לפיד: לא מעוניינים במערכה רחבה - אך לא חוששים ממנה

גנץ: הפעלת הכוח היזומה שלנו היתה הכרחית ● אזעקות בדרום ובמרכז: הג׳יהאד האיסלאמי ירה מטח של עשרות רקטות - לא דווח על נפגעים ● בכיר בצה״ל: הג'יהאד תכנן פיגוע - קטלנו את כל המעורבים ● ילדה בת 5 נהרגה בהפצצת צה״ל ● גנץ אישר גיוס של עד 25 אלף חיילים ● סמוטריץ׳: ראש הממשלה, יש לך גיבוי מלא ● כסיף: מהלך ציני של לפיד וגנץ לעוד מנדטים

  • מסוק אפאצ'י של צה"ל בדרך לעזה, 5 באוגוסט 2022 (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
    AP Photo/Ariel Schalit
  • .בניין הרוס לאחר תקיפה ישראלית בעזה, 5 באוגוסט 2022 (צילום: Attia Muhammed/Flash90)
    Attia Muhammed/Flash90
  • פלסטינים לצד גופתו של פעיל ג'יהאד שנהרג בתקיפה ישראלית, 5 באוגוסט 2022 (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
    Abed Rahim Khatib/Flash90
  • ראש הממשלה יאיר לפיד נושא דברים בקריה, 5 באוגוסט 2022 (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה
  • אש ועשן לאחר תקיפה ישראלית בעזה, 5 באוגוסט 2022 (צילום: AP Photo/Hatem Moussa)
    AP Photo/Hatem Moussa
  • רקטות שנורו מעזה, 5 באוגוסט 2022 (צילום: AP Photo/Adel Hana)
    AP Photo/Adel Hana

הסגר על תושבי הנגב המערבי נמשך גם היום, זה היום הרביעי ברציפות, בעקבות מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלמי בסאם א-סעדי. זאת, למרות שמרצועת עזה לא נורתה אפילו ירייה אחת ולא דווח גם על חדירת מחבלים או תושבים מהרצועה. בתי הספר, המפעלים, העסקים ומקומות הבילוי בעוטף עזה סגורים, הרכבת לשדרות אינה פועלת וכך גם מרבית התחבורה הציבורית באזור ותנועת התושבים מוגבלת. עד כה בממשלה לא דנו בפיצוי לתושבי הרצועה על הנזק הכלכלי.

אתמול בערב צה"ל הורה על עוצר יציאות ללוחמים בגזרה של אוגדת עזה. האוגדה מתוגברת בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי"ר, שריון וכוחות מיוחדים. לדברי גורמי ביטחון: "אם הג'יהאד האסלאמי ינסה לבצע פיגוע – ישראל תגיב בעוצמה רבה. נבדקת האפשרות שצה"ל הוא זה שינקוט יוזמה".

ערוץ כאן 11 פרסם כי "מאחורי הקלעים, ישראל מנסה דרך מתווכים, המצרים וחמאס, להגיע לרגיעה. הג'יהאד האסלאמי העביר למודיעין המצרי שלוש דרישות: הפסקת המעצרים של צה"ל בגדה המערבית, בפרט בג'נין, שחרור של א-סעדי ושחרור העציר המנהלי ח'ליל עוואווד – תושב כפר סמוך לחברון ופעיל בג'יהאד האסלאמי, ששובת רעב יותר מ-140 ימים". עם זאת, לא ברור כיצד ניתן "להגיע לרגיעה" ומדוע צריך, עם ארגון שכרגע אינו פועל נגד ישראל.

בג'יהאד האיסלמי מסרו אמש לערוץ אל ג'זירה: "כל עוד ישראל לא תיענה לדרישתנו בעניין א-סעדי ועוואוודה – הביטחון להתנחלויות שלהם לא ישוב. השיחות הנמשכות עם המצרים לא הובילו עד כה להבנות כלשהן".

מוקדם יותר אתמול נערכה פגישה בין הרמטכ"ל כוכבי לראשי הרשויות. במהלך השיחה פנה ראש עיריית שדרות אלון דוידי לרמטכ"ל ושאל אותו אם הכבישים יהיו חסומים גם בשבוע הבא. לדברי הנוכחים במקום, לכוכבי לא היו תשובות ברורות.

בישראל אוסרים גם על כניסת פועלים לרצועת עזה. בנוסף, שוקלים בישראל להטיל סנקציות נוספות על עזה כדי להגביר לחץ על ארגון הטרור, כמו צמצום מרחב הדיג ברצועה.

גבול עזה, 31 בדצמבר 2019 (צילום: פלאש90)
גבול עזה, 31 בדצמבר 2019 (צילום: פלאש90)

שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, פרסם הבוקר הערכה פסימית על מצבו של שר הדתות בממשלת לפיד.

לפי ירושלמי: "כשהחרדים דולקים בעקבותיו, מתן כהנא נותר ללא אופציות מתן כהנא נותר ללא בית פוליטי. הוא לא רוצה את מי שרוצים אותו, ומי שהוא רוצה – עדיין לא מוכן לקבל אותו. איילת שקד רוצה אותו שלישי ברוח הציונית, בני גנץ מנהל איתו מו"מ שלא מתקדם – כשהחרדים מאיימים: 'אין לגנץ מה לחפש איתנו אם כהנא יהיה שם'. כהנא עצמו אמר בראיון לירושלמי: "הלוואי שהייתי דמות כזו משמעותית שתקבע מי יקים את הממשלה הבאה".

מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

האלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן, אמר הבוקר בגלי צה"ל על הסגר על עוטף עזה: "מדינת ישראל לא יכולה להיסחט על ידי ארגון טרור, אסור לתת לג'יהאד את ההישג הזה כי הוא יכפה עלינו משוואה שאחרי כל פעולה ביו"ש יהיו בני ערובה. המצב לא יכול להימשך יותר מכמה ימים".

לוחמי הג'יהאד האסלאמי במחנה הפליטים שאטי מערבית לעיר עזה, 24 ביוני 2022 (צילום: Attia Muhammed/Flash90)
לוחמי הג'יהאד האסלאמי במחנה הפליטים שאטי מערבית לעיר עזה, 24 ביוני 2022 (צילום: Attia Muhammed/Flash90)

יו"ר הליכוד העולמי, דני דנון, המתמודד בפריימריז בליכוד, התייחס הבוקר בגלי צה"ל לדיווחים אודות מתמודדי ליכוד שמפרסמים "כתבות" תוכן שיווקי בתשלום בערוץ 14, ואמר: "לא קיבלתי את ההצעה של ערוץ 14, אבל לגיטימי לקדם דברים באתרי אינטרנט – גם באמצעי תקשורת. אלה דברים שעשיתי בעבר".

דני דנון בראיון לסוכנות AP ברעננה, 28 ביולי 2020 (צילום: Sebastian Scheiner, AP)
דני דנון בראיון לסוכנות AP ברעננה, 28 ביולי 2020 (צילום: Sebastian Scheiner, AP)

בשבוע הבא ייערכו בחירות מקדימות לליכוד. מצוקת יוקר המחיה עשויה להציל חלק מהמועמדים לא פחות מאשר את המפלגה עצמה:

ויש כאלה שלא צריכים סיבות אקטואליות להצביע להם:

"האמת מנצחת", אגב, הייתה פעם הסיסמא של מפלגה אחרת, שגם בה יש השבוע פריימריז, שמזכירים קצת תחרות על התאים הכי טובים בטיטאניק:

 

סגירה