היועץ לביטחון לאומי איל חולתא: "פעלנו במהלך השנה האחרונה לא מעט באיראן"

ביידן ולפיד חתמו על "הצהרת ירושלים", שבה ארצות הברית מתחייבת שלעולם לא תאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני ● הרצוג העניק לביידן את עיטור הנשיא ● דיווח: ישראל נתנה הסכמתה לכך שהאיים טיראן וסנפיר, שהיו בעבר בשליטתה, יועברו ממצרים לסעודיה ● בהרב-מיארה קבעה שאין מניעה משפטית למנות כעת רמטכ"ל ● גלעד ארדן הודיע שלא יתמודד בפריימריז של הליכוד

איש משמרות המהפכה ליד טיל שיהאב-3 שמוצג ביום אל-קודס בטהראן, 29 באפריל 2022 (צילום: Vahid Salemi, AP)
Vahid Salemi, AP
איש משמרות המהפכה ליד טיל שיהאב-3 שמוצג ביום אל-קודס בטהראן, 29 באפריל 2022

בכירים אמריקאים אומרים כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יבקש מראש הממשלה יאיר לפיד בפגישתם היום כי ישראל תרחיב את הסיוע הצבאי לאוקראינה.

ח"כ בן גביר התראיין לעיתון ישראל היום ובין השאר אמר כי הוא אינו מתחרט על שהיה בכ"ך אך שכיום דעותיו השתנו. לשאלה מה היתה כוונתו כשאמר שצריך לעודד הגירה לערבים אויבים השיב: "אנשים כמו איימן עודה, אחמד טיבי, ווליד טאהא – אני חושב שצריך לשלוח אותם לסוריה. לא את כל הערבים – מי שאנטי מדינת ישראל, שתומך בחיסול מדינת ישראל, צריך לגרש אותו".

בן גביר אמר גם כי "העסקונה החרדית" בלחץ ממנו, ו-"יורים בתוך הנגמ"ש", כי "אולי הם חוששים שנבטל להם את האופציה לממשלה עם גנץ".

מנכ"ל משרד הביטחון מסביר הבוקר בגל"צ את האופציה הצבאית מול איראן. לדבריו, "איראן הראתה שהיא יכולה לשנות את דרכיה נוכח איומים צבאיים אמינים. היכולת הצבאית נגד איראן היא מוצא אחרון, אבל ללא יכולת צבאית אמינה ברקע – שאר המאמצים יהיו מוגבלים ביכולת שלהם להשפיע על איראן".

שגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג בגל"צ: "אנחנו צועדים לכיוון של נורמליזציה ישראלית-סעודית. זה יהיה תהליך הדרגתי, זה לא יקרה בבת אחת כמו שקרה עם איחוד האמירויות – אבל אני מעריך שנתחיל לראות ניצנים שלו כבר במהלך ביקור הנשיא ביידן בסעודיה".

בכירים במרצ טוענים זהבה גלאון תחליט בשבוע הבא אם להתמודד על ראשות מרצ. בכאן מדווחים: אם יסיר יאיר גולן את מועמדותו לתפקיד יו"ר התנועה תסכים גלאון להתמנות. אם יתמודד גולן על התפקיד, גלאון תמתין לראות אם חברי הכנסת של מרצ מתייצבים מאחוריה.

סגירה