העליון פסל את גופשטיין ומרזל מהתמודדות לכנסת

העתירה נגד בן גביר ועוצמה יהודית כולה נדחתה, כמו כן העתירה לפסילת הרשימה המשותפת ● עמיר פרץ הוריד את השפם: "כדי שכולם יוכלו לקרוא את שפתיי - לא נשב עם נתניהו" ● ראש הממשלה ביקר ברמת הגולן והתייחס לסיכול הפיגוע אמש

בנצ'י גופשטיין ופעילים מתווכחים עם שוטרים במהלך מחאה נגד פלסטיני שחשוד בחטיפה ואונס של ילדה בת 7 (צילום: Flash90)
Flash90
יו"ר להבה, בנצ׳י גופשטיין, ופעילים מתווכחים עם שוטרים במהלך מחאה נגד פלסטיני שחשוד בחטיפה ואונס של ילדה ישראלית בת 7

07:07

יסמין בכריה מדווחת בהארץ: למרות הצהרתו של איימן עודה (הרשימה המשותפת) על כך שמטרתו היא העלאת שיעור ההצבעה בקרב הציבור הערבי, תושבים בישובים הערביים מעידים על חוסר נכונות להצביע בעקבות משבר אמון בין הציבור למפלגות הערביות.

חוסר אמון זה הביא את שיעור ההצבעה בציבור הערבי לשפל של כ–49% בבחירות האחרונות. לדברי התושבים, חברי המפלגות הערביות עסוקים בסוגיה הפלסטינית יותר מאשר בבעיות שמדאיגות את הציבור הערבי, כך שבין ישיבה בקואליציה לישיבה באופוזיציה אין הבדל מהותי.  "המפלגות הערביות מנסות לרכוב על גבו של הציבור הערבי, אנחנו כבר לא עוקבים", אומר חסן אסמאי, תושב ג'סר א־זרקא.

07:21

מקום לדאגה: על פי סקר של "ישראל היום" רק 61% מהמצביעים בטוחים בוודאות שיבואו להצביע. אמנם מדובר בשיפור קל, שכן בסקר דומה שנערך לפני הבחירות הקודמות, רק 57% מהמצביעים היו בטוחים בוודאות שיממשו את זכותם הדמוקרטית, אבל עדיין, אין ספק שהמצב מדאיג.

בסקר, שנערך על ידי "מאגר מוחות", בהנהלת פרופ' יצחק כץ, עבור "ישראל היום" וערוץ i24news השתתפו 611 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא 4% לכאן או לכאן.

לפי הסקר, אחוז ה"בטוחים שיצביעו" למפלגת העבודה-גשר הוא הגבוה ביותר (82%), ואחריו אחוז המצביעים למפלגות יהדות התורה (74%), כחול-לבן (74%), זהות (73%), עוצמה יהודית (69%) וישראל ביתנו (69%). במגזר הערבי, כצפוי, אחוזי הבטוחים שיצביעו הם הנמוכים ביותר (55% בלבד אמרו שבטוח יצביעו לרשימה המשותפת).

עוד נמצא בסקר: מבין הבטוחים שיצביעו, רק 65% הם מצביעי ליכוד, ורק 62% הם מצביעי ימינה או ש"ס (לכל אחת מהמפלגות).

07:52

משה (בוגי) יעלון (כחול-לבן), בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב': "נעלבתי בשם מדינת ישראל מהאמירות של סינוואר שאמר שאם לא ניתן לו כסף הוא יסלים".

08:19

תגובות פוליטיקאים בישראל לתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה הלילה ולרחפנים בביירות:

שר החוץ ישראל כ"ץ (הליכוד): "ההתייחסות לפעולה היא בשל העובדה שתוכננה כאן תקיפה אווירית על יעדים ישראליים. הפעולה כוונה לפגוע בראש הנחש".

שר העלייה והקליטה יואב גלנט (הליכוד): "ישראל נמצאת במערכה על אדמת סוריה נגד הרצון האיראני. הם רוצים להקים צבא בסוריה ולפתוח בחזית ברמת הגולן – אנחנו לא נאפשר להם את זה". השר לא שלל את האפשרות כי אירן תגיב על התקיפה, "לקחנו הכל בחשבון, עושים מה שאפשר כדי לא לגלוש לשם".

