אל תהלכו אימים על אירגוני זכויות אדם

הפגנה נגד הכרזת ששת אירגוני זכויות האדם הפלסטינים כאירגוני טרור (צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner)
AP Photo/Sebastian Scheiner
הפגנה נגד הכרזת ששת אירגוני זכויות האדם הפלסטינים כאירגוני טרור

לאחר שהכריזה בזמנו דרום אפריקה של משטר האפרטהייד על מספר ארגוני זכויות אדם שנאבקו למען זכויות השחורים כעל ארגוני טרור ללא שום ראיה, החליטו מדינות אירופה הדמוקרטיות לדחות את ההכרזה המופרכת והרודנית.

אך ההכרזה הרודנית נותרה בעינה.

לאחר שדרום אפריקה של משטר האפרטהייד הכריזה על כמה ארגוני זכויות אדם שנאבקו למען זכויות השחורים כעל ארגוני טרור ללא שום ראיה, החליטו מדינות אירופה הדמוקרטיות לדחות את ההכרזה

הארגונים הללו פנו למשרד ההגנה של דרום אפריקה וביקשו לערוך שימוע, במסגרתו יפריכו את הטענות הרודניות נגדם. הם היו מיוצגים בידי עורכי דין לבנים שמתמחים בזכויות אדם ואזרח.

מספר ימים לפני הדיון בשימוע קיבלו עורכי הדין הלבנים מכתבים מאיימים ממשרד ההגנה של דרום אפריקה, בהם הועלתה האפשרות שהם עוברים על החוק בכך שהם מקבלים שכר טרחה מארגוני טרור. נטען כלפיהם גם שעליהם לייצג את הארגונים הללו רק לאחר קבלת אישור מטעם משרד ההגנה של ממשל האפרטהייד.

לעורכי הדין הללו קוראים במציאות מיכאל ספרד, ג'וואד בולוס ואביגדור פלדמן והם מייצגים חלק מארגוני זכויות האדם בגדה, עליהם הכריז שר הביטחון גנץ כעל ארגוני טרור.

מספר ימים לפני הדיון בבקשת הארגונים הללו לבטל את ההכרזה, נשלחו מכתבים בנוסח דלעיל לעורכי הדין הישראלים שמייצגים אותם.

זה קרה לאחרונה ומדובר במעשה חמור מאין כמוהו.

גם אני מבועת מהמחשבה על שובו של נתניהו בראש גוש פולחן האישיות והגזענות המוצהרת.

גם אני מבין שלא תקום כאן בקרוב ממשלה שמחויבת למשטר דמוקרטי שמעגן את זכויות האדם והאזרח במסגרת חוקתית, שמסיימת את הדיקטטורה הצבאית ומשטר האפליה הממוסד והנורא בגדה, מניחה תשתית למדינת רווחה, קוטעת את פשע מחירי הדיור, מבצעת רפורמה שוויונית בתחום הקצאת הקרקעות, מבצרת זכויות עובדות ועובדים, בולמת את קריסת מערכות החינוך והרווחה, מחוללת מהפכה מבריאה במשטרת ישראל, פועלת להסדרת חייהם של האזרחים שגרים בכפרים בלתי מוכרים בנגב, מצמצמת את הפערים הבלתי נסבלים, פועלת ברצינות לשוויון אזרחי של האזרחים הערבים, מטילה מס על ירושות עתק ועל הון גדול, מפחיתה מס על עבודה, מפחיתה את מס הערך המוסף הנפשע, מחוללת שינוי עמוק במערך המיסוי כדי להפוך אותו מרגרסיבי לפרוגרסיבי, מניחה תשתית ליוזמה חופשית אמיתית של אזרחי המדינה ללא שעבוד לטייקונים, מסירה את המצור מרצועת עזה, מפרידה בין דת למדינה ומקבעת שוויון אזרחי מוחלט לנשים וללהט"בים.

גם אני מבועת מהמחשבה על שובו של נתניהו בראש גוש פולחן האישיות והגזענות המוצהרת. גם אני מבין שלא תקום כאן בקרוב ממשלה שמחויבת למשטר דמוקרטי שמעגן את זכויות האדם והאזרח במסגרת חוקתית

גם אני מבין שלא תקום כאן ממשלה שתתמקד בהשקעה עצומה בפריפריה החברתית-כלכלית, תבצר את שלטון החוק ללא צדקנות תוך איזון ראוי בין זכויות חשודים ונאשמים לבין מלחמה בפשיעה החמורה שיוצרת גיהנום בחיי אזרחים רבים ובמיוחד בקרב הציבור הערבי, תבטל חוקי פטור ממיסוי לטייקונים כדוגמת חוק מילצ'ן הנתעב, תנתק כל קשר בין הון לשלטון ותפעל ברצינות למען אזרחיה. ואני מבין שמבחינות רבות עדיפה ממשלה בראשות לפיד על פני ממשלת בלהות בראשות מר שיסוי וכזב שלא יעביר תקציב כדי להימנע מרוטציה, ירסק את השירות הציבורי, ימנה שומרי סף מטעם, יחריב את שאריות שלטון החוק הדמוקרטי ויעביר את המשטר הישראלי למודל סמכותני נורא במקביל להעמקת משטר האפליה הצבאי בגדה.

אבל לכל הפחות – וזה המינימום של המינימום – הגוש שמתנגד לפולחן האישיות בראשות הנרקיסיסט הנוכל והמסית – אמור להימנע ממעשי רודנות מחרידים ומפגיעות בלתי נסבלות בזכויות אדם של מיליוני פלסטינים משוללי ריבונות, אזרחות וזכויות אזרח. ודאי שעליו להימנע מכל ניסיון להלך אימים על ארגוני זכויות אדם שחושפים את ערוותו של המשטר הנורא בגדה ועל עורכי דין ישראלים שמייצגים אותם.

אנחנו תומכים בכם, מיכאל ספרד, ג'וואד בולוס ואביגדור פלדמן. תומכים בכל עורכת דין ישראלית (יהודיה או ערביה) שנאבקת למען זכויות האדם בכלל, למען זכויות האדם של מיליוני הפלסטינים שכפופים למשטר צבאי מפלה ומנשל בפרט ולמען הצלת חלק מצלמנו האנושי כישראלים.

תומכים בכם ובארגוני זכויות האדם שמנסים להיאבק למען ילדים, ילדות, נערים, נערות, נשים, גברים וקשישים משוללי זכויות אזרח רק מפני שנולדו פלסטינים ולא יהודים.

לכל הפחות – הגוש שמתנגד לפולחן האישיות בראשות נתניהו – אמור להימנע מכל ניסיון להלך אימים על ארגוני זכויות אדם, שחושפים את ערוות המשטר הנורא בגדה ועל עורכי דין ישראלים שמייצגים אותם

תומכים בכל מי שנאבק למען מדינת ישראל אחרת. בלי עליונות יהודית. בלי דיקטטורה צבאית. בלי פגיעה אנושה ושיטתית בזכויות אדם ובלי שלילה שיטתית של אזרחות ושל זכויות אזרח.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 648 מילים
סגירה