וושינגטון ביקשה מישראל הבהרות בעניין סגירת משרדיהם של ארגוני זכויות אדם בגדה

קנצלר גרמניה שולץ שוחח עם לפיד וגינה את דברי עבאס על כך שישראל חוללה "50 שואות" ● אין התקדמות במגעים בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר; שאשא ביטון קראה ללפיד לכנס דיון חירום בעניין פתיחת שנת הלימודים ● בהרב-מיארה: לא ניתן למנות כעת מפקד לגל"צ ● יאיר גולן על קבר יוסף: "הזיה מטורפת; חיילים מסכנים עצמם כדי להגן על חרדים שכלל לא שירתו בצבא"

משרדי ארגון אל-חק ברמאללה, 23 באוקטובר 2021; הארגון הוכרז על ידי ישראל כארגון טרור (צילום: Majdi Mohammed, AP)
Majdi Mohammed, AP
משרדי ארגון אל-חק ברמאללה, 23 באוקטובר 2021; הארגון הוכרז על ידי ישראל כארגון טרור

הסהר האדום הודיע כי פלסטיני בן 18 ממחנה הפליטים בלאטה בשם ואסים חליפה נהרג בעימותים עם כוחות צה"ל באזור קבר יוסף הסמוך לשכם. לפי הסהר האדום, בתקרית נפצעו לפחות 30 בני אדם, בהם לפחות שלושה באורח קשה. לא ידוע על נפגעים לכוחותינו.

בצה"ל מאשרים את הדיווח הפלסטיני: "במהלך העימותים, חמוש ירה לעבר הכוחות שאבטחו את המתפללים במתחם הקבר, ונורה על ידי צלף מחטיבת גבעתי".

במהלך האירוע, פגע קליע באוטובוס שהביא מתפללים ישראלים אל הקבר, אך האוטובוס היה ממוגן ירי והנוסעים לא נפגעו.

מדובר בכניסת המתפללים הראשונה לקבר יוסף מאז פיגוע הירי שהתרחש במתחם לפני כחודש וחצי, ובו נפצעו שלושה בני אדם באורח קל, בהם מפקד חטיבת שומרון אל"מ רועי צוויג.

פלסטינים מתפרעים ליד מתחם קבר יוסף בשכם, 13 באפריל 2022 (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
פלסטינים מתפרעים ליד מתחם קבר יוסף בשכם, 13 באפריל 2022 (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

שרת התחבורה ויו"ר העבודה, מרב מיכאלי, שספגה בימים האחרונים קיתונות של ביקורת סדר העדיפויות שלה כשרה, בניסיון מאוחר להוכיח שהיא מתעניינת גם בנתיבי תחבורה שאינם מובילים רק לאג'נדה האידיאולוגית שלה:

בין המתפללים שהגיעו הלילה לקבר יוסף שנפתח מחדש ועורר מהומות דמים, היה גם ח"כ אופיר סופר.

 

קובי בר נתן, הממונה על השכר במשרד האוצר, התראיין הבוקר בגלי צה"ל בעניין המו"מ שמנהלת הממשלה עם ארגוני המורים על העלאת שכרם.

בר נתן אמר בראיון: "בשלה העת לטפל גם בחופשות המורים. הגשנו הצעות מפורטות, גם בנושא ימי איסרו חג. יש התקדמות – מקווה שנוכל לבוא עם בשורה אחרי הרבה מאוד שנים שלא נגעו בנושא הזה"

אתר ynet מפרסם הבוקר נתונים שקיבל ממשטרת ישראל, המצביעים על עלייה חדה במספר התלונות במשטרה על הטרדה מינית של שוטרות.

לפי הדיווח, במחצית הראשונה של 2019 התלוננו 96 שוטרות ושוטרים על הטרדות מיניות. זאת, לעומת 139 ב-2018, 146 ב-2019, 147 ב-2020 ו-149 ב-2021. כשליש מהדיווחים השנה היו של חיילות בשירות חובה.

שנת 2018 מספר הדיווחים כבר זינק ל- 139, ומגמת העלייה נמשכה גם בשנים לאחר מכן – 146 דיווחים ב-2019, 147 דיווחים ב-2020 ו-149 דיווחים ב-2021. בחציון הראשון של 2022 נרשמו כבר 96 דיווחים, שליש מהם של חיילות חובה שמשרתות במשטרה.

לפי הדיווחים, מרבית ההטרדות היו בין עמיתים לעבודה ולא בין מפקדים לשוטרות.

במשטרה בירכו על העלייה בדיווחים על הטרדות ראש מדור מניעת הטרדה מינית במשטרה, סנ"צ ורד ויניקוב, אמרה כי "עלייה בהיקף הדיווחים מצביעה על עלייה במודעות ובמחויבות לנושא ועל התחושה שיש למי לפנות".

סגירה