים אכן, המחבלים משתייכים לדעאש ואף היו מוכרים ככאלה:  אחד היה עצור ב-16', שני ניסה להצטרף לארגון בסוריה, הוגש אישום ב-16'. העונש- רק שנה וחצי.

מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן, שנמצא בישראל, גינה את הפיגוע:

נשיא ארה"ב ביידן אמר במסיבת עיתונאים כי הוא לא קורא לחילופי שלטון ברוסיה – כמה ימים לאחר שאמר כי "פוטין לא יכול להישאר בשלטון".

ראש עיריית אום אל פאחם סמיר מחאמיד בגל"צ: "חיי אדם חשובים מכל, כל הציבור שלנו מסכים על כך. אני מכיר את אביו של אחד המחבלים, מדובר במשפחה גדולה – מעריך שגם הם יגנו את הרצח".

ב-103fm  אמר מחאמיד: "כראש העיר ובשם תושבי אום אל פאחם אנחנו מגנים את הרצח וזהו קו אדום שאסור לחצות".

שר המשפטים סער הבוקר ברשת ב': "דאעש זה לא רק ארגון, זה בראש ובראשונה אידאולוגיה שנפוצה ברשתות החברתיות. ככל שיש תנועה לנורמליזציה יש תנועת נגד לקיצוניות וצריך להיות ערניים. לכן אביא לכנסת את חוק הפייסבוק שעוסק בהסתה ברשתות החברתיות".

סער אמר כי אישור ישובים חדשים בנגב הוא ציונות ואינו מבין למה שרי מרצ מתנגדים, ואף התייחס לוויכוח עם השרה זנדברג. "איך אפשר להתנגד להקמת היישובים החדשים בנגב? אנחנו לא יודעים מה קרה בשומר חומות? אנחנו לא מבינים שאם ערד לא תהיה מוקפת ביישובים יהודיים כולל על צירי התנועה אנחנו לא מבינים מה המשמעויות כולל הביטחוניות". סער טען שהשרה הפריעה לדבריו באופן בלתי פוסק.

סגירה