משרד החוץ: "ישראל לא תכיר בתוצאות משאלי העם במחוזות המזרחיים של אוקראינה"

עוד נמסר ש"ישראל מכירה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה" ● שוחרר ממעצר תושב הגליל, שנחשד בכך שהניח מכשול על מסילת הרכבת שבין עכו לכרמיאל ● משטרת מקסיקו פשטה על המתחם של הכת לב טהור; פעוט בן שלוש הועבר לחזקת אביו, אזרח ישראל, שנמלט מהכת לפני שנים אחדות

בוחר בלוהנסק מצביע במשאל העם בשאלת הסיפוח לרוסיה, 27 בספטמבר 2022 (צילום: AP)
AP
בוחר בלוהנסק מצביע במשאל העם בשאלת הסיפוח לרוסיה, 27 בספטמבר 2022

משטרת מקסיקו פשטה ביום שישי האחרון על המתחם של הכת לב טהור – כך מסר משרד החוץ. בפשיטה השתתפו 80 איש, ואת המשטרה ליווה צוות ישראלי פרטי שנשכר על ידי בני משפחותיהם של חברים בכת. קונסול ישראל במקסיקו שהה בסמוך.

הפשיטה התבצעה אחרי שמשטרת מקסיקו אספה ראיות מפלילות נגד מספר חברים בכת בחשדות של אונס, סחר בסמים ועוד. 26 מחברי הכת, בהם אזרחים ישראליים, שהו במתחם בזמן הפשיטה.

שניים מחברי הכת נעצרו והם צפויים להישפט במקסיקו באשמת סחר בבני אדם וביצוע עבירות מין קשות. שני מבוקשים נוספים לא אותרו במתחם. לדברי חברים בכת, הם עזבו יחד עם אחרים כיומיים לפני הפשיטה. חמישה מחברי הכת צפויים להיות מגורשים בשל שהות שלא כחוק.

יתר חברי הכת ששהו במתחם הועברו למתחם של משרד הרווחה המקסיקני והם שוהים שם כרגע בתנאים טובים משמעותית מהתנאים הירודים במתחם של לב טהור.

בהתאם לצו של בית המשפט הועבר לחזקתו של ישראל עמיר, שנמלט מהכת, בנו בן השלוש. אתמול (שני) השניים נחתו בישראל.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב נדרש למותה של תושבת רחובות, שלפי החשד, נרצחה על ידי בעלה –

למרבה הצער, השנה החדשה נפתחה עם חשד לרצח של אישה בידי בן זוגה. אלימות נגד נשים חוצה מגזרים, והמאבק בה נמצא בראש סדר…

Posted by ‎עמר בר-לב – Omer Barlev‎ on Tuesday, September 27, 2022

משרד ההגנה של בריטניה מסר שייתכן שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יודיע בנאום שיישא ביום שישי הקרוב על סיפוח שטחים שכבשה מוסקבה מידי אוקראינה.

הסתיימה ההצבעה במשאלי העם על סיפוח חרסון, דונייצק, לוהנסק וזפוריז'יה לרוסיה. לפי דיווחים בכל התקשורת ברוסיה, מספירה חלקית של הקולות, ישנם למעלה מתשעים אחוזי תמיכה בסיפוח. משאל העם נמשך חמישה ימים.

שוחרר ממעצר תושב הגליל, שלפי החשד, הניח מכשול על מסילת הרכבת שבין עכו לכרמיאל.

סגירה