האלוף במיל' יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי): "כנראה לא היה ניתן לשמור על חשאיות ועל כן מיהרו לפרסם הודעה רשמית על המהלך.  מדינת ישראל לא תצליח למנוע השפעה אירנית חזקה במישור הסורי. רוב ההשפעה כלל אינה צבאית, אלא במישור כלכלי והצבאי נגד המורדים. כל אלה נתנו לה שם מעמד חזק; זה מהווה איום גם מהחזית הלבנונית וגם מהסורית. האיום הצפוני הוא איום מתהווה וישראל צריכה להיערך לזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו:  "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. נמשיך לפעול נגד אירן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".

 

08:27

יהודה שלזינגר מדווח ב"ישראל היום": הליכוד גנז סרטונים נגד ימינה לאחר שבנט הצהיר שיתמוך בנתניהו.

ב"סבב הלחימה" האחרון בין הליכוד לימינה הוכנו סרטונים חריפים נגד שקד ובנט בקונספט הידוע של 25 שניות, האשמות על בזבוז קולות וגם התמונה המפורסמת של בנט ולפיד מחובקים עם ההאשמה שילכו איתם. ואז בנט חזר מחו"ל הצהיר בפייסבוק שימליצו רק על נתניהו וגרם לגניזת הסרטונים. בינתיים.

09:00

איילת שקד, יו"ר ימינה, מצטטת מתוך מאמר של משה גורלי בכלכליסט, המכנה את החרפת השמרנות של בג"ץ, שבאה לאחרונה לידי ביטוי באישור שבג"ץ העניק לשב"ס למנוע ביקורי משפחות בבתי הסוהר בשבתות, "שלב חדש ומדאיג בשמרנות המשפטית". שקד מוסיפה, בפנייה לבוחריה: "יש עוד עבודה לעשות".

09:07

ח"ג משה (בוגי) יעלון (כחול-לבן), על איימן עודה, בריאיון לכאן רשת ב': "כשיש מבצע בעזה הוא תומך בחמאס, לא משרת את הציבור שלו".

על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר יעלון: "ראש הממשלה עומד בפני שלושה כתבי אישום חמורים – הרי בגלל זה הוא פיזר את הכנסת. אחרי שלא הצליח להרכיב קואליציה. כל האינטרסים של מדינת ישראל, האופן שבו מתנהלים בתחום החקיקה בשנים האחרונות – הכל משועבד לטובת הצלת עורו. 

על הפנייה של כחול-לבן לקול הערבי: "אנחנו חורשים את המגזר הערבי. גם בבחירות האחרונות קיבלנו מהם קצת יותר ממנדט. אנחנו אומרים לציבור הערבי שהמפלגות הערביות לא משרתות אותם. אנחנו כממשלה ניקח עליהם אחריות. אנחנו מכירים את המצוקות, יש כל כך הרבה דברים שצריך לעשות.

"נשמח שהם ימליצו על בני גנץ, אבל ראינו שבפיזור הכנסת הם שיתפו פעולה עם נתניהו. אנחנו לא פוסלים בכלל את האוכלוסייה הערבית. ראית איזה תנאים שם איימן עודה? זכות השיבה. הוא מכיר בזכותנו כמדינת הלאום של העם היהודי? אנחנו לא דוחים שום דבר אם הוא רציני. כשנותנים תנאים מהסוג שעודה נתן, אז אין עם מה לדבר".

09:11

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לגלי צה"ל: "לא ניכנס לממשלה צרה".

09:14

הערכה בדה מרקר (של עידו באום): אם נתניהו ייבחר בבחירות הקרובות ויקים קואליציית חסינות, יש סיכוי גבוה שמנדלבליט יגיש כתב אישום נפרד נגד מוזס ואלוביץ' – ומשפטם יחשוף את נתניהו לעיני כל.

09:19

ח"כ גדעון סער לכאן רשת ב', על הסקרים בנוגע למי שיעמוד בראש הליכוד אחרי נתניהו (בהם הוא המועמד המוביל): "הסקרים האלה לא רלוונטיים".

