שקט, בחירות, ואסור להפריע לדיקטטור להיבחר באופן חוקי

בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים אחרי ההכרזה של נפתלי בנט על פירוק הממשלה, 20 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים אחרי ההכרזה של נפתלי בנט על פירוק הממשלה, 20 ביוני 2022

המהפך של נפתלי בנט מול ניסיון ההפיכה האלים של בנימין נתניהו. סיכום שנת ממשלת השינוי והיציאה לעוד מערכת בחירות מחייבת להבין ולעסוק במה שהתרחש כאן במציאות. לא בדף המסרים התעמולתי שעדיין חורך את האולפנים.

בנט – המהפך שמספידיו לא זיהו

מהדורות סיכום כהונת בנט פספסו ממטר גול מרהיב. בנט הוא לא הכישלון ולא הבעיה. נדמה שגם הוא עצמו עדיין לא עיכל את מהלך הכדרור המרהיב שעשה השנה מחצי המגרש שלו לחצי המגרש של היריב – מלב הימין הטריטוריאלי האידאולוגי הפוליטי אל מרכז המפה הפוליטית.

בנט הוא לא הכישלון ולא הבעיה. נדמה שגם הוא עצמו עדיין לא עיכל את מהלך הכדרור המרהיב שעשה השנה מחצי המגרש שלו לחצי המגרש של היריב – מלב הימין הטריטוריאלי הפוליטי אל מרכז המפה הפוליטית

הוא עשה זאת מתוך הכרה שמדינת ישראל חשובה מהמפלגה, חשובה מאמונתו האידאולוגית. הוא עשה זאת כי הבין שכדי לנהל מדינה אי אפשר למשוך בכוח את כל הציבור, על מגוון דעותיו, לימין הקיצוני. גם לא לימין המושחת של נתניהו.
בנט הבין שאפשר לשבת עם נציגי ערביי ישראל ונציגי השמאל והמרכז ולהצליח לנהל מדינה לטובת כל אזרחיה בלי כפייה דתית בלי כפייה פוליטית.

מי שלא הבינו את כל זה ולא תפסו את המהפך שהתחולל בבנט כאיש ימין, הם מרבית חבריו למפלגה, למעט מתן כהנא.

שיקלי וסילמן ואורבך לא עמדו בלחץ הימין ונגררו בשערות ראשם בחזרה אל הביצה המסיתה, הלאומנית, הגזענית, הדתית.

שקד המשיכה לנסות לשבת על הגדר ולהכין את חזרת ימינה לחיק הימין הקיצוני, הדתי הלאומני.

נדמה שדווקא בוחריו של בנט בימין הממלכתי המתון הבינו היטב לאן הוא מוביל ומה מטרתו. אבל חבריו למפלגה פחדו, נכנעו למסע ההשמצות והתקפלו חזרה אל קונכיות "הזהות היהודית" ויתר סיסמאות ריקות מתוכן.

מהדורות הסיכום נראו כמו מי שמתארים טרגדיה אישית של בנט. אבל הטרגדיה היא של החברה הישראלית. דווקא בנט עבר מהפך מדהים שראוי לכל שבח.

מנחם בגין, שהגיע אחרי מהפך 77' לשלטון, לקח אליו את משה דיין, בכיר בניה של המפלגה היריבה והוביל להחזרת שטחים והסכם שלום היסטורי עם מצרים.
המהפך של בגין מוזכר עד היום כמהלך היסטורי מדהים.

בנט הבין שכדי לנהל מדינה אי אפשר למשוך בכוח את כל הציבור, על מגוון דעותיו, לימין הקיצוני או לימין המושחת, ושאפשר לשבת עם נציגי ערביי ישראל, השמאל והמרכז ולנהל מדינה בלי כפייה דתית ופוליטית

אריאל שרון שיישב את השטחים בעשרות התנחלויות, הוא זה שהוביל לפינוי כל רצועת עזה על כל יישוביה ועוד ארבע התנחלויות בשטחים.

גם אהוד אולמרט, איש ליכוד, הוביל מהלך שנקטע להסכם מול הפלסטינים, מנוגד לכל עמדת הליכוד המוצהרת.

