קבוצת אבנון תמכור לממשלת הונגריה טכנולוגיה לניטור הרשתות החברתיות

חשיפה הטכנולוגיה שהממשלה ההונגרית תרכוש מיצרנית התעשייה הביטחונית והסייבר נועדה לעקוב אחרי פעילות ברשתות החברתיות ● גורמים בקבוצת אבנון מעריכים שהממשלה ההונגרית מעוניינת בה בשל המתיחות החברתית שנוצרה בתוך הונגריה סביב מלחמת אוקראינה ● כל זה קורה בזמן שהאיחוד האירופי חוקר את ממשלת הונגריה על השימוש בתוכנת הרוגלה פגסוס של NSO

ניטור רשתות חברתיות. אילוסטרציה (צילום: iStock)
iStock
ניטור רשתות חברתיות. אילוסטרציה

קבוצת התעשייה הביטחונית אבנון עומדת למכור לממשלת הונגריה טכנולוגיה לניטור ולמעקב אחרי השיח ברשתות החברתיות. כך נודע לזמן ישראל מפי גורם בכיר בקבוצה.

מדובר בטכנולוגיה שתאפשר לממשלה לעקוב, לנתח ולהבין את דעת הקהל באמצעות ניטור העמדות ברשתות החברתיות.

משיחה עם גורם בכיר בקבוצה עולה כי באבנון לא יודעים לאיזו מטרה, בדיוק, ממשלת הונגריה תרכוש את טכנולוגיית המעקב, פרט לעובדה שהיא מיועדת לעקוב אחרי השיח ברשתות.

לדברי אותו גורם, כל העסקות של הקבוצה מתבצעות בפיקוח ובאישור משרד הביטחון, כולל מכירת הטכנולוגיה הזאת לממשלת הונגריה. ממשרד הביטחון טרם נמסרה תגובה לידיעה.

הגורם הבכיר באבנון העריך כי הצורך של ממשלת הונגריה בטכנולוגיית המעקב קשור למתיחות חברתית ופוליטית פנימית בהונגריה בצל המלחמה באוקראינה וכניסתן של עשרות אלפי פליטות מאוקראינה למדינה, הגובלת באוקראינה, חלקן בלא היתר.

גורם בכיר באבנון העריך כי הצורך של ממשלת הונגריה בטכנולוגיית המעקב קשור למתיחות חברתית ופוליטית פנימית בהונגריה בצל המלחמה באוקראינה

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בעצרת בחירות, 1 באפריל 2022 (צילום: AP Photo/Petr David Josek)
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בעצרת בחירות, 1 באפריל 2022 (צילום: AP Photo/Petr David Josek)

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן מתנגד בחריפות להגירה. הוא תומך של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וממעט לתקוף אותו, והדבר מגביר את המתח בין המדינה לנאט"ו והאיחוד האירופי ואת המתח הפנימי בתוכה.

לממשלת אורבן יש רקורד בעייתי של פגיעה בדמוקרטיה במדינתו והפרת זכויות אדם. האיחוד האירופי החליט במרץ השנה לפתוח בחקירה של השימוש שנעשה בו בתוכנת הרוגלה פגסוס שפיתחה ומכרה חברה ישראלית אחרת – NSO, "תוך התמקדות בהונגריה ובפולין".

לפי תחקיר שהובילו ארגוני זכויות האדם אמנסטי ו"פורבידן סטוריז" בעזרת עיתונאים בארה"ב ובאירופה, ממשלת הונגריה של אורבן עקבה אחרי פוליטיקאים, משפטנים ועיתונאים באמצעות שימוש פסול ברוגלת פגסוס.

לפי תחקיר שהובילו ארגוני זכויות אדם בעזרת עיתונאים בארה"ב ובאירופה, ממשלת הונגריה של אורבן עקבה אחרי פוליטיקאים, משפטנים ועיתונאים באמצעות שימוש פסול בפגסוס

בין השאר, פורסם כי התבצעה שרשרת פריצות לטלפונים של עיתונאים וצלמים מאתר החדשות ההונגרי "דירקט 36" שחשפו התנהלות בעייתית של המשטר הרוסי והממשלה ההונגרית, ונגד עוזרי מחקר של המיליארדר ג'ורג' סורוס, יריבו של אורבן.

מחאה נגד ויקטור אורבן, אילוסטרציה (צילום: AP Photo/Czarek Sokolowski)
מחאה נגד ויקטור אורבן, אילוסטרציה (צילום: AP Photo/Czarek Sokolowski)

קבוצת אבנון , שנוסדה ב-1990 ומשרדה הראשי נמצא בכפר סבא, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של טכנולוגיות לחימה מתקדמות וכן טכנולוגיות סייבר.

המלחמה באוקראינה הגדילה בצורה דרמטית את פעילותה של הקבוצה במזרח אירופה, במיוחד בפולין, צ'כיה וליטא. זאת, מכיוון שאותן מדינות, החוששות כי התוקפנות הרוסית תגיע גם אליהן, נכנסו למרוץ חימוש והצטיידות.

המלחמה באוקראינה הגדילה בצורה דרמטית את פעילותה של הקבוצה במזרח אירופה, במיוחד בפולין, צ'כיה וליטא. אותן מדינות, החוששות כי התוקפנות הרוסית תגיע גם אליהן, נכנסו למרוץ חימוש והצטיידות

גם חברות רבות אחרות בתחום התעשייה הביטחונית הגדילו השנה באופן חד את מכירותיהן במזרח אירופה. חברות ישראליות אינן מוכרות נשק ואמל"ח מתקדמים לצבא אוקראינה מאחר שהממשלה אינה מאשר עסקאות כאלה, אך הן מתבצעות בכל זאת לעתים באמצעות מדינות מתווכות.

לאחרונה נחשף בזמן ישראל כי חברה ישראלית – אחת משש יצרניות של טכנולוגיות להגנה מפני כתב"מים – מוכרת טכנולוגיה כזאת לאוקראינה דרך מדינה שלישית.

עוד 419 מילים ו-1 תגובות
סגירה