חבר בחולייה שרצחה את מלאכי רוזנפלד נלכד, בנט: "היה בדרך לבצע פיגוע נגד ישראלים"

טורקיה: משבר בין ישראל לפלסטינים עלול להשפיע על היחסים עם ישראל ● מסתמן: סגר יוטל על השטחים בליל הסדר ● התובע הראשי בביה"ד הבינלאומי בהאג: "אוקראינה היא זירת פשע" ● פרופ' גולדרייך יתרום את מענק פרס ישראל לארגוני זכויות אדם ● הרצוג בארוחת אפטאר: הפרסומים שיהודים יעלו קורבן בהר הבית – שקריים ● פלסטיני בן 14 נהרג מירי צה"ל באזור בית לחם

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
נועם רבקין פנטון/פלאש90
ראש הממשלה נפתלי בנט

נשיא ארה"ב ביידן האשים את רוסיה ב"רצח עם" באוקראינה בפעם הראשונה; "הראיות מצטברות לגבי הדברים הנוראיים שרוסיה מבצעת באוקראינה. ניתן למשפטנים הבינלאומיים אם זה נחשב לרצח עם או לא, אבל זה בהחלט נראה ככה לי", אמר הנשיא.

הנשיא הוסיף: "אני קורא לזה רצח עם מכיוון שזה הופך יותר ויותר ברור שפוטין מנסה למחוק את הרעיון להיות אוקראיני. הראיות נערמות".

נשיא אוקראינה זלנסקי בירך על הדברים ואמר כי כך מדבר מנהיג אמיתי.

שיפוצים בקבר יוסף תחת אבטחה של כוחות גדולים של צה"ל בתיאום עם הרשות הפלסטינאית. נורו יריות לעבר המתחם בזמן העבודות.

צוות בינוי של מועצת שומרון נכנס לפנות בוקר לקבר יוסף יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון ובליווי חטיבת שומרון משפץ את המקום.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "זהו יום היסטורי. הגענו לכאן עם שחר, ולאור היום, רגע לפני חג החירות, להחזיר את הכבוד הלאומי של עם ישראל ואת כבודו של יוסף שחולל. הפורעים הברברים מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית ידעו היטב מדוע הם שורפים והורסים בקבר יוסף הצדיק. הם יודעים שכל עוד עם ישראל מהארץ ומחו"ל – בהובלת ההתיישבות בשומרון, ממשיך ופוקד את המקומות הקדושים לו ואתרי המורשת הלאומיים הם לא יכולים לנצח אותנו".

בתחילת התנועה אל"מ רועי צוויג מח"ט שומרון נתן את פקודת היציאה בקשר ללוחמים: "תחנת לוחמני, כאן קודקוד, היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קברו של יוסף. במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו, כנאמר 'לזרעך אתן את הארץ הזו' ואנו פועלים היום, ב-'יד רמה' כאבותינו שעל יציאתם ממצרים בפסח שנחגג עוד שלשה ימים אומר הכתוב 'בעצם היום הזה'! לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים! וכך אנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל. תחנות לוחמני תחילת תנועה אל העיר שכם"

השיפוץ בקבר יוסף. רם בן ברק אמר הבוקר ברשת ב': "הסיפור של קבר יוסף הוא באחריות שלנו וצריך לתקן וזה נעשה בתיאום עם הרשות ואני מקווה שייצאו בשלום".

על רקע גל הטרור אמר בן ברק: "אנחנו מנסים לעשות עבודה ממוקדת נגד מפגעים ולהוציא מי שלא מעורב מהאלימות ועד כה מצליחים".

בן ברק הוסיף: "אבו מאזן באירועים האחרונים, אני לא רוצה לחלק לו ציונים, הוא גינה ולא פשוט לו בסיפור הזה עם הג'יהאד והחאמס, מנגנוני הביטחון ברובם אנחנו עובדים איתם – ובסוף נעשה מה שאנחנו רוצים וצריכים – מתוך מדינות של פגיעה במי שפוגע בנו. אני מעריך מאוד את הממשלה שפועלת ככה, כי הכי קל להיות פופוליסט ולעשות דברים שיועילו לזמן קצר".

בן ברק אמר כי לפיד עושה מאמצים רבים כדי שהממשלה תמשיך לתפקד.

אורית סטרוק חושפת כי היא וסמוטריץ' הסכימו לא להכנס לקבר יוסף שלשום בלילה כי הוחלט על השיפוץ ונעצרו הפורעים. היא מבטיחה לבוא לבקר אחרי פסח.

בהארץ מדווחים עי שישה פלסטינים נפצעו מירי חי בעימותים עם צה"ל בכפר ביתא דרומית לשכם על פי הסהר האדום. שני פצועים מירי כדורי גומי בעימותים שהתפתחו ליד קבר יוסף בעבודות השיפוץ במקום.

סגירה