שאול אלוביץ' דורש מ"מגדל" לממן את הגנתו בתיק 4000

אלוביץ' היה מבוטח במסגרת תפקידו כיו"ר בזק ב"ביטוח דירקטורים" - כיסוי מפני הסתבכויות משפטיות במסגרת החברה, וכעת הוא מבקש מחברת הביטוח לכסות את הוצאות ייצוגו המוערכות בכ-7.5 מיליון שקלים

שאול אלוביץ' (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
שאול אלוביץ'

יו"ר בזק לשעבר, שאול אלוביץ', אשתו אורנה אלוביץ' ובנו אור אלוביץ' ששימשו כדירקטורים בבזק עתרו אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב באמצעות עורך הדין חיים קליר נגד חברת הביטוח "מגדל" וביקשו לחייב את החברה לממן להם את עלויות הגנתם המשפטית במסגרת החשדות נגדם ב"תיק 4000", שבו מעורב כחשוד גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

היקף התביעה הוא כ-2.784 מיליון שקלים בנוסף לריבית והצמדה ולשכר טירחה.

לפי התביעה, בני משפחת אלוביץ' היו מכוסים ב"מגדל" על "ביטוח דירקטורים" – המבטח את הגנתם המשפטית בהליכים משפטיים שינוהלו נגדם בהקשר לתפקידם כנושאי משרה בבזק. ואולם, לפי התביעה, "כשנפל עליהם מקרה ביטוח הנתבעת (מגדל) הנתבעת הפנתה אליהם עורף אפילו מבלי לנמק והפסיקה".

כתב תביעה – שאול אלוביץ' ואח' נגד מגדל – (1)

"זכותו של אדם להיות מיוצג על-ידי עורך דין היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית הבאה להגשים את זכויות האדם 'להגנה על חייו, גופו וכבודו וחירותו האישית" נכתב בתביעה.

בני משפחת אלוביץ' חשודים בעבירות על חוקי ניירות ערך והאיסור להלבנת הון במסגרת עסקת מכירת מניות יורוקום מ-yes לבזק. בני המשפחה נעצרו ונחקרו מאות פעמים ושהו במעצר בית.

בהמשך, נחקרו שאול ואורנה אלוביץ' גם ב"פרשה 4000", שבה נבדק החשד שראש הממשלה, בנימין נתניהו, העניק לבזק הקלות רגולטוריות תמורת סיקור אוהד באתר החדשות וואלה אשר בבעלות בזק. המשטרה המליצה להעמיד את בני הזוג אלוביץ' לדין בפרשה והפרקליטות הודיעה שבכוונתה להעמידם לדין בחשד לעבירות על חוק העונשין, חוק ניירות ערך וחוק איסור הלבנת הון

"על מנת להגן על עצמם ולממש זכותם החוקתית שכרו התובעים במהלך החקירות עורכי-דין שהעניקו להם ייצוג בבית המשפט ובדיונים להארכת מעצר, פגישות בלה"ב 433, טיפול בשחרור בערבות ובתנאים מגבילים, ייעוץ משפטי והכנה לחקירות, שיחות והגשת בקשות לבית המשפט, ועוד", נכתב בתביעה.

"אם בעקבות השימוע יוחלט להעמיד את התובעים לדין בהגשת כתבי אישום, צפוי התובע 1 לעוד שנים רבות של התדיינויות משפטיות שסופן מי ישורנו והוא ייאלץ אפוא לשאת בהוצאות התגוננות הכוללות שכר טרחת עורכי הדין והוצאות משפטיות אחרות בסכומי עתק – בשעה שחברת מגדל מתנערת מחובתה לממן את הוצאות ההתגוננות וזאת בניגוד להתחייבותה המפורשת".

לפי התביעה, "מגדל" הסכימה לשלם לבני משפחת אלוביץ' סכום חד פעמי של 200 אלף שקלים, שהוצג כ"מחווה של רצון טוב", בתנאי שהם יוותרו על כל דרישה נוספת, ומבלי לנמק את סירובם לממן את מלוא הייעוץ המשפטי.

בני המשפחה מעריכים שהוצאות הגנתם המשפטית עשויות להגיע לכ-7.5 מיליון שקלים, אך בשלב זה הם תובעים "רק" 2.784 מיליון שקלים לכיסוי הוצאות הגנתם עד כה, ומודיעים שהם שומרים לעצמם את הזכות להגדיל את סכום התביעה בהתאם להיקף ההוצאות בפועל בהמשך ההליכים המשפטיים נגדם.

מחברת "מגדל" נמסר ל"זמן ישראל" בתגובה: "התביעה טרם התקבלה במשרדי החברה. לכשכנקבל אותה היא תטופל בהליכים המשפטיים הרגילים".

 

 

 

עוד 405 מילים
סגירה