שניים נרצחו וארבעה נפצעו באורח קשה-קריטי בפיגוע ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב

כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל; הציבור באזור נקרא שלא לצאת מהבתים ● דובר הקרמלין: כוחותינו ספגו אבדות משמעותיות, וזו טרגדיה נוראה עבורנו ● רוסיה הושעתה ממועצת זכויות האדם ● יושב ראש המטות המשולבים: משמרות המהפכה הם ארגון טרור ● בנט מקדם הכרזה על שיקלי כפורש ● עקב אולטימטום של אורבך נדחתה בשנה שלילת הסבסוד של מעונות לילדי אברכים

שוטרים וגורמי רפואה בזירת הפיגוע בתל אביב, 7 באפריל 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבשלום ששוני, פלאש 90
שוטרים וגורמי רפואה בזירת הפיגוע בתל אביב, 7 באפריל 2022

אחרי היום הסוער, חברי ימינה קארה, שקד, ואורבך נפגשו. על פי הדיווח בגל"צ, קארה הודיע כי למרות שכבר היה סגור לפיצול עם סילמן ושיקלי, הוא מוותר על כך כי הוא מחויב עדיין לאיילת שקד.

ח"כ אופיר אקוניס בראיון למעריב: "כפי שאנחנו רואים היום, ימיה של הממשלה הולכים ומתקצרים. תהליכים בפוליטיקה לוקחים זמן. מידיעה אישית, אם לא היו יוצאים לפגרת הכנסת לפני פורים, הממשלה הייתה קורסת. הם כבר היו בסוף דרכם וברחו מהצבעות חשובות".

לדברי אקוניס, "לא מפריע לי ואני לא מתרגש מזה שקוראים לי 'ביביסט', אני בז לכל המתנגדים הפוליטיים שקוראים לי כך כשאין להם טיעונים ענייניים. זה כינוי גנאי שהצמיד השמאל לכל מי שתומך בנתניהו או בליכוד".

מנסור עבאס הבוקר ברשת ב': "אין הכרעה כבר 4 סיבובים ולכן חוזרים חלילה. הפיתרון – צריך להפסיק לחשוב על עצמך ולעבור לחשוב על הציבור ששלח אותך". לדברי עבאס, "אנחנו לא קשורים למשבר האחרון. יש קהלים ויש מנהיגים שרוצים לקשור אותנו לאירוע הזה ועושים לנו דה-לגיטימציה".

לדברי עבאס: "אני ממשיך הלאה. אני מנסה לעשות את הדבר הזה מ-2019 ובקואליציה הזו הצלחנו. חיבור בין ערבים ובין ימין ושמאל ואנחנו ממשיכים הלאה". עוד אמר עבאס – "כל מפלגה וכל חבר כנסת 'סבל' בצורה זאת או אחרת מהאופי של הקואליציה אבל היו אומרים את זה".

עבאס קובע: "הניסיון לא נכשל. קמה ממשלה. נשבר טאבו. קמה ממשלה שהראתה שלא רק נתניהו יכול, היא ניהלה את המדינה, והיא ממשיכה הלאה"

לשאלה אם נתניהו אופציה מבחינתו ענה עבאס: "כל גורם פוליטי או מפלגה חייבים לחשוב על הכיוון שלנו – הבחירות כן באופק. אנחנו דוהרים לבחירות, אבל לדעתי אפשר לייצב את הקואליציה. העמדות שלי ידועות אבל היום אני אומר – 'אנחנו עם שותפות שאנחנו מרוצים ממנה ורוצים שהיא תמשיך'".

עבאס אמר כי הפנייה למשותפת הייתה ביוזמתו והוסיף -"לצערי, לחלק מהמפלגות במשותפת יש גישה שצריך לפרק כל ממשלה. אבל אנחנו נמצאים בצומת היסטורית שחייבים לנצל. אם נסכים על האג'נדה, אפשר ללכת ביחד".

הדהוד צבעוני לדברים דומים אומר פאיז אבו סהיבאן, ראש עיריית רהט ואיש רע"ם, בגל"צ. לדבריו "בממשלה יש הרבה דברים טובים, והיא חייבת להמשיך להוביל את המדינה לחוף מבטחים. כמו בכדורגל, אם חוטפים גול אחד צריך להכניס שניים – הקואליציה צריכה לפנות לאנשי האופוזיציה". 

מירב בן ארי בגל"צ: "לא הופתעתי מפרישת סילמן. חשבתי שהיא חזקה, אבל בסוף כולנו בני אדם, והיא לא הצליחה לעמוד בזה. אני מאוכזבת, אם את לא מסכימה עם האידיאולוגיה של המפלגה שלך – לכי הביתה ושחררי את הכיסא".

אריה דרעי בראיון לישראל היום: "לא הופתעתי מפרישת סילמן מהממשלה. כבר כמה ימים יש מגעים, הייתי סקפטי. באמצע הלילה הודיעו לי שזה סופי. אני מקווה שהיא לא האחרונה. בקרוב ממש נשמע על עוד אחד או שניים שיעשו אותו מהלך. אני מקווה בגלל מה שאני יודע, ידיעה לבד זה לא מספיק".

ומה עכשיו? לדברי דרעי "יש לנו רוב עם גדעון סער וימינה. אם הם יחזרו הביתה ויגידו טעינו, היתה לנו נקמה, היו לנו עצבים, אבל אנחנו חוזרים הביתה – תאמין לי שלא נזכיר להם דקה אחר כך שהם היו לא בסדר. אני אדאג לזה. נקבל אותם באהבה מוחלטת. תבואו אלינו בחזרה, בואו תקימו ממשלה, תקבלו תפקידים בכירים".

גם ליברמן, עליו אמר דרעי שאין לו סליחה וכפרה לעולם, יכול לבוא מבחינת דרעי. "אם הוא ירצה להיכנס לקואליציה ולהיות חלק מאיתנו ביחד זה אפשרי. אני מוכן למחול על הכל כדי להקים ממשלה נורמלית".

 

סגירה