09:31

ח"כ עופר שלח (כחול-לבן) מתייחס ב"מה בוער" בגלי צה"ל לדיווחים על פעולת ישראל בסוריה ואומר: "אי אפשר שלא לייחס את הפטפטת סביב הפעולות שלנו למניעים פוליטיים".

09:56

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה לכאן רשת ב', על בני גנץ: "לדעתי הוא לא בשל מבחינה רעיונית-פוליטית. הוא לא אמיץ. 20% מאזרחי המדינה הם ערבים והוא עושה להם דה-לגיטימציה כשהוא לא רוצה אותם בקאוליציה". 

עוד אמר עודה: "אני מאמין שהיהודים הם עם ומגיעה להם הזכות להגדרה עצמית. אני מבקש שגם העם הפלסטיני יממש את זכותו. אני חושב ש-70% מאזרחי ישראל יתמכו בשלום אמיתי, כולנו רוצים לחיות בשלום על בסיס כיבוד שני העמים". 

11:05

מכה (קלה) לש"ס: בית המשפט מינה מפרק זמני ל"יום ליום", העיתון של המפלגה.

11:11

גיא לרר, מגיש "הצינור", תוקף בגלי צה"ל את שר הבריאות יעקב ליצמן על רקע רפורמת הקנאביס שלו, וטוען: "הרפורמה היא פשע וכולם ידעו שזה מה שהולך להתרחש. הציבור שצורך את הקנאביס הוא הסובל ביותר בישראל, האנשים הנואשים ביותר שפשוט לקחו להם את התרופה. תחושת הבטן אומרת שיש שם משהו מסריח".

חיים ברקוביץ', אב לשני ילדים אוטיסטים וחולי אפילפסיה, תמך במהלך תוכניתו של רינו צרור בצעדיו של לרר: "גיא אותיות אי"ג, ראשי תיבות איש גדול. מעין רובין הוד של שנות ה-2000, מושיע וימשיך להושיע".

גיא לרר מפגין עם גדי וילצ'רסקי בעד לגליזציה (צילום: פלאש 90)
גיא לרר מפגין עם גדי וילצ'רסקי בעד לגליזציה (צילום: פלאש 90)
11:24

באה לחזק: השרה מירי רגב תגיע מחר עם האולפן הנייד של הליכוד למעיין דני, המקום שבו נרצחה רינה שנרב ז"ל, ותעביר משם שידור חי.

 

11:39

אהוד ברק פותח יום בטוויטר: "האיום הכי חמור עלינו, יותר מהטרור ויותר מאיראן, הוא איום הקריסה של ישראל מבפנים".

11:45

האם אביגדור ליברמן באמת לא העביר כספים לחמאס בתקופתו כשר הביטחון? ישי שנרב, מגיש התכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל, רומז שאביגדור ליברמן שיקר בנוגע לכך בריאיון איתו – ומביא ראיות מ-2016:

11:57

פעילים של תנועת "עומדים ביחד" הפגינו הבוקר מול ביתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ וטענו: "גנץ הבטיח שיעשה מאמץ להכניס שר ערבי לממשלתו".

עדכון: תגובתו של גנץ לקריאות של "עומדים ביחד": "אעשה מאמץ להכניס שר ערבי לממשלתי, מתוך או מחוץ לרשימות".

12:15

האם התקשורת באמת לא מסקרת כראוי את הביקורים של ראש הממשלה ושריו בחו"ל, כפי שטוען בנימין נתניהו? בחדשות 12 מנסים להוכיח שלא ומציגים כמה טענות מרכזיות:

א. הצטרפותו של הכתב יאיר שרקי לנסיעה לקייב נועדה כדי לסקר אותה, כך שהביקור היה ממילא, גם בלי התקריות המביכות של הגב' נתניהו, זוכה לכתבה במהדורת החדשות (כפי שאכן קרה). הביקור סוקר גם במהדורות החדשות של כאן ושל רשת, וכן ב"הארץ"ב"וואלה! News"ב-Ynet ב"גלובס" (וכמובן – ב"ישראל היום").

