הקבינט הורה להגביר את נוכחות גורמי הביטחון בשטח ולשלול היתרי עבודה מקרובי מחבלים

בנט: "מי שיש לו רישיון לנשק - זה הזמן לשאת אותו"; גנץ: "כל האמצעים כשרים כדי לשבור את גל הטרור" ● מליאת הכנסת תתכנס לדיון מיוחד עקב המצב ● אף שהוכן קו תקשורת מאובטח, נמנע ליברמן, השוהה בלונדון, מלהשתתף בישיבת הקבינט ● הרצוג נפגש עם מלך ירדן עבדאללה בארמונו שבעמאן ● נציבות האו"ם לפליטים: למעלה מארבעה מיליון איש נמלטו מאוקראינה מאז פרצה המלחמה

שוטר באחת הזירות בבני ברק שבהן נרצחו עוברי אורח, 30 במרץ 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
שוטר באחת הזירות בבני ברק שבהן נרצחו עוברי אורח, 30 במרץ 2022

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את הפיגועים האחרונים בישראל: "לעולם לא ניתן יהיה להצדיק מעשי אלימות שכאלה, ועל כולם לגנות אותם".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי המשא ומתן עם רוסיה נראה "חיובי". "ניתן לומר כי המסרים שאנחנו מקבלים משיחות המשא ומתן הם חיוביים, אך הם לא מבטלים את התקיפות הרוסיות ואין סיבה להאמין למדינה הפועלת להרוס אותנו".

הנשיא גם ביקש מאנשיו להישאר דרוכים: "המצב לא נעשה קל יותר. היקף האתגרים לא פחת. לצבא הרוסי עדיין יש פוטנציאל משמעותי להמשיך בהתקפות נגד המדינה שלנו. לצבא רוסיה עדיין יש מספיק ציוד ומספיק כוח אדם אותו הוא יכולים לשלוח ללב המלחמה".

We can call positive the signals we hear from the negotiating platform. But these signals do not silence the explosion of Russian shells. Of course, we see all the risks. Of course, we see no reason to trust the words of certain representatives of a state that continues to fight for our destruction. Ukrainians are not naive people. Ukrainians have already learned during these 34 days of invasion and over the past eight years of the war in Donbas that only a concrete result can be trusted.

Posted by Володимир Зеленський on Tuesday, March 29, 2022

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן על הפיגוע בבני ברק: "אנו מגנים בתוקף את התקפת הטרור בבני ברק, הפיגוע השלישי בישראל בתוך שבוע. ליבנו יוצא אל משפחות הרוגי הפיגועים".

על פי עיתון הטיימס הבריטי, מבדיקה שעשו חוקרים עם היעלמותו של שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו עולה כי הוא שוהה בבונקר גרעיני בהרי אורל. מנתוני מטוסו עולה כי השר נכנס ויוצא כבר מספר שבועות מבונקרים המרוחקים כ־1,000 ק"מ ממוסקבה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מדליק נר עם שר ההגנה, סרגיי שויגו, בקתדרלה הראשית של הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית, 22 ביוני 2020 (צילום: אלכסיי ניקולסקי, ספוטניק, מאגר התמונות של הקרמלין באמצעות AP)
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מדליק נר עם שר ההגנה, סרגיי שויגו, בקתדרלה הראשית של הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית, 22 ביוני 2020 (צילום: אלכסיי ניקולסקי, ספוטניק, מאגר התמונות של הקרמלין באמצעות AP)

הפיגוע בבני ברק: כוחות הביטחון פשטו הבוקר על ביתו של המחבל דיא חמארשה בכפר יעבד שליד ג'נין. הם עיכבו לחקירה חלק מקרובי משפחתו, בהם גם אחיו שנעצר, כך פורסם באתר ynet.

סגירה