קרב האשמות בקואליציה: "סער מייצר כאוס"

מבוכה לקואליציה: חוק שכר מינימום של המשותפת עבר בטרומית בתמיכת רע"מ ובהיעדרות עבודה ומרצ ● אריה דרעי: "הקואליציה התפרקה סופית. צפו להפתעות" ● פרויקטור הקורונה: "יש עלייה בתחלואה, לא יודע אם זה גל חדש" ● הצט"מ ממליץ לחזור לעטות מסכות במרחבים סגורים ● ישראל מבהירה: אסדת כריש לא תשאב גז משטח המחלוקת עם לבנון, קוראים למו"מ על הגבול הימי

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר במליאת הכנסת, 8 ביוני 2022 (צילום: דוברות הכנסת / נועם מושקוביץ')
דוברות הכנסת / נועם מושקוביץ'
ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר במליאת הכנסת, 8 ביוני 2022

בתו של סגן ראש עיריית שפרעם פרג' כניפס, ג'והרה, נהרגה בפיצוץ רכב בכניסה לעיר.

כניפס אמר הבוקר ברשת ב': "זה מציאות קשה ואכזרית, לא רק אצלנו בארץ אלא בכל מקום. לא היו עליי איומים".

בגל"צ אמר כניפס: "קשה לעכל, אתה חושב שאתה בחלום בלהות. המזרח התיכון הוא אכזרי, לפעמים אנשים משלמים מחיר על לא עוול בכפם".

סגן השר, ח"כ מתן כהנא, התייחס אמש (ג') להחלטה לשלב נשים ביחידות הקרביות בצה"ל. בפגישה עם סטודנטים באוניברסיטת רייכמן בהרצליה נשאל סגן שר הדתות על דעתו בנושא שילוב נשים ביחידות חי"ר. סגן השר ‏הבהיר כי על אף ששוויון הוא ערך חשוב הוא אינו מקודש כאשר הוא פוגע בערכים אחרים.

כהנא הציג את ההבדלים שבין שירות נשים בתפקידי לוחמה בכירים בחיל האוויר, כולל לוחמות צוות אוויר, לבין לוחמות העתידות לקחת חלק ביחידות החי"ר וביחידות עילית כמו יחידת 669. כהנא הסביר כי המאמץ הפיזי הנדרש מלוחמי יחידת 669 הוא אדיר, בעוד שטייסים אינם נדרשים ליכולות פיזיות גבוהות, מה שמאפשר גם לנשים לקחת חלק בלתי נפרד בטייסות באופן שווה לגברים: "גם אם ימצאו מישהי אחת, שתיים, או ארבע, שמסוגלות לעמוד בדרישות הפיזיות של לוחמי חי"ר, האם זה מצדיק פגיעה בערכים אחרים?", תהה כהנא בפני הסטודנטים.

כהנא ציין כי שילוב נשים ביחידות השדה עלול לפגוע באופן עמוק בלוחמים הדתיים המהווים אחוז ניכר מהמשרתים בשירות קרבי, כיוון שעבורם שירות מעורב מהווה בעיה הלכתית.

מנסור עבאס הבוקר ברשת ב':" אנחנו במגע ישר עם גנאים – הוא אחד מאיתנו ואנחנו תמכנו בו לראשות העיר והוא שותף שלנו ברע"ם אנחנו דנים באופן כללי איך ממשיכים – לטובת החברה הערבית. יש יחסי אמון".

לדברי עבאס הוא לא רוצה להקדים את המאוחר ולומר אם גנאים יתפטר.

עבאס תוהה: "האם ממשלת הליכוד – כחול לבן הצליחה להעביר כל חוק שרצתה? הממשלה שלנו הצליחה להעביר המון חוקים. יש אתגר בנוגע לחוק הזה. מה שהזוי זה שהליכוד הצליח לגרור את כולנו לדפוס הצבעה מוזר. הדפוס שיצר הליכוד – אני נגד כל החוקים, זה מצב הזוי! אין אף הצבעה עניינית".

עוד אומר עבאס: "הליכוד הצליח לגרור את כולנו לדפוס הצבעה מאוד מוזר. אנחנו צריכים לחשוב בצורה יצירתית איך אפשר לצאת מהמלכוד הזה. מפלגות הקואליציה צריכות להתחיל לנהל קמפיין רציני נגד השיטה הפסולה של הליכוד".

עיסאווי פריג' ברשת ב': יש בעיה, יש משברון. אנחנו במרצ עושים מאמצים למצוא פתרון – אנחנו מחוייבים לקואליציה, אי אפשר להשאיר אותנו במצב מביך. היא צריכה להחליט – או שהיא הופכת להיות חלק מהסיעה או שהיא צריכה להתפטר".

אלעזר שטרן בגל"צ: "אנחנו לא יכולים למנוע מנשים את הזכות להיות לוחמות ולתת רק לגברים לשרת את המדינה. צה"ל בדק את הדברים – לא בכל היחידות יהיו נשים, אבל מי שרוצה להיות לוחמת – צריך לאפשר לה. נשים תהיינה בכל התפקידים, אך לא בכל היחידות. זה לא יפגע בחיילים דתיים".

שטרן התייחס למשבר הפוליטי ואמר כי אם בנט לא היה מכניס את עידית סילמן למפלגתו "היום לא היינו יודעים מי היא", ועליה להתפטר.

סגירה