ב. בנוגע לטענתו של נתניהו על כך שביקורו של ראש ממשלת יפן לא סוקר כהלכה, מציינים בחדשות 12 כי "חברת יפעת מחקרי מדיה"בדקה את טענתו של נתניהו לבקשת תא הכתבים ומצאה שהביקור סוקר ב-56 כתבות (38 מתוכן בכלי תקשורת ארציים) – זאת למרות שסיקור הביקור הוגבל לשלושה כלי תקשורת בלבד ולא ניתנה לעיתונאים האפשרות להפנות שאלות אל ראשי הממשלה".

ג. הביקור של נתניהו בפסגת המדינות הבלטיות סוקר, על פי בדיקת חדשות 12, בין השאר בחדשות 12 ומאקו, בכאן 11ב"וואלה! News" וב"הארץ".

ד. ביקורו בברזיל סוקר בהרחבה בכל כלי התקשורת.

12:19

איימן עודה לכאן רשת ב': "תתחילו לשנן, אני אהיה יו"ר האופוזיציה הערבי הראשון. אני ראש הסיעה הגדולה באופוזיציה".

איימן עודה (צילום: פלאש 90)
איימן עודה (צילום: פלאש 90)
12:22

עו"ד ארי שמאי, שמייצג את עוצמה יהודית בדיון בבגץ על פסילתה, טוען בריאיון לאראל סג"ל וחיים לווינסון ברדיו 103fm: "בנצי גופשטיין נגד התבוללות, בדיוק כמו גולדה מאיר. הגזענים הם התנועה הרפורמית שמתבוללים בארצות הברית".

12:47

פעילים של המחנה הדמוקרטי והתנועה הירוקה יפגינו מחר מול שגרירות ברזיל בתל אביב נגד נשיא ברזיל בולסנרו וממשלתו במחאה על שריפות הענק המתמשכות ביערות האמזונס.

12:53

סתיו שפיר, בסרטון שמעלה על המוקד את איילת שקד: "כדי לקבל עוד כוח את חברת לכוחות הכי חשוכים במדינה, אנשים שמעדיפים שבצבא יקבלו הוראות מהרבנים ולא מהמפקדים".

12:56

התבטאות שנויה במחלוקת של רם בן ברק מכחול-לבן בגלי צה"ל: "אתה רוצה לקרוא לזה ימין ושמאל? תקרא לזה ימין ושמאל. אתה רוצה לקרוא לזה שחור ולבן? תקרא לזה שחור ולבן. הם שחורים, אנחנו לבנים".

בן ברק סוג-של-התנצל מאוחר יותר ואמר: "המושג הזה היה פחות טוב, הייתי צריך להגיד חושך ואור".

13:07

בית המשפט המחוזי בחיפה דן כעת בעתירת שדולת הנשים נגד המופע של הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד, שמיועד לקהל של גברים בלבד, בסבסוד העירייה. "האירוע כפול בחומרתו כי הוא לא לוקח את הנשים בחשבון", טענו העותרות. עיריית חיפה: "ההפרדה בחברה החרדית לא פוגעת בנשים".

עוד טענה שדולת הנשים בדיון: עיריית חיפה החליטה להפקיע מרחב ציבור ותקציבים ציבוריים ולייעד אותם לאירוע שמיועד לבני מין אחד בלבד. מדובר באירוע לגברים בלבד. לא אירוע שמתקיימת בו הפרדה על בסיס מין, אלא אירוע שנשים כלל ועיקר אינן מוזמנות אליו"

"אין לנו כל כוונה לכפות אורח חיים ואנחנו מכבדות את רצונן, אבל לא ניתן להתעלם מהעובדה שהחוק קובע חד משמעית שהדרה של נשים מהמרחב הציבורי היא פסולה, לכן האירוע בחיפה הוא כפול בחומרתו כי הוא לא לוקח בכלל את הנשים בחשבון".

עיריית חיפה, מצדה, הגיבה בציטוט ממאמר דעה של עו"ד ורד עובדיה: "תפסיקו להתנשא: אנחנו חרדיות, לא מטומטמות". במאמר כתבה עו"ד עובדיה כי "הניסיון הנפסד של שדולה חילונית להילחם על הדרתן של נשים חרדיות, בשעה שהן עצמן מדירות אותנו מהשיח ומהדיון – משפיל ומבזה אותנו. מדברים עלינו 'מעל הראש' שלנו כאילו אנחנו שקופות. ההפרדה הנהוגה בתוך החברה החרדית אינה פוגעת בנשים ואינה מבזה אותנו, תודה ששאלתן".

