רגב: "כשרוצים להפיל את הממשלה אין כאבי בטן עם מקרי אונס, נשים מוכות וחיילים"

נתניהו: "כל שעה של בנט על הכיסא עולה לאזרחים - עשיתי חישוב גס - כעשרה מיליון שקל" ● פריג' על הפסיקה, שלפיה, קריאת שמע בהר הבית לא יכולה להיחשב לעבירה פלילית: החלטה הגובלת בטיפשות; המשטרה ערערה על פסק הדין ● עשרה ימים אחרי פרישת שמרית מאיר הודיע גם ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, טל גן צבי, על עזיבתו ● רינאוי זועבי לא הגיעה לישיבת הסיעה של מרצ

מירי רגב (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
מירי רגב

השר עיסאווי פריג' התייחס הבוקר ברשת ב' לפסיקת שופט בית המשפט השלום בירושלים לגבי התפילה בהר הבית ואמר כי זו "החלטה שמזכירה לי איך טיפש אחד יכול לשרוף יער שלם". פריג' הוסיף: אנחנו בתקופה מאוד רגישה. מה שקורה מסביב. התנהלות שהיא גובלת בטיפשות – עם כל הכבוד. הרי זו החלטה מדינית לא משפטית וסוגייה מאוד מאוד רגישה – יש סטטוס קוו".

עוד אמר פריג': "אני לא מומחה בסוגייה של התפילות – אבל צריך לתת כבוד לדת. רחבת אל אקצא היא מקום תפילה למוסלמים. זה הסטטוס קוו. אני מאוד מקווה שיהיה שלום והדברים ישתנו – אבל כל הפייק שנזרק לאוויר, כמו בניית בית המקדש, אלו דברים שבאים לחמם. למה לנו לשחק באש. אני מודאג – אנחנו בכיוון של הסלמה צריך לשפוך מים – לא שמן".

על פרשת רינאווי אמר: "ישבו עליה שישי שבת, היא ישבה וזרמה עם ראשי רשויות בשביל החברה שלה. לא דיברנו על שקל אחד נוסף. יש תקציבים על הנייר והכספים לא מגיעים. שחררו את החסמים. זה כסף שמחכה בוועדת הכספים!"

פריג' הוסיף: "היא אישה חושבת, אכפת לה מהחברה שלה. לא הוגן מה שעושים לה בתקשורת. היא עברה קשיים – ונתנה כבוד לחברה הערבית".

ניצן הורוביץ התייחס הבוקר בגל"צ להיעדרותו מהמגעים עם חברת סיעתו הסוררת: "הייתי לגמרי בלופ, היו לי ולראש הממשלה וללפיד שיחות ארוכות לגבי זועבי-רינאוי. דיברתי איתה ישירות ומה שחשוב זה שהגענו לפיתרון. ביבי או בן גביר וסמוטריץ' יצטרכו לחכות".

הורוביץ הוסיף: כשבודקים ומסתכלים על הדרישות של זועבי-רינאוי הן טובות לחברה הערבית.

הורוביץ אמר: "מצעד הדגלים לא צריך לעבור דרך שער שכם – אפשר למצוא דרך אחרת לעשות את זה וחבל. לא צריך לשפוך עוד שמן על המדורה. אפשר גם אני השתתפתי במצעדים אבל לא צריך לעשות את זה ברובע המוסלמי. בהר הבית צריך להתנהג באותו הגיון. יש סטטוס קוו וצריך לקיים אותו. זו החלטה של בית משפט ואני לא מתווכח איתה אבל זה מביא מתיחות מיותרת. לא צריך ללכת עם הראש בקיר. פה לא נהגו בהגיון. זו פסיקה לא נכונה אבל יש שופטים אני מציית ומקבל. דעתי אחרת".

על רקע פסיקת בית המשפט: המשטרה עיכבה יהודי שהשתחווה בהר הבית ועצרה יהודים שניסו להכנס עם תפילין.

בן גביר תוקף בסרקזם:

בעיתון אל-קודס, היוצא לאור במזרח ירושלים, מדווחים כי ארגוני הטרור בעזה העבירו מסרים למתווכים, המזהירים מ"ההסלמה הישראלית המתמשכת", אחרי החלטת בית המשפט בנוגע להר הבית.

חילי טרופר הבוקר ברשת ב' על חוק ממדים ללימודים שצפוי להגיע למליאה הערב: "יש פה פוליטיקה קטנה ובושה גדולה של הליכוד. 12 שנה היו בשלטון ולא הסדירו את המלגה. יש דרך אחת להגיד תודה לחיילי צה"ל. אני חושב שרע"ם וכל הקואליציה יצביעו בעד החוק".

לדבריו של שר התרבות, "נתניהו תמך בעבר בחוק להגבלת כהונת רה"מ, אבל שיקולים פוליטיים מנחים פוליטיקאים. יש הרבה חוקים שח"כים בתוך הקואליציה רוצים לקדם, חלקם יקרו וחלקם לא. רוצים להעביר כמה שיותר חוקים. נגיע להסכמות".

מנגד מירי רגב אמרה: "לממשלה הזו יש כסף לזועבי, עבאס וטיבי, ולמי לא נותר – ללוחמי צה"ל. יש כאן מכירת חיסול". על שרידות הקואליציה: "זה עניין של זמן, היא בסוף תתפרק. ההתנהלות של לפיד היא לא בא לשנות, אלא בא לשחד".

סגירה