לפיד: "הממשלה מנהלת מלחמת חורמה באלימות בחברה הערבית, אך יש עוד עבודה רבה"

יממה אחרי שאוקראינה ורוסיה חתמו על הסכמים לייצוא תבואה - הותקפה אודסה בטילים ● יאיר גולן חוזר בו מהשימוש במונח תתי אדם - "ביטוי לא מוצלח" - ואומר שלוּ העריך מראש את ההשלכות של נאומו בערב יום השואה, לא היה אומר את שאמר ● אחרי שארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בשל התפשטות אבעבועות הקוף, משרד הבריאות הודיע שמתן החיסונים יוחל בהקדם

שוטרים סמוך לזירה בחיפה שבה נדקרה למוות סמר כלאסני, 12 ביוני 2022; על פי החשד, מרואן כלאסני, בעלה של המנוחה, הוא שרצח אותה (צילום: שיר טורם, פלאש 90)
שיר טורם, פלאש 90
שוטרים סמוך לזירה בחיפה שבה נדקרה למוות סמר כלאסני, 12 ביוני 2022; על פי החשד, מרואן כלאסני, בעלה של המנוחה, הוא שרצח אותה

עיסאווי פריג' שב וקורא למרצ ולעבודה להתמודד בבחירות ברשימה אחת: "עכשיו צריך לאחד את מפלגת העבודה עם מרצ. צריך שמאל שלא נאבק על חייו, להפסיק לחיות את העבר. אין קדושה באותיות, לא אמת ולא מרצ. מי שמקדש אותיות ימות איתן". פריג' אמר את הדברים בשבתרבות בבאקה אל-גרבייה.

"חייב שתהיה מפלגת שמאל ברורה חדה, לא עמומה. לשם כך מרצ ומפלגת העבודה חייבות להתאחד מטעמי אידאולוגיה ומטעמי אחריות. מרצ יצאה ממפלגת העבודה להיות מצפן ערכי. אז מפלגת העבודה הייתה חלופה שלטונית, היום היא חמישה-שישה מנדטים. זו פנטזיה להחזיר עטרה ליושנה שיום אחד מרב מיכאלי תהיה ראש ממשלה", אמר פריג'.

עוד אמר שקיבל החלטה עקרונית שבכנסת הבאה הוא לא יהיה חבר.

פריג' סיפר שאתמול הגיע לניחום אבלים בכפר קאסם. שעה אחר כך הגיע למקום חמוש, שירה לעבר הנוכחים. השר הגיע לאירוע מלווה במאבטח.

רוסיה תקפה בטילים את עיר הנמל אודסה – כך מסר צבא אוקראינה. התקיפה אירעה יום לאחר ששתי המדינות חתמו על הסכמים המאפשרים ייצוא תבואה מאוקראינה. שגרירת ארצות הברית באוקראינה ברידג'ט ברינק גינתה את התקיפה. משרד החוץ האוקראיני אמר שהתקיפה מהווה יריקה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפניהם של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ושל נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

מוחרתיים (שני) יסתיים פרק הזמן להגשת מועמדות לבחירות לרשימת הליכוד לכנסת. המועד האחרון אמור היה לחול שלשום (חמישי), אך הוא נדחה בעקבות מחלוקת במפלגה על אופן בחירת נציגי המחוזות.

להוציא יובל שטייניץ, כל חברי הכנסת של הליכוד מתמודדים בפריימריז. בנוסף, צפויים להתמודד – בין היתר – גלעד שרון, דני דנון, אסנת מארק, אליעזר (צ'ייני) מרום, איוב קרא, ארז תדמור, אבי שמחון, ללי דרעי, שולי מועלם, היידי מוזס, סוזי עוזסיני-ארניה ודוד שרן.

השופטת לשעבר אתי כרייף סיפרה שהייתה מעוניינת להתמודד בפריימריז, אולם היא אינה ותיקה בליכוד מספיק כדי להתמודד. לדבריה, היא הגישה למפלגה בקשה שיתירו לה להתמודד בכל זאת, אולם לא קיבלה כל תשובה לפנייתה זו.

הפריימריז ייערכו ב-10 באוגוסט.

חברת הכנסת נעמה לזימי התייחסה לדקירתה למוות של ליאנה סבנוק –

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את התקיפה באודסה. דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זכרובה, אמרה שחבל שגוטרש לא באופן שלא משתמע לשתי פנים את הרג הילדים בחבל דונבאס על ידי קייב.

סגירה