עו"ד יוסי דלל, המייצג את עיריית חיפה אמר: "ההחלטה על קיומו של המופע כמופע לגברים בלבד אין בה משום הדרה, או הפליה או כפיה של מי מהציבור בכלל או מהציבור החרדי בפרט".

נכון לעכשיו, ההופעה של שטיינמץ ובן דוד מחר מתוכננת לקהל של גברים בלבד. "במקרה זה לא הציגה העירייה כל הצדקה של ממש לכך", מציין היועמ"ש בחוות הדעת שלו, שהציגו בשמו פרקליטת מחוז חיפה, עו"ד איילה פיילס, ועו"ד יוסף דאוד המופקד על התיק מטעם הפרקליטות.

13:46

אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) מיישר קו עם חברי כחול-לבן עופר שלח ובוגי יעלון, ומאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"פטפטת שמונעת משיקולים פוליטיים".

"הפטפטת נובעת משיקולים פוליטיים", אמר ברק בריאיון באולפן ynet, "אין לזה קשר להרתעה, זה בלבולי ביצים פוליטיים".

ברק התייחס גם לדברי יו"ר הרשימה המשותפת שהצהיר כי יהיה מוכן לשקול הצטרפות לקואליציה בראשות בני גנץ וטען כי אחמד טיבי "בהחלט לגיטימי לכהן בוועדת חוץ וביטחון. אין בזה שום דבר רע".

13:53

אריה דרעי מגיב לאמירתו השנויה במחלוקת של חבר רם בן-ברק מכחול-לבן ("הם שחורים, אנחנו לבנים") ומצייץ: "הגזענות עדיין כאן, חיה ובועטת, לצערנו. ח"כ רם בן ברק תתבייש! לכנות אנשים שחורים כי הם בוחרים להצביע למפלגה שאינה נראית לך? פעם בבונים, פעם מנשקי קמעות וכעת שחורים. ראשי כחול לבן, תתנערו מהאמירה הגזענית והחמורה של חבר רשימתכם".

אריה דרעי (צילום: דייויד כהן, פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: דייויד כהן, פלאש 90)
14:05

מירי רגב, בתגובה לדבריו של אהוד ברק ("אני לא רואה בעיה עם זה שאחמד טיבי יהיה בוועדת חוץ וביטחון"): "ברק, אתה תארגן גם לאלפי שהידים להיות משקיפים בועדת חוץ וביטחון. ברק ירדת מהפסים . נקודה".

14:17

יואב גלנט (הליכוד), על דבריו של אהוד ברק ("אחמד טיבי יכול לכהן כחבר ועדת חוץ וביטחון"): "ברק, איבדת את הבלמים ובוודאי את האיזונים. לשמוע את דבריך ולא להאמין. שרי הקבינט מטומטמים ואילו אחמד טיבי ראוי לכהן בועדת חוץ וביטחון… ?! מעניין מה היו חושבים על התנהלותך דוד בן גוריון ויצחק רבין ז"ל…".

14:32

גם בליכוד, כמו בש"ס, זועמים על אמירתו של ח"כ רם בן ברק מכחול-לבן ("הם שחורים, אנחנו לבנים"). שר התקשורת ח"כ דודי אמסלם צייץ: "אני מניח שבקרוב יצאו 'הבהרות' ו'חידודים' באשר לדברים שאמר רם בן ברק, אבל כבר קראו לנו צ'חצ'חים, אספסוף, מנשקי קמעות ושאר פנינים – אז אני מבין שעכשיו פשוט החליטו שאנחנו 'השחורים'".

גם שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב לאמירה השנויה במחלוקת: "רם, מפלגה שמתיימרת לדבר בשם האחדות, ובכלל אדם בוגר ומעמיק לא יכול לצייר את המציאות הישראלית המורכבת בצבעי שחור-לבן, הטובים נגד הרעים, או, איך קראת לזה, הליברלים נגד הפשיסטים. לא רק שזה לא נכון, זה גם מתכון די בטוח לפילוג ולשיסוע. אני מבין שאנחנו בעיצומה של מערכת בחירות, ועדיין".

