השגריר בארה"ב: "הצענו לאמריקאים להשתתף בחקירה"

אלרעי פרייס על החשד לזיהום בתנובה: "אין חשש לבריאות הציבור" ● בנט: "הפלסטינים מונעים חקירת מותה של הכתבת מאל-ג'זירה" ● מועצת התכנון אישרה בניית כ-4,000 יחידות דיור ביו"ש ● אבו מאזן בטקס האשכבה לאבו עאקלה: "ישראל אחראית למותה; נפנה להאג" ● בית המשפט המחוזי מרכז בלוד התיר לפרסום שהחשודה בשליחת מכתבי האיומים נגד בנט ובני משפחתו היא אילנה ספורטה חניה

תיעוד מהירי בג'נין שהפיץ משרד החוץ; הכתבת הבכירה של אל־ג'זירה שירין אבו עאקלה (צילום: משרד החוץ וטוויטר)
משרד החוץ וטוויטר
תיעוד מהירי בג'נין שהפיץ משרד החוץ; הכתבת הבכירה של אל־ג'זירה שירין אבו עאקלה

היום תיערך הלווייתה של עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנהרגה אתמול מירי בג'נין. אבו עאקלה נהרגה בשעה שהתנהלו חילופי ירי בין ישראל לחמושים פלסטינים. הלווייתה צפויה לצאת מרמאללה – ובה ייקח חלק יושב ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) – ולהסתיים בירושלים, העיר שבה התגוררה. בישראל חוששים שהאירוע יביא להגברת האלימות, שאותה מנסים להרגיע.

ארצות הברית, כמו גורמים נוספים בעולם, קראה לחקור את מותה של אבו עאקלה, שהחזיקה באזרחות אמריקאית. ישראל פנתה לפלסטינים בבקשה לקיים נתיחה פתולוגית משותפת של אבו עאקלה, אולם הבקשה נדחתה, וכעת מתמקדים המאמצים בבקשה לקבל את הקליע שפגע בעיתונאית הפלסטינית, כדי שיסייע לקבוע האם נפגעה מאש ישראלית או מאש פלסטינית.

"מתי העולם ואלו שעומדים מאחורי האפרטהייד הישראלי, שמוסיף לרצוח, לענות ולבצע פשעי מלחמה יאמרו סוף-סוף 'די!'? שירין אבו עאקלה נרצחה בידי ממשלה שמקבלת ללא תנאי ועם אפס אחריות מימון מארצנו" – כך כתבה בחשבון הטוויטר של חברת הקונגרס של ארצות הברית רשידה טאליב.

שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג כתב בתגובה, כי "אפשר היה לצפות מחברת קונגרס לתמוך בקריאתנו לחקירה ישראלית-פלסטינית משותפת, ללא משוא פנים, של האירוע הטרגי, במקום למהר להסיק מסקנה נמהרת ומוטה. התנהלות כשופטת, כחבר מושבעים וכתליינית מערערת את יסודות הצדק והשלום".

חברתה של טליב למפלגה הדמוקרטית, חברת הקונגרס אילהאן עומאר, קבעה גם כן שאבו עאקלה נהרגה מאש ישראלית ומחתה על התקציבים שמעבירה ארצות הברית לישראל.

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה פינלנד, הגובלת ברוסיה, צפויה להודיע היום באופן רשמי על כוונתה להצטרף לברית נאט"ו.

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח אמר הבוקר כי הבקשה הישראלית לחקירה משותפת של מות העיתונאית שירין אבו עאקלה נדחתה. לדבריו, הפלסטינים יקיימו חקירה עצמאית של מות אבו עאקלה אתמול בג'נין ויעבירו את ממצאיה לבני משפחתה, לארצות הברית, לקטר ולגורמים רשמיים נוספים.

אתמול שוחח ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד עם א-שייח בנושא. דבריו של השר הפלסטיני מבטאים דחייה של הבקשה האמריקאית לחקירה משותפת, ישראלית-פלסטינית, של המקרה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר יגיע ביום שני הקרוב לדיון בבית המשפט העליון בירושלים, שבו צפויה להינתן הכרעה בשאלת הדיבה בסרטו מוחמד בכרי כלפי חיילי צה"ל שלחמו בג'נין במבצע חומת מגן – כך דיווח הבוקר איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות". זו תהיה הפעם הראשונה שבה מגיע שר בממשלה לתמוך בתובעים. במודעה שפורסמה הבוקר הביעו, בין היתר, השרים בני גנץ, יאיר לפיד, איילת שקד, מירב כהן, אלעזר שטרן ומתן כהנא תמיכה בלוחמים.

סגירה