דיווח: בנט אוים שאם לא יתפטר מראשות הממשלה, בני משפחתו ייפגעו מכדורי רובה

בשונה מהמכתב המוקדם, שנשלח למקום עבודתה של אשת ראש הממשלה גילת בנט, המכתב המאוחר מוען לבית המשפחה ברעננה, אך הוא אותר על ידי דואר ישראל לפני שהגיע ליעדו ● המשטרה הצבאית עצרה חייל בחשד שפרסם איומים נגד בנט ברשתות החברתיות ● גרמניה מוכנה להפסיק לרכוש נפט רוסי, ובכך נסללת לאיחוד האירופי הדרך להטלת אמברגו על מוסקבה

ראש הממשלה נפתלי בנט בבסיס צה"ל ליד בית אל, 5 באפריל 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה נפתלי בנט בבסיס צה"ל ליד בית אל, 5 באפריל 2022

חברי בית הנבחרים של קנדה הצביעו פה אחד בעד ההצעה להגדיר את התקיפות של רוסיה באוקראינה כ"רצח עם". בהצעה צוין כי הפשעים כוללים מקרים עקביים של הריגה מכוונת של אזרחים, חילול גופות, עינויים, אונס וטרנספר מכוון של ילדים.

זלנסקי דיווח הלילה כי לראשונה מאז תחילת הלחימה נערכה פגישה של ראשי הרשויות באוקראינה.

Вперше за час повномасштабної війни Росії проти нашої держави проводимо засідання Конгресу місцевих та регіональних…

Posted by Володимир Зеленський on Wednesday, April 27, 2022

במהלך התפילה במסגד אל-אקצה לפנות בוקר החלה תהלוכה והפרת סדר נקודתית והיא טופלה על ידי המשטרה באופן מיידי באמצעות גז מדמיע שהוטל מרחפן.

מהמשטרה נמסר כי מאז אתמול בערב, המשטרה פועלת בכוחות מתוגברים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, בפרט באזור העיר העתיקה, בכדי לשמור על שלום הציבור ובטחונו.

הלילה, כמו גם במהלך התקופה האחרונה, משטרת ישראל אפשרה לעשרות אלפי המתפללים המוסלמים להגיע להר הבית לקיום תפילות לילת' אל קאדר בבטחה, והתפילות השונות התקיימו כסדרן.

לפנות בוקר לאחר תפילת הפאג'ר ובמהלך פיזור המתפללים, החלו כמה עשרות צעירים להפר את הסדר, אולם בתוך זמן קצר מאוד הם פוזרו באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר, כשבמקביל מתפללים רבים בשטח ההר פעלו להרחיקם ולהדוף אותם ללא צורך בכניסת כוחות משטרה למקום.

המשטרה עצרה חשוד אחד ובהמשך צפויים מעצרים נוספים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן ובמקביל לפעול נגד מפרי סדר ופורעי חוק הפוגעים ברבים המגיעים להר הבית להתפלל.

בסרטון שפרסמה המשטרה נראים מתפללים הודפים מתפרעים במקום:

בעיתון הפלסטיני אל-קודס מדווחים כי בכירים ישראלים וירדנים יפגשו בסוף הרמדאן כדי לדון בסוגיות שקשורות למסגד אל אקצא.

ולדימיר בליאק רץ 6 ק"מ לזכרם של ששת המיליונים:

יואב קיש בציוץ על הר הבית.

בתגובה לגולש שתהה שאולי התזמון לא מתאים על רקע יום השואה, ענה קיש: "אחרי מה שקרה אתמול בערב בהר הבית זו המציאות. זה לא עניין של מתאים או לא, אי אפשר להתכחש למה שקרה וקורה בהר הבית".

השרה לשיוויון חברתי מירב כהן בגל"צ: "כל קשיש, ניצול שואה או לא ניצול שואה, שחי בעוני – זה כשלון שלי. אני מאמינה שהתקציבים שהשקענו ישפרו את המצב. אי אפשר לעשות קסמים בחודשים ספורים, אבל צריך להיות עקביים"

סגירה