הציוץ הנ"ל הגיע אחרי הבהרה של בן ברק: "הכוונה היא לחושך ואור שחור ולבן ליברלי ופשיסטי. כל דבר אחר זה פשוט לא נכון. וחבל שלוקחים את זה לשם".

14:36

אסף זמיר מכחול-לבן עונה לאריה דרעי, שהאשים את ח"כ רם בן ברק בגזענות: "אני מחפש את הציוץ הזועם שלך כשהדירו את מירי רגב מהתמונה האשכנזית של בכירי הליכוד כי היא "מבריחה מצביעים לבנים". תוכל לשלוח לינק?".

14:52

תקדים: על פי חדשות כאן 11, לראשונה נעשה ניסיון לעתור לבג"ץ נגד צו שהוציא השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, לסגירת אירוע במעורבות הרשות הפלסטינית שאמור היה להתקיים בירושלים בניגוד לחוק היישום. העתירה נמחקה בהמלצת השופטים, לאחר שנחשפו לחומר המודיעיני עליו התבסס השר ארדן בהוצאת הצו.

15:06

אגב, אם כבר מדברים על אחמד טיבי ועל ועדת חוץ וביטחון, יש לנו שתי תזכורות: ח"כ לשעבר טלב א-סנעא (רע"ם-תע"ל), שהיה חבר בוועדת חוץ וביטחון בכנסת ה-17, וח"כ לשעבר האשם מחאמיד (חד"ש, רע"ם) שהיה הח"כ הערבי הראשון בוועדת חוץ וביטחון. סתם, תזכורות מימים הגיוניים יותר.

15:24

בצלאל סמוטריץ' תוקף את ניצן הורוביץ, לאחר שיו"ר המחנה הדמוקרטי כינה את הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, גזען. סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "של נעליך מעל רגליך לפני שאתה מעיז לומר מילה על הרב אליהו". עוד הוסיף סמוטריץ': "אם היית מכיר אותו והיה לך אומץ להודות על האמת היית אומר אותו דבר וחוזר בך. אבל אתה חיי מסטיגמות ואין לך אומץ אפילו לפגוש אותו אחד על אחד ולהקשיב. ההפסד כולו שלך..".

תכירו. זה הרב שמואל אליהו. לא מכירים? קראו:הרב שמואל אליהו הוא הרב של העיר צפת. זה האיש שיצא נגד מכירת בתים לערבים,…

פורסם על ידי ‏Nitzan Horowitz – ניצן הורוביץ‏ ב- יום שבת, 24 באוגוסט 2019

18:33

ישראל כ"ץ מצטרף לשורת ההתבטאויות נגד רם בן ברק מכחול לבן, שאמר "אנחנו שחורים הם לבנים": "לפטר אותו מהרשימה לכנסת, או להיות שותפים".

מוקדם יותר הבהיר בן ברק את אמרתו: "לדברים שאמרתי באירוע שבתרבות הייתה כוונה אחת – הבחירה בין הליכוד לכחול לבן היא בחירה בין הנהגה חשוכה ומפלגת לבין מנהיגות ראויה ומאחדת שתשיב את האור והתקווה לאזרחי ישראל"

18:50

רם בן ברק: "מדובר בספין מכוער של אנשים שמה שמעניין אותם זה לפרוט על השד העדתי"

 

19:38

במפלגת ש"ס מגיבים להחלטת בית המשפט על ביטול האירוע לגברים בלבד בחיפה. "מצרים על ההחלטה בחיפה לבטל את האירוע המוזיקלי לבני הישיבות. ההחלטה הדורסנית מונעת מציבור גדול במדינה לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו. נמשיך להיאבק כדי שכל הציבורים במדינת ישראל יזכרו לשוויון זכויות ולשירותים המגיעים להם בזכות ולא בחסד".

