עוד מוקדם לשמוח על בחירת סוכריית הפופ שלנו כנציגה לאירוויזיון

נועה קירל (צילום מסך מערוץ כאן11)
נועה קירל (צילום מסך מערוץ כאן11)

השבוע נפל הפור, ועדה מקצועית של התאגיד החליטה לבחור את נציגנו לאירוויזיון 2023. מדובר בהחלטה מוזרה למדי, ומוזרותה נובעת בעיקר מהטיימינג.

אנו נמצאים באמצע חודש יולי, האירוויזיון הבא במרחק 10 חודשים, בשלב הנוכחי אפילו זהות המדינה והעיר המארחת של אירוויזיון 2023 אינם ידועים עדיין. אך ב"כאן 11" מיהרו כבר עתה להתכנס ולהודיע כי נציגת ישראל לאירוויזיון הבא היא לא אחרת מאשר זמרת הפופ הפופולרית ביותר כיום, אם לא הפופולרית ביותר שידעה המדינה – נועה קירל.

מדובר בהחלטה מוזרה למדי, שמוזרותה נובעת בעיקר מהטיימינג. אנחנו באמצע יולי, האירוויזיון הבא במרחק 10 חודשים, בשלב הנוכחי אפילו זהות המדינה והעיר המארחת של אירוויזיון 2023 אינם ידועים עדיין

נראה כי הבשורה על בחירתה לנציגתנו הפתיעה את כולם. במשך שנים התרגלנו ל-no namers מוכשרים יותר או פחות, זוכי תוכניות ריאליטי שירה למיניהן, או נבחרי בחירות פנימיות של רשות השידור זיכרונה לברכה, אשר הבליחו משום מקום ל-3 דקות של תהילה, ולרוב חזרו לשם. יוצאי הדופן היו תמיד אלה שהצליחו להביא את הניצחון לישראל (נטע ברזילי) או להגיע קרוב אליו (שירי מימון – מקום 4).

מיד לאחר ההכרזה כל אתרי החדשות יצאו בפושים, באופן השמור להכרזות והצהרות של ראש הממשלה ונשיא המדינה. כלל אמצעי תקשורת בארץ וגם באירופה דיווחו על הבחירה המרנינה והמפתיעה בקירל, שנמצאת כרגע בשיא פריחתה המקצועית. זאת בניגוד לזמרים וזמרות פופולריים אחרים שנתנו צ'אנס לתחרות הזמר הוותיקה (תציין השנה 66) רק לאחר שיא תהילתם (ברשימה זו נמנים בוני טיילור, אנגלברט המפרדינק, פטריסיה קאאס ורבים אחרים).

אם אכן יקרה הבלתי ייאמן, ותרשו לי עדיין להשאר סקפטי לגבי השתתפותה של קירל (על כך עוד מעט), קירל תגיע לתחרות עם מכונת פרסום, שיווק, יח"צ וניהול משומנת היטב, שלא תיתן לגורל להכתיב את המיקום שלה. תהיה שם אסטרטגיה ברורה, שיר שיהיו לו את כל הסיכויים לנצח ולהפוך ללהיט בינ"ל, והופעה שתהפוך לוויראלית ותגרום לכולם.ן להעלות את עצמם מבצעים את הריקוד שלה בטיקטוק.

בהמשך לסקפטיות, לצערי, אני לא רואה את קירל מחליטה להגיע ולנסות לכבוש את בימת האירוויזיון בלונדון, גלזגו, בריסטול או קייב (עדיין לא נקבע באופן סופי אם אוקראינה, שזכתה בתחרות האחרונה באיטליה, תארח את האירוויזיון או שבעקבות המלחמה הממושכת האירוח יעבור לבריטניה, שהגיעה למקום ה-2), וזאת משום שלקירל יש יותר מה להפסיד מלהרוויח.

מיד לאחר ההכרזה יצאו אתרי החדשות בפושים, באופן השמור להכרזות והצהרות רה"מ ונשיא המדינה. כלי תקשורת בארץ ובאירופה דיווחו על הבחירה המרנינה בקירל, שנמצאת כרגע בשיא פריחתה המקצועית

אם חלילה קירל לא תעלה לגמר, או שתעלה ותסיים בצד הימני של הטבלה, של המדורגים נמוך יותר, הדבר ייחשב לפדיחה הרבה יותר כואבת מאשר למישהו שלא הכרנו לפני. מה גם שהסנטימנט החיובי כלפי ישראל נורא הפכפך ותלוי במצב הפוליטי – אם תהיה או לא מלחמה או מבצע צבאי, למשל – שאינם אירוע נדיר במחוזנו.

על אף האמור לעיל, כולי תקווה שקירל ומנהליה יהיו אמיצים מספיק לתת להשתתפות סיכוי אמיתי ולהביא גאווה עצומה לכל המדינה, ואיתה גם סיכוי אמיתי לחזור לצמרת טבלת הניקוד.

מיכאל שמייצר הוא יועץ תקשורת ומנהל שיווק, יח״צ וסושיאל מרמת גן, מומחה לענייני אירוויזיון וחובב למעלה מ-10 שנים. ביקר בלא מעט תחרויות אירוויזיון וביניהם האירוויזיון האלמותי בתל אביב.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 447 מילים
סגירה