דיווח: לראשונה תשתתף ארצות הברית בתרגיל ישראלי המדמה תקיפה באיראן

מיום שני הקרוב תבוטל החובה לעטות מסכות בטיסות ● דיווח: בעת כהונתו כראש המוסד גורש יוסי כהן מקונגו ● ליברמן ושאשא ביטון סיכמו שגם השנה גני הילדים ייכללו בבתי הספר של החופש הגדול ● אחרי שראש עיריית אום אל-פחם ביקש שלא לקיים תרגיל צבאי בעירו, הוחלט בצה"ל שהתרגיל ייערך מחוץ ליישוב ● ימינה הדיחה את עידית סילמן מוועדת הכנסת

מטוס F15 של חיל האוויר הישראלי מלווה מפציץ B1b של חיה"א האמריקאי במהלך טיסת הרתעה מעל שמי המזרח התיכון, 30 באוקטובר 2021 (צילום: U.S. Air Force/Senior Airman Jerreht Harris via AP)
U.S. Air Force/Senior Airman Jerreht Harris via AP
מטוס F15 של חיל האוויר הישראלי מלווה מפציץ B1b של חיה"א האמריקאי במהלך טיסת הרתעה מעל שמי המזרח התיכון, 30 באוקטובר 2021

הכנסת אישרה הלילה האת הצעת החוק של משרד האוצר, שמבקשת להעניק נקודת זיכוי נוספת להורים עובדים על כל ילד בגילאי 6 עד 12. המשמעות: הורים עובדים יהיו זכאים להפחתת מס בשווי של עד 5,300 שקל. 

הכנסת אישרה גם מתן תוספת למענק העבודה למשתכרי שכר נמוך.

בנט: 

ליברמן מדגיש שהאופוזיציה הצביעה נגד:

הקואליציה הדיחה את עידית סילמן מחברות בוועדת כנסת והחליפה אותה בשירלי פינטו שתהיה חברה גם בוועדת בריאות. סילמן עדיין מנהלת את וועדת הבריאות של הכנסת.

ברשת ב' דיווחו כי סילמן הציעה הבוקר כי לתמוך במינוי כהנא לשר עבור התפלגות כסיעת יחיד מימינה ונענתה בשלילה.

הלילה: עימותים במזרח ירושלים. המשטרה מוסרת כי נעצרו 15 אנשים.

סמוטריץ' כתב: "התפרעויות הערבים הערב בירושלים והמראות ההזויים בלוויתה של שירין אבו עאקלה הם קו פרשת מים מסוכן שמביא אותנו למציאות אחרת. ממשלה חלשה ורופסת שתלויה בתומכי טרור מרימה את ראשם של אויבי ישראל ומאבדת את המשילות וההרתעה. ואת השד הזה יהיה קשה מאוד להחזיר לבקבוק. מופקר, מסוכן, ובלתי נסלח".

דרעי: 

הקואליציה ניסתה לפנות לרשימה המשותפת כדי שיתמכו במינוי כהנא לשר – אולם נדחו. כך מדווחים בישראל היום. הנושא לא עלה להצבעה במליאה מכיוון שלא היה רוב וכהנא מונה לסגן שר לענייני דת לאחר הצבעה בממשלה.

חבר הכנסת של העבודה מראה שפע הומור שמתאים בדיוק לאירוע:

יואב קיש מסכם את הלילה בכנסת: "הסתיימו ההצבעות במליאה. הממשלה העבירה רק את החוקים שרע"מ והמשותפת אישרו לה. למי שלא הבין: הממשלה שורדת על קולות רע"מ והמשותפת. תודה גדעון, איילת, אורבך, קארה, אלקין, השכל, הנדל וכל חברי 10 מעלות ימינה…"

סגירה