נתניהו בהפגנת הימין: דלתנו פתוחה לכל מי שרוצה לחזור

דיווח: קארה דן עם סילמן ושיקלי בהקמת סיעה ● בנט לחברי ימינה: סילמן עברה רדיפה ונשברה ● גנץ: רוצים בקיומה של הממשלה ● לוין: נקבל את חברי תקווה חדשה בזרועות פתוחות ● נתניהו הבטיח לסילמן שתשוריין בליכוד ותמונה לשרת הבריאות, סמוטריץ׳ חתם על הצהרה כי לא ייכנס לקואליציה אם ההבטחות לא יקוימו ● גפני: לחשוב מי יכול וראוי להרכיב ממשלה ללא בחירות

ראש האופוזיציה נתניהו נואם בהפגנת הימין, 6 באפריל 2022 (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)
Olivier Fitoussi/FLASH90
ראש האופוזיציה נתניהו נואם בהפגנת הימין, 6 באפריל 2022

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן אמר שוושינגטון תשלח סיוע צבאי נוסף לאוקראינה בסך 100 מיליון דולר.

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה כי ארה"ב והאיחוד האירופי צפויות להטיל היום סנקציות נוספות על רוסיה – כולל על בכירים בקרמלין ועל בני משפחותיהם. בין העוצמים החדשים, איסור על השקעות חדשות ברוסיה והגבלות על מוסדות פיננסיים.

בעקבות הטבח בבוצ'ה, נשיא אוקראינה וולודימר זלנסקי קרא להטיל סנקציות נוספות על רוסיה שיתאימו ל"חומרת פשעי המלחמה". זלנסקי הוסיף כי רוסיה שולחת חיילים נוספים למתקפה חדשה. "ההנהגה הרוסית מנסה לאסוף אידיוטים נוספים, בהם צוערים, כדי לשלוח אותם למרחץ דמים במתקפה נוספת. אנחנו יודעים על מה אנחנו נלחמים. ואנחנו עושים הכול כדי לנצח".

We are aware that the occupiers outnumber us. That they have more equipment. But we have no other choice – the fate of our land and our people is being decided. We know what we are fighting for. And we do everything to win.

Posted by Володимир Зеленський on Tuesday, April 5, 2022

ממשלת בנט מתקרבת לסוף דרכה? יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן החליטה לפרוש מהקואליציה על רקע חילוקי דעות אידיאולוגיים עם מרכיבי הממשלה משמאל, כך פירסם עמית סגל ב־N12.

פרישתה מגיעה על רקע אולטימטום שהציבה בנוגע להכנסת חמץ לבתי החולים: "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית", אמרה סילמן. "לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל.

"הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת, היא קו אדום מבחינתי. לא הכול אתם יודעים כי ניסיתי בשקט.

"אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו".

עידית סילמן (צילום: שריה דיאמנט/פלאש90)
עידית סילמן (צילום: שריה דיאמנט/פלאש90)

בעקבות המלחמה באוקראינה: תאגיד אינטל האמריקאי הודיע על עצירת כל הפעילות העסקית ברוסיה באופן מיידי.

סגירה