דיפלומט מקפיאה את העלאות המחירים עד אחרי החגים

גנץ מבקש מבר-לב לא להציב חיילות בשב"ס לצד אסירים ביטחוניים ● לפיד יראיין את שני המועמדים לרמטכ"לות ביום רביעי ● הבדיקה בפרשת NSO: "התקבלו במשטרה חומרים אסורים, לא היתה פריצה לטלפונים בלי צו" ● מכה למיכאלי: ועידת העבודה הצביעה נגד הדחת המזכ"ל חרמוני ● דיווח: טראמפ שקל לתמוך בגנץ בבחירות בעקבות נאום נתניהו ● לפיד בטקס החילופים לראש הוועדה לאנרגיה אטומית: "לישראל יש 'יכולות אחרות'"

כמה מהמוצרים המיובאים על ידי דיפלומט
כמה מהמוצרים המיובאים על ידי דיפלומט

מהיום, 1 באוגוסט, עולה תעריף החשמל ב-8.6%. זאת בהתאם להחלטה שקיבלה רשות החשמל.

ועידת מפלגת העבודה תקיים היום הצבעה בעניין ביטול תפקיד מזכ"ל המפלגה. יושבת ראש העבודה, מרב מיכאלי, מקדמת את הביטול. המזכ"ל המכהן, ערן חרמוני, והמזכ"לים לשעבר אופיר פינס, איתן כבל, עוזי ברעם, מיכה חריש וחיליק בר מתנגדים לביטול התפקיד. מושב הוועידה, שבו תיערך ההצבעה, יתקיים במתכונת מקוונת.

המשלחת הישראלית לטיפול במחלוקת שהתגלעה בעניין פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה תקיים היום פגישה משמעותית עם נציגי משרד המשפטים הרוסי. המשלחת הישראלית תציג לרוסים פתרונות בעניין האופן אוספת הסוכנות מידע על אזרחים רוסיים, כך שלא יופר החוק המקומי. ביום חמישי האחרון התקיים דיון בבית המשפט בנושא. אם לא יושגו הסכמות, המשפט צפוי להיפתח ב-19 באוגוסט.

מחר תסתיים ההרשמה לפריימריז של הציונות הדתית. חברי הכנסת של המפלגה שמחה רוטמן, מיכל וולדיגר ואורית סטרוק צפויים להתמודד בבחירות המקדימות לצד ארנון סגל, צבי סוכות, יצחק זאזא ומשה סלומון. משה סעדה, לשעבר סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, עשוי להתמודד בבחירות הפנימיות גם כן. מי שעוד עשוי להתמודד הוא חבר הכנסת לשעבר מוטי יוגב.

דב הלברטל מעוניין להתמודד לראשות המפלגה. ההערכה היא שלתפקיד ייבחר יושב הראש המכהן, בצלאל סמוטריץ'. הפריימריז לרשימה ולתפקיד יושב הראש ייערכו ב-23 באוגוסט.

בני בגין, שהודיע ביום חמישי האחרון, שלא יתמודד בבחירות לכנסת, לא עשה זאת מרצונו – כך מדווח הבוקר שלום ירושלמי, שמנתח את המהלכים האחרונים של יושב ראש תקווה חדשה, גדעון סער. "אין כאן סנטימנטים, אין חברויות, אין חשבונות של הליכה משותפת בעבר. הכול אינטרס מיידי או ארוך-טווח".

• שלום ירושלמי – בלי סנטימנטים, סער מחליף את הח"כים בתקווה חדשה

סגירה