דיווח: ישראל מציעה לוושינגטון קו חדש - הסנקציות על איראן יוסרו, אך הגבלות הגרעין יישארו

היועץ לביטחון לאומי חולתא הציג השבוע למקבילו האמריקאי סאליבן את היוזמה, שלפיה, ארה"ב תציע את האפשרות לאיראנים כחלק מהסכם הגרעין החדש ● אלפים השתתפו במצעד הגאווה בירושלים, שלראשונה לקח בו חלק יושב ראש הכנסת ● בג"ץ הורה למדינה לעדכנו בעוד חודשיים על ההתקדמות בפינוי חומש ● מת אורי זוהר; טרופר: "מגדולי היוצרים; אבן יסוד בתרבות"

נציג האיחוד האירופי אנריקה מורה נועד עם נציג איראן לשיחות הגרעין בווינה עלי באקרי בטהראן, 27 במרץ 2022 (צילום: Iranian Foreign Ministry via AP)
Iranian Foreign Ministry via AP
נציג האיחוד האירופי אנריקה מורה נועד עם נציג איראן לשיחות הגרעין בווינה עלי באקרי בטהראן, 27 במרץ 2022

הלילה: עימות כמעט אלים בין בן גביר לטיבי.

לדברי בן גביר חברי הכנסת טיבי ואוסאמה סעדי ניסו לתקוף אותו. בצילום שלו נראה שסעדי נגע בו עם דף.

רם שפע נדרש לדברים הבוקר ב-103fm ואמר:"היו בהיסטוריה הרבה חברי כנסת שמתעמתים וצועקים. אבל חבר הכנסת, שאני מצטער לכנות אותו כך, איתמר בן גביר, כל המהות שלו היא לחפש פרובוקציות וליצור מציאות שבה הוא כל הזמן מתעמת. לצערי הרבה פעמים הוא מצליח".

איילת שקד בראיון למעריב: "יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה לעשות. אני צריכה עדיין להשלים את הליכי האישור של 'חלופת שקד' לתמ"א 38. יש את חוק המטרו, ובמושב הקרוב יש עוד הרבה מאוד מה לעשות. אני מקווה ומעריכה שנשרוד את מושב הקיץ הנוכחי בשלום".

ברשת ב' מדווחים כי מנסור עבאס אומר לחבריו לקואליציה כי אין לו "4 אצבעות לחוק יהודה ושומרון – והוא מבקש עוד כמה ימים, והוא מתכוון "לעבוד בזה".

מדיווח אחר עולה כי הוא מצפה שיהיה יותר קל להעביר את החוק שאחר שיירגעו הרוחות מיום ירושלים.

הלילה: צה"ל הרס את בית המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, בכפר יעבד סמוך לג'נין. כוחות צה"ל הרגו פלסטיני בעימותים. ֿ

איתן גינזבורג הבוקר ברשת ב': "אין לנו כל כוונה להחליף ממשלה אנחנו מתכוונים להילחם על הממשלה הנוכחית. אני מושקע בזה ב-200%. בסוף יש לנו ממשלה מתפקדת".

ח"כ איתן גינזבורג (צילום: אסתר עדינה ולמן דוברות הכנסת)
ח"כ איתן גינזבורג (צילום: אסתר עדינה ולמן דוברות הכנסת)

על חוק יהודה ושומרון אמר: "אם השותפים שלנו רוצים בקיום הממשלה, אני מצפה מכולם להיות בתוך המשמעת הקואליציונית ובתוך גבולות הגזרה האלה של קואליציה"

גינזבורג אמר גם כי שמח לשמוע שאין אמת בדילים בין סער לנתניהו וכי זה "הדבר הנכון למדינה. זו הממשלה וגם הוא מבין את זה. אחרת זה בן גביר בבט"פ, אמסלם ונתניהו בממשלה. חודש מאז הפגרה ואנחנו עדיין שלמים והעברנו חקיקה. גינצבורג הוסיף: "אנחנו לא מחפשים מגעים – הודפים זאת מיד. בסוף יש ממשלה מתפקדת".

סגירה