משרד החוץ: "ישראל רואה בחומרה את התנהגות צ'ילה; השגריר זומן לשיחת נזיפה"

לדברי גורמים בירושלים, גבריאל בוריס מיאן לקבל את כתב האמנה בגלל עימותים של כוחות צה"ל עם פלסטינים בגדה ● סקרים: חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת ארבעה מנדטים; בל"ד מתחת לאחוז החסימה עם 0.9%-1.2% מהקולות ● דיווח: אם תיווכח בחודש הקרוב שאין ביכולתה לעבור את אחוז החסימה, תפרוש איילת שקד מההתמודדות לכנסת

משרד החוץ בירושלים, 10 ביולי 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
משרד החוץ בירושלים, 10 ביולי 2022

לפי סקר בחירות של מעריב, גוש הימין בראשות בנימין נתניהו נחלש ועומד על 57 מנדטים. גוש השמאל בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד עומד גם על 57 מנדטים. מרצ והעבודה מתייצבות על 5 מנדטים כל אחת. הבית היהודי בראשות איילת שקד מתחת לאחוז החסימה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על חבילת סיוע ביטחוני חדשה לאוקראינה בסך של כ־600 מיליון דולר. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, חבילת הסיוע תכלול מערכות ארטילריות מתקדמות ותחמושת לתותחים ארוכי טווח.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי נמצא קבר אחים בעיר איזיום שבמחוז חרקיב עם כ־440 גופות – כמה ימים אחרי שחרורה מידי הכוחות הרוסיים. "המראה מזעזע מאוד. ראינו את אותם מראות בבוצ'ה, בשטחים הראשונים שנחרבו, זה אותו הרס, אותו הרג".

בכיר במשטרת מחוז חרקיב סרגיי בולווינוב אמר לרשת סקיי ניוז: "מדובר באחד הקברים הגדולים ביותר שנמצאו בערים הגדולות ששוחררו מהכיבוש הרוסי". לדברי בולווינוב, חלק מההרוגים מתו מירי פגזים והפצצות אוויריות אך הוסיף כי הרשויות יערכו חקירה פורנזית פרטנית לכל ההורגים.

A mass burial site was found in Izyum, Kharkiv region. The necessary procedural actions have already begun there. There should be more information – clear, verified information – tomorrow. Tomorrow there will be Ukrainian and international journalists in Izyum. We want the world to know what is really happening and what the Russian occupation has led to. Bucha, Mariupol, now, unfortunately, Izyum… Russia leaves death everywhere. And it must be held accountable for that. The world must hold Russia to real account for this war. We will do everything for this.Eternal memory to all those whose lives were taken away by the occupiers! Eternal glory to everyone who fights for Ukraine!

Posted by Володимир Зеленський on Thursday, September 15, 2022

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן פרסם הצהרה לציון שנתיים לחתימת "הסכמי אברהם". "ההסכמים הובילו לצורות חדשות של שיתוף פעולה ואינטגרציה אזורית במזרח התיכון ומעבר לו. אנחנו מחויבים לקדם ולהרחיב את ההסכמים האלו בין ישראל למדינות מוסלמיות כדי להגביר את הביטחון האזורי, השגשוג והשלום".

שגריר ישראל בצ'ילה גיל ארציאלי אמר כי בכירים במשרד החוץ של צ'ילה התנצלו בפניו ובפני ממשלת ישראל על ביטול טקס הגשת כתב ההאמנה שלו לנשיא גבריאל בוריץ' אתמול, כך פורסם באתר וואלה!

לדברי השגריר: "זה היה אירוע לא נעים עבורי אבל כישראלי וכיהודי אני יכול לומר שהעם שלי עבר דברים יותר גרועים ב־4,000 השנים האחרונות. נתגבר גם על האירוע הזה לטובת שתי המדינות".

נשיא צ'ילה הנבחר גבריאל בוריק, 19 בדצמבר 2021 (צילום: AP Photo/Luis Hidalgo)
נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ', 19 בדצמבר 2021 (צילום: AP Photo/Luis Hidalgo)
סגירה