״המרחב הפוליטי הפך אלים ומרושע - עלינו לעצור את זה״

הליכוד: שום אמירה של לפיד לא תסתיר את העובדה שנחשפה: שהוא שלח את המנכ״לית שלו עם צ׳ק פתוח למועצת השורא ● לפיד ורעייתו ילונו הלילה במתחם בלפור ● צה״ל יירט כתב״מים מעל מאגר כריש ● גנץ: חיזבאללה מחבל ביכולת לבנון להגיע להסכם עם ישראל ● הפלסטינים יעבירו לארה״ב את הכדור ממנו נפגעה אבו עאקלה ● עודה: היהודים תמיד חיפשו ערבי מחמד כמו עבאס

שר החוץ יאיר לפיד במשרד החוץ בירושלים, 14 ביוני 2021 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
שר החוץ יאיר לפיד במשרד החוץ בירושלים, 14 ביוני 2021

בוואלה מדווחים כי ארה"ב לוחצת על הפלסטינים למסור לידיה את הקליע ממנו נהרגה עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה. על פי הדיווח הבית הלבן רוצה לסיים את הפרשה לקראת ביקור ביידן.

איימן עודה בשבתרבות בבאקה אל גרביה: "אתם חושבים שאני ואיילת שקד נהיה בממשלה אחת? אני בחיים לא אקים ממשלה עם המתנחלים. אין על מה לדבר בכלל".

עודה ציין כי יש לו גם תשובה פרגמטית: "אני לא רוצה לאכול את הדגים המסריחים וגם להיות מגורש מהעיר".

עודה שלל את טענותיה של שימרית מאיר כאילו שיתוף פעולה עם המשותפת היה על השולחן.

עודה אמר על מנסור עבאס כי "הגיע פלסטיני שמוכן להודות שמדינת ישראל תישאר יהודית ולקרוא למדינות ערב לעשות שלום ונרמוליזציה ולעקוף את הבעיה הפלסטינית, מה יותר נוח ליהודים מאשר ערבי מחמד כזה?".

עודה הוסיף: "הם חיפשו ערבי כזה מאז תקופת המשטר הצבאי, ערבי כזה שאפשר לחיות איתו ולהגיד מילים יפות כמו 'מנהיג אמיץ'", עודה אמר והמשיך, "אנחנו לא מקבלים את זה. אנחנו בני הארץ הזו, אנחנו רוצים שלום ושוויון בין יהודים לערבים – מדינה לצד מדינה ושוויון זכויות מלא בין האזרחים".

מנכ"לית ימינה לשעבר סטלה ויינשטיין הסבירה היום בשבתרבות בראשון לציון  מדוע פרשה מהפלגה עם פרישת בנט. לדבריה, הבנתי שסדר העדיפויות שלי לא יהיה בסדר העדיפויות שלהם. יש הבדל משמעותי בדרך של בנט ושקד. יכול להיות שהבעיה של בנט שהוא שופט את כולם לפי הסקאלה של עצמו. בזמנו אמרתי לו שצריך להפריש את שיקלי מיד, כי הוא לא הצביע על הקמת הקואליציה. הוא אמר שהוא איש ערכי, וכשתהיה לו האופציה להצביע בעד משהו שחשוב לישראל הוא יצביע איתנו. אני טענתי שאם הוא כזה, הוא לא היה בוחר להיות עציץ".

בחדשות 12 מדווחים כי בהמשך השמיעה ויינשטיין גם את דעותיה הנחרצות עם יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ עידית סילמן שלדבריה "ראתה רק את הג'וב הבא. היא התעסקה רק במרוץ לשריון. הם יכולים לשקר כמה שהם רוצים – אבל אני הייתי איתם וראיתי".

ויינשטיין חשפה: "היא ניסתה לקבל שיריון בכוח ביש עתיד וכחול לבן. אם היא הייתה יכולה לקבל שריון במשותפת היא הייתה הולכת גם לשם. אני אומרת את זה בעקיצה כמובן, אבל הכוונה ברורה. אין שום אידאולוגיה. הרי גם אורבך היה עם כאבי בטן".

השר נחמן שי בתגובה לחשיפת משה נוסבאום כי הוא סובל מניוון שרירים.

פרופסור אבי שמחון התראיין הערב לפגוש את העיתונות וסיפר כי הוא מתמודד בפריימריז של הליכוד לאחר שבשנה  האחרונה הוא נפגש עם פעילים ונוסע ברחבי הארץ.

כשנשאל אם תיאם את ההתמודדות שלו עם ראש האופוזיציה וראש הליכוד, השיב: "לפני שנה כשיצאתי לדרך סיפרתי לו וקיבלתי איחולי הצלחה. אף פעם לא ביקשתי מאף אחד שיעזור לי, אף פעם לא היה לי פטרון. לא ביקשתי ממנו הבטחה לתמיכה".

על הגנתו בשנה האחרונה על נתניהו אמר: "אני מעריך מאוד את נתניהו יש לי יחסים מצוינים איתו אבל אף פעם לא עבדתי למענו. בשנה האחרונה נסעתי הרבה מאוד. הייתי בין קריית שמונה לאילת, פגשתי הרבה מאוד ראשי סניפים, ראשי עיריות מהליכוד ומתפקדים רגילים. זו הייתה חוויה נהדרת. פגשתי הרבה אנשים טובים וחמים בניגוד למה שרוצים להקרין בתקשורת כי תמיד תופסים את ההוא בפינה שצועק הכי חזק".

ולדימיר בליאק חושב ששמחון היה צריך לעשות גילוי נאות כבר מזמן.

סגירה