שאשא-ביטון: "בהיעדר הסכמות, אדרוש דיון בממשלה"

לפיד שוחח עם ארדואן והשניים סיכמו על חידוש הטיסות בספטמבר ● נתניהו: "לפיד וגנץ, תפסיקו להתחנף למכחיש השואה אבו מאזן" ● גנץ: "דברי אבו מאזן בזויים. טוב שחזר בו" ● ליברמן: "מוכן ונחוש לחתום עם הסתדרות המורים כבר היום" ● ישראל וטורקיה החליטו להחזיר שגרירים וקונסולים ● עבאס מבהיר: השואה היא הפשע הנתעב בהיסטוריה – ישראל ביצעה מעשי טבח; לפיד: חרפה מוסרית, ההיסטוריה לא תסלח לו

ראש הממשלה יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. ירושלים, 17 באוגוסט 2022 (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
עמוס בן גרשום/ לע"מ
ראש הממשלה יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. ירושלים, 17 באוגוסט 2022

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס סירב אתמול (שלישי) להתנצל על טבח הספורטאים במינכן במסגרת מסיבת עיתונאים בגרמניה ואמר בתגובה כי ישראל ביצעה נגד הפלסטינים "מאז 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב־50 כפרים פלסטינים – דיר יאסין, טנטורה, כפר קאסם ועוד. 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי. הדרישה שלנו היא 'די'. בואו נעשה שלום, ביטחון, יציבות".

ראש הממשלה יאיר לפיד גינה הלילה את הדברים בטוויטר וצייץ: "האמירה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

לפי רשת CNN, מפקד הכוחות המזוינים של אוקראינה ולרי זלוז'ני אמר שרוסיה ממשיכה להתקדם לאורך כל קו החזית. "במקביל, היא מפגיזה את עמדותינו כ־700–800 פעמים ביום".

שגריר גרמניה בישראל שטפן סייברט על דברי מחמוד עבאס בברלין: "מה שאמר יו"ר הרשות הפלסטינית על 50 שואות לא נכון לא מקובל. גרמניה לא תסבול כל ניסיון להכחיש את הממד הייחודי של פשעי השואה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו האשים את ח"כ משה גפני בפגיעה בגוש שלו בעקבות איום הפיצול של מפלגת יהדות התורה, כך פורסם בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. לפי הפרסום, נתניהו נפגש גם עם יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף שעדכן על נתק מוחלט בינו לבין גפני.

ח"כ משה גפני במסיבת עיתונאים של ראשי סיעות בלוק הימין באופוזיציה, 30 במאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
ח"כ משה גפני במסיבת עיתונאים של ראשי סיעות בלוק הימין באופוזיציה, 30 במאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

שרת החינוך יפעת שאשא־ביטון תוקפת את האוצר בריאיון לגלי צה"ל: "התחושה היא שהאוצר לא באמת רוצה להגיע להסכם. אנחנו שבועיים לפתיחת שנת הלימודים אחרי חודשים של דיונים – לא הייתה שום סיבה שנגיע לנקודה הזו ולא נדע אם שנת הלימודים תיפתח".

עוד אמרה: "כמעט כבר אין פערים בינינו לבין האוצר. אין בעיה של כסף במדינה בטח לא בשביל לממן את ההסכם החשוב הזה שהוא קריטי לעתיד הילדים. אפגש היום עם ראש הממשלה לפיד ואבקש ממנו לכנס דיון חירום בנושא הסכם השכר וההתקדמות לקראת פתיחת שנת הלימודים".

סגירה