והנה בנט הגיע לעמדת ההנהגה והבין. הבין ושינה את עמדותיו למען המדינה.
זה ראוי להערכה. זה ראוי להבנה מה התרחש כאן בשנה אחת של מהפך פוליטי שהרחיק את מחולל השחיתות וההסתה מהשלטון.

זה גם ראוי לבחינה אמיתית מדוע המהלך של בנט נעצר. האם למי ששואלים אותו כיום שאלות – אין חלק בתיאור שגוי של המציאות? האם להסכמים ולסיכומים אין חלק בהזנחת ההגנה על הדמוקרטיה והבנה עמוקה יותר של המהלך שהוביל בנט כראש ממשלה?

נתניהו באלמנט שלו

בחירות עכשיו ובנימין נתניהו נמצא באלמנט שלו. תותח השקרים וההסתה מפיץ רעל כדרכו. שוטף מוחות בלי חשבון. סיסמאות קצרות. חוזרות על עצמן ולא משנה בכלל שהמציאות שונה והעובדות הפוכות.

בחירות עכשיו ונתניהו נמצא באלמנט שלו. תותח השקרים וההסתה מפיץ רעל כדרכו. שוטף מוחות בלי חשבון. סיסמאות קצרות. חוזרות על עצמן ולא משנה בכלל שהמציאות שונה והעובדות הפוכות

נתניהו שלום בטוח, פרס יחלק את ירושלים. ראש ממשלה חזק מהימין, תומכי טרור, תופרים לי תיקים, התיקים יקרסו, אז מה אם המשטרה המליצה – מרבית ההמלצות הולכות לפח, לא יהיה כלום כי לא היה כלום, תומכי טרור, ממשלת האחים המוסלמים, נביא מאות מיליארדים מהגז לבריאות וכלכלה, תומכי טרור תומכי טרור, הממשלה הרעה בתולדות ישראל. וכך בוקר וערב הקומפרסור יטרטר את משנתו בכל תחנה וכלי תקשורת. שופריו יחזרו על המסרים שוב ושוב ושוב.

לא משנה להם ששנה שלמה הדרום חי בשקט נדיר אחרי שנות אלפי הבלונים והרקטות שהיו תחת נתניהו. לא משנה שמאות אלפי מובטלים חזרו לעבוד אחרי שנתיים של קריסה בעקבות מדיניות נתניהו לעצור תקציב כדי לברוח ממשפטו ואלפי עסקים חזרו לעבוד שוב לאחר ההתרסקות שגרמו הסגרים שהטיל נתניהו.

תומכי טרור. ממשלה רעה. אזרחי ישראל נושמים לרווחה אבל התותח יורה והאוויר מלא רסיסי מילים, משפטים, סיסמאות, עיוותי מציאות, שקרים בכל תחום, פייק-ניוז כל יום, כל הזמן.

נתניהו ולקקניו עכשיו באלמנט שלו. בחירות עכשיו.

כלי התקשורת שלנו לא עומדים בלחץ ולא מפסיקים לפחד. הם ימשיכו לפמפם את השקרים, לא יאתגרו את אנשי נתניהו בעובדות על הצלחת ממשלת השינוי ויתנו לו לזרוע את סיסמאות הפילוג וההסתה עד שיפורסמו תוצאות הבחירות.

אם הוא יצליח להביא 61 הוא כמובן ייצא למסע פיוס, התנצלות והסברים. יישא נאום "מאחד" כי הוא הרי יהיה "ראש הממשלה של כולם". זו סיסמא מוכנה וידועה לאחרי הבחירות.

כלי התקשורת שלנו ישכחו כמובן את היותו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בשלושה תיקים פליליים. כי בחירות עכשיו ו"זכות הציבור לבחור" גם נאשם בשוחד לראש ממשלה. למה לא? מה הבעיה עם זה שהוא הנאשם יבחר רמטכ"ל? או יעכב בחירת מפכ"ל?

בתקשורת ישכחו את היותו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים ב-3 תיקים פליליים. כי "זכות הציבור לבחור" גם נאשם בשוחד לרה"מ. למה לא? מה הבעיה עם זה שנאשם יבחר רמטכ"ל? או יעכב בחירת מפכ"ל?