19:56

תגובות במערכת הפוליטית לאחר נאומו של נסראללה ואיומיו על מדינת ישראל. בני גנץ, יו"ר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר אמר בכנס במטולה: "נסראללה התבלבלת, אתה עושה דברים מסוכנים ואתה תשלם את המחיר".

נפתלי בנט: "ידעו אזרחי לבנון, במיוחד השיעים, שמבחינת ישראל לבנון=חיזבאללה, ומדינת לבנון תישא במחיר פעולות נגדנו".

מוקדם יותר היום ביקר נתניהו ברמת הגולן: "הקם להורגך – השכם להורגו"

20:36

לאחר 47 שנה, עמיר פרץ הוריד את השפם. לטענתו, ההחלטה להסיר את השפם שכל כך מזוהה איתו, היא שכדי כולם יוכלו לקרוא את שפתיו: "מי שלא קרא את השפתיים שלי כמו שצריך – העבודה-גשר לא תשב עם נתניהו בשום תנאי. לצערי יש כאלה שאיבדו את התקווה ובטוחים שנתניהו איבד את התקווה. הוא לא יהיה ראש הממשלה הבא".

עמיר פרץ הוריד את השפם
עמיר פרץ הוריד את השפם
21:38

סמוטריץ' מגיב להחלטה לבטל את האירוע לגברים בלבד בחיפה ותוקף את מערכת המשפט: "אלו לא החלטות חד פעמיות. ההחלטה הרעה הנוספת הזו, המתעמרת באטימות בציבור ענק של שומרי תורה ומצוות, מוכיחה שוב את מה שכבר טענתי בעבר על מערכת המשפט הישראלית".

 

22:01

בית המשפט העליון הכריע כי בנצי גופשטיין וברוך מרזל מעוצמה יהודית פסולים מהתמודדות בבחירות. העתירות לפסול את איתמר בן גביר, הרשימה המשותפת וכל מפלגת עוצמה יהודית נדחו.

בפסק הדין נכתב, כי ההחלטה בענייניו של גופשטיין התקבלה על בסיס עשרות ראיות המעלות תמונה ברורה ולפיה "בהתבטאויותיו הרבות ובמעשיו כמי שעומד בראש ארגון להב"ה מסית גופשטיין באופן שיטתי לגזענות נגד הציבור הערבי באופן המצוי הרחק בעומק האסור על הסתה לגזענות".

על מרזל נכתב: "למרות שאינו חולק על כך שהראיות שהוצגו בעניינו חוצות את הקו האסור ומהוות הסתה לגזענות, אך טען כי יש לייחס משקל לדביו בפני ועדת הבחירות, וכי מדובר ב'פליטות פה'". העליון קבע כי "התמונה שמצטיירת מעיון ברצף ההתבטאויות לאורך השנים בקולו ובין היתר, בפייסבוק ובטוויטר, היא תמונה הצבועה בצבעים עזים, ברורים וחד-משמעיים של הסתה לגזענות".

22:13

במפלגת עוצמה יהודית מגיבים לפסילת חבריהם ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מריצה לכנסת.

גופשטיין: "בג"ץ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ. חברת הכנסת יזבק שכתבה על סמיר קונטאר שהוא לוחם ושהאיד ואמרה שהיא מתגעגעת לנאצר לא נפסלת. זה בסדר אבל מלחמה בהתבוללות היא פסולה".

מרזל: "הארגונים הרפורמים ומפלגות השמאל התאחדו נגדנו מתוך הבנה שאנחנו נלחם למען מדינה יהודית ונקדם את ערכי התורה".

גם איתמר בן גביר, מי שהעתירה לפסילתו נדחתה הגיב ואמר: "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון".

במפלגת ימינה אומרים: "שוב מסתבר שהגנה על מיעוט, ערך השוויון והזכות לבחור ולהיבחר שמורים רק לחברי הכנסת הערבים שונאי ישראל ותומכי טרור. זהו תיאטרון אבסורד".

בעבודה-גשר ברכו על המהלך: "מברכים על ההחלטה להרחיק את מופע האימים הגזעני על מרזל וגופשטיין ממשכן הכנסת".

יאיר לפיד: "ההחלטה היא אבן דרך בבניית כנסת ישראל על בסיס חזק של אחדות ללא קיצוניות וגזענות".

סגירה