רינאוי-זועבי: אין סיכוי שאחזור לקואליציה או אתפטר

הורוביץ: לא רואים בה חלק מהסיעה - כל האופציות על השולחן ● לזימי: תפקידנו להציל את המדינה ולא רק את השמאל ● מאזן גנאים: אצביע נגד חוק יו״ש בכל מצב, לא אתפטר ● עבאס: אני אף פעם לא אקרא לחבר כנסת ערבי להתפטר ● ישראל כ״ץ לעבאס: תומך טרור, מעולם לא עשינו איתך משא ומתן ● בכירים בליכוד: אורבך ניתק איתנו קשר, הסבלנות שלנו מתקרבת לפקיעה

ג'ידא רינאוי זועבי במליאת הכנסת, 7 ביוני 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ג'ידא רינאוי זועבי במליאת הכנסת, 7 ביוני 2022

הלילה נדרס למוות מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי במחסום לבדיקת שיכרות בדרך המכבים בראשון לציון כשרכב ובו חמישה נוסעים תושבי רהט ניסה לפרוץ את המחסום ופגע בו ובמתנדבים נוספים.

ח"כ אמיר אוחנה ספד לו:

אוחנה כותב:

"כשהקמתי את שדולת הנשק בכנסת בעיצומה של אינתיפאדת הסכינים, הוא התייצב. יחד עם חבריו, הוביל קבוצת אזרחים חמושים לחיזוק ההגנה העצמית, ופעל כדי להרחיב את מעגל נושאי הנשק.
במדינה בה אנו חיים – כך הבין – זה הכרח.
על כן לקח חלק במערך המתנדבים של משטרת ישראל, שלא תמיד מוערך במידה הראויה. אנשים, הרבה פעמים לא צעירים, שנותנים את שעות הפנאי שלהם כדי להציל חיים. בכבישים, בפשיעה ובטרור.
כאן בתמונה באחד מאירועי חנוכה שקיימתי, יחד עם חברינו רמי בקשי ואבי אלבז.
עמיחי בצד שמאל.
עמיחי היה איש טוב, חזק ואמיץ, נכון להתייצב מול כל אוייב, ובאותה המידה רגיש ומלא אהבה.
התואר "מלח הארץ" – נכתב עליו.
אני שולח חיבוק חזק לבני משפחתו ולכל אוהביו.
יהי זכרו של עמיחי כרמלי ברוך ומנוחתו עדן".

מירב בן ארי זועמת על הגולשים שחושבים שלא הסיתה מספיק על רקע התאונה הקטלנית הלילה:

מנסור עבאס בשבתרבות בבאקה אל גרביה על הר הבית: "אין ספק שבממשלה הנוכחית יש מי שמנסה לאתגר אותה בסוגיה הזו, כפי שעשה אריאל שרון שנכנס לשם ואז החלו המהומות. אומרים שדווקא בתקופה הזו, מספר האנשים שנכנסו גדל. בוודאי, כי מי נכנס? אנשים שרוצים להפיל את הממשלה ומנסים להתגרות גם במוסלמים וגם ליצור אווירה של משבר שיוכל להפיל את הממשלה, זה כל הסיפור. גם בצד השני יש שימוש פוליטי בסוגיה. לכל אחד יש מטרות ויוצאים בהצהרות ואיומים. כל אחד עושה מה שטוב לאינטרס המפלגתי שלו".

במעריב מדווחים כי עבאס אמר כי לא היה מתנגד לשבת תחת נתניהו או בממשלה עם בן גביר – והסביר: "אנחנו לא פוסלים אף אחד, יש מי שפוסל אותנו. אנו רוצים שותפות. אנו רוצים להיות חלק מהקואליציה במדינת ישראל בעשור הקרוב. לא חשוב אם נקים אותה או נצטרף אליה, אני רוצה להיות שם".

מצד שני אמר עבאס: "נתניהו אומר שאני תומך טרור. ישבנו בבית שלו כמה פעמים ודיברנו על פוליטיקה ודברים נוספים. כנראה שאם אנו יוצאים לבחירות הוא יעשה קמפיין אגרסיבי ביותר על החברה הערבית והפוליקה הערבית. הוא ישתמש בזה עד הסוף ונראה מה יהיה בבחירות".

על השאלה אם יקרא למאזן גנאים להתפטר אמר: "אני אף פעם לא אקרא לחבר כנסת ערבי להתפטר, כמו שמנהיג מפלגה יהודית לא קורא לחה"כ סילמן וחבר הכנסת שיקלי להתפטר. אני משאיר להם שיחשבו מה אחריותם בקידום התהליך הזה".

נשיא ארה"ב ביידן אמר בנאום לתורמים כי זלנסקי הוזהר על ידו לפני המלחמה כי פוטין מתכוון לפלוש אולם "לא רצה לשמוע".

הבוקר חולקו באוקראינה לראשונה דרכונים רוסיים באזורים שנכבשו.

עשרות מצביעי מרצ ומפלגות קואליציה אחרות הגיעו לביתה של ג'ידא רינאוי זועבי בנוף הגליל וקראו לה להתפטר.

סגירה