"הצהרת ירושלים": ביידן ולפיד יחתמו על מסמך הבנות, בו תביע ארה"ב את מחויבותה לישראל

לקראת הביקור הודיע גנץ על פתיחת מעבר גבול חדש בגדה ועל הגדלת מספר אישורי הכניסה לפלסטינים מהרצועה ● הורוביץ הודיע שלא יתמודד על ראשות מרצ ● שיקלי התפטר מהכנסת ● סמוטריץ' נגד בן גביר: הוא לא צריך לפנות אליי במסיבת עיתונאים, הוא יכול להתקשר אליי ● החלה חקירתה הנגדית של הדס קליין: ההגנה הציגה מכתב שבו הודה פאקר על מתנות שקיבל משרה נתניהו

דגלי ישראל וארצות הברית על חומות העיר העתיקה לרגל יום העצמאות האמריקאי, 4 ביולי 2022 (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean, File)
AP Photo/Mahmoud Illean, File
דגלי ישראל וארצות הברית על חומות העיר העתיקה לרגל יום העצמאות האמריקאי, 4 ביולי 2022

מקורות פלסטינים אומרים לכאן כי "ההנהגה ברמאללה לוחצת על הממשל האמריקני שביידן יכלול בדבריו בזמן ביקורו באזור קריאה להקפאת הבנייה בהתנחלויות, או לכל הפחות מחוץ לגושים".

המקורות ציינו כי גורמים אמריקנים מסרו להם שביידן שוקל לומר בהצהרותיו כי המשך הבנייה בהתנחלויות מסכן את פתרון שתי המדינות ומרחיק את הצדדים מהסכם קבע. המקורות הפלסטינים העריכו עוד כי ביידן צפוי להתייחס גם לפתרון שתי המדינות ולומר כי זהו הפתרון היחיד המקובל על האמריקנים.

נחמן שי התייחס הבוקר בראיון ברשת ב' פרסום לגבי האפשרות של הצהרת ביידן לגבי כך שהבנייה בהתנחלויות מסכן את פתרון שתי המדינות ואמר כי הוא מסכים הצהרה שכזו, והוסיף על רקע האיחוד של סער וגנץ ואמר כי "זה נייר הלקמוס שאומר איפה עומדת המפלגה החדשה. אני מרוצה מהתחברות כזו  שתוכל למשוך מצביעי ימין ולחזק את מתנגדי ביבי אך זו לא תוכנית עבודה".

שי הוסיף: "אלו מנדטים שלנו – אנחנו אומרים למצביעי מפלגת העבודה. תחזרו הביתה". עוד אמר שי: "כחול לבן וגנץ הם לא העבודה החדשה וגנץ הוא לא רבין. אלה לא היו מעולם העמדות של העבודה. הוא הולך עם מפלגת ימין ליברלי. רבין ישב בממשלת אחדות וגם אנחנו נשב, אבל לא באותה מפלגה. הם כבר שתו לנו את המנדטים".

חילי טרופר בגל"צ: "אנחנו רוצים שנתניהו  לא יחזור להיות רה"מ, אך גם לא רוצים להתמקד בשנאה כלפיו ובביזוי שלו ושל התומכים שלו". 

עופר כסיף בהאשמה חמורה:

בני גנץ בהופעה של חיים משה, תמר זנדברג מתלוצצת/מתנשאת.

סגירה