לא רק הם. גם בג"ץ היקר והסובלני, העומד על משמרתו, יודע שבחירות עכשיו ונתניהו באלמנט שלו ואסור להפריע לו לחזור לשלטון. תומכי טרור תופרים תיקים, שופטים שמאלנים אמרו לי ואני מחכה שיתקנו או יתנצלו. אבל בינתיים לא נתערב ב"בחירת העם".

בחירות עכשיו ואסור להפריע לדיקטטור להיבחר באופן חוקי ולהרוס את הדמוקרטיה על פי דרכו.

הפרקליטות והמשטרה מחשבות את קיצן לאחור, אבל בחירות עכשיו ושום חוק נגד הסתה לא יופעל. היועמש"ית שותקת, מורתעת. השופטים רועדים ונעשים חולים יומיום. המשפט נדחה. תומכי טרור, ממשלה רעה, נקים ממשלת ימין לאומית יהודית.

הרחובות יבערו עכשיו בשלטים נגד עיתונאים (הם לא יקבעו), נגד ערבים, נגד שמאלנים, נגד חוקרים (לחקור את החוקרים), נגד שופטים ונגד  יריבים פוליטיים.

כי בחירות עכשיו ורק תפיסת השלטון עומדת כאן למבחן.

לא המדינה, לא איכות חיי האזרחים, לא תקציבי החינוך הרווחה הבריאות הביטחון, הדירות והפירות. רק השלטון. רק השתלטות על מוקדי הכוח והכסף, הג'ובים ואוצרות הטבע של המדינה.

רק השתלטות על הכנסת והחוקים שלכאורה יאפשרו את השלמת מהלך הבריונות והאלימות שבאמצעותו רוסקה פה עוד ממשלה, נקנו ונסחטו חברי כנסת, והכל כדי שנתניהו יכנס לאלמנט שלו – בחירות, שטיפת מוח, ושריפת המדינה למען הקיסר ומשפחתו.

לא רק הם. גם בג"ץ היקר והסובלני, העומד על משמרתו, יודע שבחירות עכשיו ונתניהו באלמנט שלו ואסור להפריע לו לחזור לשלטון. אסור להפריע לדיקטטור להיבחר באופן חוקי ולהרוס את הדמוקרטיה על פי דרכו

האם מסכמי הסיכומים ומנתחי המציאות מבינים הפעם את ההבדל בין איש הימין נתניהו לאיש הימין בנט?

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מי הם האלימים אליהם אתה מתכוון? אלה שהפגינו עם הדגלים השחורים והפיצו שנאה ורעל. תסכול על שהם לא מצליחים פעם ועוד פעם להגיע לשלטון? מושחתים? מי לא בממשלת בנט לא מינו שרים של כלום! לא היו... המשך קריאה

מי הם האלימים אליהם אתה מתכוון? אלה שהפגינו עם הדגלים השחורים והפיצו שנאה ורעל. תסכול על שהם לא מצליחים פעם ועוד פעם להגיע לשלטון? מושחתים? מי לא בממשלת בנט לא מינו שרים של כלום! לא היו חכים שונאי ישראל?
איתי נבו הנכבד לצערי בכל מערכות המדינה מי שיושב על הכסא מטאטא את מי שלא מוצא חן בעיניו. מי לא מחלק גובים? אינני נמצאת בתוך הסבך אבל ידוע לי שכל אלה היושבים כרגע על הכסא מחלקים מנעמים עם הרבה מאוד כסף ציבורי על כלום. נכון שיש כל מיני מקבלי מנעמים על חשבון כספי הצבור וזה לא משנה נתניהו או ליברמן או לפיד. אתה מזכיר את אולמרט, מי שאל פעם מנין לו כל השעונים היוקרתיים? האם זה מכספו הפרטי? לצערי פגשתי אדם שהכיר מקרוב את מי ששלשל הון עתק לכיסו של אולמרט תמורת הבטחות. די להשמצות, די לשנאה תחשוב חיובי אם תיפול עליך או לאחד מיקירך מחלה קשה לא הדיקטטור אשם.

עוד 1,011 מילים ו-1 תגובות
סגירה