רינאוי זועבי בשיחות סגורות: לא מתכוונת להוביל לבחירות

בנט: "המעשה הכי ציוני שעשיתי היה להקים ממשלת הצלה כשידעתי שתופעל נגדי מכונת רעל" ● יו"ר בל"ד מבהיר: אעלה את החוק לפיזור הכנסת להצבעה ביום רביעי ● זנדברג: ״הרוחות נרגעו, רינאוי זועבי לא תפיל את הקואליציה" ● הניו יורק טיימס: רוסיה הוציאה להורג שבויי מלחמה אוקראינים בבוצ'ה ● חשד למקרה ראשון של אבעבועות הקוף בישראל

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי בנווה אילן, 19 במאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי בנווה אילן, 19 במאי 2022

חברת הכנסת הפורשת מהקואליציה ג'ידא רינאוי-זועבי התראיינה היום לגל"צ ואמרה כי תשוחח הבוקר עם ניצן הורוביץ בטלפון ושהשניים יפגשו בתחילת השבוע. מדוע לא ענתה לטלפונים לאחר פרסום המכתב? "ברגעים כאלה יש הרבה שמועות", היא אומרת. "ניסו להתקשר אליי וכבר יצאתי. אנחנו נקבע. זה לא הסיפור פה".

ש: האם דיברת עם הורוביץ על הבעיות שלך מול הקואליציה?ֿ

"היו לי שיחות כאלו בעבר. ההחלטה הייתה בעקבות שיחות עם המשפחה שלי. זה עניין אידיאולוגי".

ש: אם ההחלטה אידיאולוגית – מדוע את לא מתפטרת מחזירה את המנדט?

"מרצ היא מפלגה שבנויה על שותפות יהודית ערבית – אני מאמינה שחלק גדול מתומכים של מרצ מאמינים במהלך שלי. אני יודעת שהאלטרנטיבה יותר גרועה. מי שיבטיח ממשלת ימין זה לא אני. זה ההתנהלות של החלק הימני של הקואליציה – גנץ ובנט. גם סילמן פירקה את הקואליציה. אני בינתיים אתמוך בקואליציה כל עוד היא תיענה לצרכים של הציבור הערבי.  אין לי דרישות – אני רוצה שהקואליציה תהיה קשובה לציבור הערבי".

על כל ששוריינה במרצ אמרה רינאוי-זועבי כי הייתה מועמדת מספר 4 ברשימת מרצ וכי "לא כל מצביעי מרצ רק רוצים לא לראות את ביבי".

רינאוי-זועבי אמרה כי לא התפטרה כי "ראתה בקואליציה הזו פוטנציאל", אבל "בחודשים האחרונים הממשלה שברה ימינה". היא אינה מתפטרת עכשיו כי היא "מאמינה שאני יכולה להשפיע על הקואליציה".

בראיון לרשת ב' אמרה חברת הכנסת כי הבהירה ללפיד את הרצון שלה "להמשיך בהחלטה שאני לקחתי על עצמי – לפרוש מהקואליציה". וכי אמרה בפירוש שאינה מעוניינת להגיש מועמדות לקונסולית של שנגחאי.

עוד סיפרה כי אמרה ללפיד "אני לא הולכת להצביע באופן אוטומטי נגד הקואליציה, אלא אבחן כל חוק כי יש גם חוקים או הצעות חוק שהקואליציה מביאה והם טובים גם לציבור הערבי. אבל מכאן ולהגיד שאני הולכת לחזור בי? אני לא חוזרת".

מוסי רז הבוקר בגל"צ: מה שקרה זה מפתיע. הייתי מצפה לדעת דבר כזה מראש אף פעם לא קרה לנו דבר כזה – אולי זה עוד לא יקרה. צריך להבטיח את יציבות הממשלה אני עוד חושב שזה אפשרי.

עוד אמר רז: "צריך לזכור מאיזו חברה היא באה, יכול להיות שהיא נתונה ללחצים. לא נוכל לקבל כל מה שהממשלה תעשה – אם יהיה טרנספר בדרום הר חברון, אם ינסו לגרש את ח'אן אל אחמר, לא נוכל לקבל זאת. אבל אני רואה את האלטרנטיבה".

מיקי זוהר הבוקר ברשת ב': "הממשלה בדרך ליפול, זה כבר בלתי נמנע. זה עניין של זמן שמשחק לטובתנו. ככל שהם מחזיקים מעמד, הציבור מואס בהם יותר וחוזר הביתה לליכוד ולימין. הסיפור של הממשלה גמור, אנחנו מתקרבים לבחירות בצעדי ענק".

שר האוצר ליברמן ספד לאיש הרדיו והסופר יצחק נוי שהלך לעולמו בגיל 80.

סגן שר החוץ עידן רול מאוכזב וקצת עוקצני כלפי הגולשים שלא הבינו את ההודעה שלו על השקעה בהסברה במטאברס – היקום הוירטואלי שיהווה את הדור הבא של רשת האינטרנט. אולי אנחנו פשוט לא מוכנים ליקום הזה.

יש לציין שהבלבול נבע מהניסוח של רול אתמול.

סגירה