אושרה בקריאה טרומית ההצעה לאסור הנפה של הדגל הפלסטיני במוסדות שהמדינה מתקצבת

סער הכחיש קיומם של מגעים בין גורמים במפלגתו לגורמים בליכוד: "לא מתקיים משא ומתן; עמדתי לגבי נתניהו לא השתנתה" ● בהתאם להסדר הטיעון עימו התפטר ליצמן מהכנסת ● בית הדין דחה את הבקשה לצו מניעה: מורי התיכונים יוכלו שלא להשתתף בהכנות לרפורמה בלימודי היסטוריה, אזרחות, תנ"ך וספרות ● נסיעת גנץ להודו התעכבה אחרי שלא נמצא איש באופוזיציה שיתקזז עימו

מליאת הכנסת, 1 ביוני 2022, אילוסטרציה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מליאת הכנסת, 1 ביוני 2022, אילוסטרציה

אביגדור ליברמן אומר בראיון לישראל היום "אם יש רצון להמשיך יהיה אפשר להעביר תקציב. אם כל אחד יתחיל לבנות את האליבי האידיאולוגי למה צריך לפרק את הממשלה, זה יתפרק".

ליברמן מציין כי שאיפותיו התעדכנו נוכח מינוי בנט לראש ממשלה עם שישה מנדטים: "פעם לא האמנתי שזה יכול לקרות, אך בנט הוכיח שהכל אפשרי. אני חושב שאין לאף אחד במערכת הפוליטית ניסיון כמו שיש לי. יש לי את הנתונים, ואני מקווה שהתוצאות יהיו בהתאם. כל אדם שנכנס למערכת הפוליטית רוצה להיות ראש ממשלה. בשבילי זו רק אופציה – לא אובססיה".

באשר לקיצוץ בתקציבי הישיבות והכוללים, אומר ליברמן כי ינסה להעבירו, אך לא יפיל את הממשלה על הנושא הזה.

יו"ר ישראל ביתנו ממשיך בהתקפה על ההנהגה החרדית ועל סבסוד הכוללים: "מי שלא הפך לרב דגול או לדיין או לרב שכונתי עד גיל 29 – הוא כבר פוסק הלכה לא יהיה. מי שיושב בכולל מהגיל הזה עד הפנסיה זה מימון בטלה נטו, זה לא לימוד תורה. זה מסגרות חברתיות, פוליטיות".

ליברמן מוסיף: "אני מציע להם לקרוא קצת את רמב"ם. כל מי שחי על התורה וחי על הצדקה זה חילול ה'. הוא הבין לא פחות מליצמן, מדרעי ומגפני. בישיבות הגבוהות יש לימוד יותר רציני. אני לא חסיד גדול גם שלהם, אם ישיבת מיר תעבור למוצב גלדיולה אני מוכן לממן אותם. אין דבר כזה לימוד תורה בלי לעבוד, זה חילול ה'. הכוללים הם תעשייה ובייס פוליטי של מפלגות חרדיות. הם עיוותו את כל היהדות. מאיפה המציאו את הדבר הזה שאסור לשרת בצבא? דוד המלך, אלכסנדר ינאי, יהושע בן נון – כולם היו לוחמים. שמעתי את הרב מאזוז והרב מזרחי – הם מחנכים להסתה ולגידופים, ולא לתורה. חלק גדול מהתרבות בחברה החרדית זה עבודה זרה נטו, כל תרבות הבאבות. ראיתי כמה שמתנהלים ממש כמו אוליגרכים. נוסעים במרצדס, שותים וויסקי משובח – איזו מין יהדות זו?"

ברשת ב' מדווחים כי ראש הרשות הפלסטיני אבו מאזן הודיע לארצות הברית, מצרים וירדן כי יוציא לפועל את החלטת המועצה המרכזית של אש"ף בדבר ניתוק הקשר עם ישראל בעקבות אירועי יום ירושלים. 

עמר בר-לב מגיב לדיווחים אודות הכרזות נגד אלוף פיקוד המרכז:

לפיד במסר למפלגות השמאל בקואליציה: אחרי אישור החוק בקריאה טרומית, הצעת חוק הדגל תישאר בוועדת הכנסת או תועבר לוועדת החוקה ולא תתקדם בהליך החקיקה. הדברים דווחו ברשת ב'.

חוק הדגל שיזם ח"כ אלי כהן מהליכוד קובע איסור הנפת דגלי אש"ף במוסדות שפועלים מטעמה של המדינה או נתמכים על ידה, כדוגמת אוניברסיטאות.

קארין אלהרר הבוקר בגל"צ: "האופוזיציה נוקטת בצעדים לא נגד הממשלה, אלא נגד האזרחים. גם חוק שלא אמורה להיות עליו שום הסתייגות – מעלים עליו הסתייגויות ימים שלמים – זה פשוט מטורלל. תפקידה של האופוזיציה הוא לא להטריל

סגירה