שוטרת משמר הגבול נפצעה באורח אנוש ומאבטח נפגע קשה מירי ליד מחנה שועפאט

מצוד מתנהל אחר המעורבים בפיגוע ● משרד הבריאות הפלסטיני מסר ששני צעירים נהרגו מאש כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג'נין ● גנץ: אם חיזבאללה יתקוף את ישראל ותתפתח מערכה רחבה - "אנחנו נפרק את לבנון" ● פיצוץ עז אירע בגשר המחבר בין רוסיה לחצי האי קרים ● מוסקבה הודיעה על מינוי מפקד חדש לכוחות באוקראינה, מפקד חיל האוויר סרגיי סורוביקין

אנשי משטרה בזירה שבה אירע פיגוע בצפון ירושלים, 8 באוקטובר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אנשי משטרה בזירה שבה אירע פיגוע בצפון ירושלים, 8 באוקטובר 2022

בית המשפט העליון ימסור מחר (ראשון) את החלטתו בערעורים של עמיחי שיקלי ושל בל"ד על ההחלטה למנוע מהם להתמודד בבחירות.

על פי ההערכות, בית המשפט יהפוך את ההחלטה של מליאת ועדת הבחירות ויתיר לרשימת בל"ד להתמודד לכנסת. בקשת הפסילה, שהגישה רשימת "אנחנו", הייתה דלה מאוד וחלקית, והדבר צפוי להביא לכך שההחלטה תבוטל.

בשני הערעורים דנים תשעה שופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות, כשלצידה עוזי פוגלמן, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, ענת ברון, דוד מינץ, יוסף אלרון, יעל וילנר ועופר גרוסקופף. השופטים לא צפויים למסור את נימוקיהם, אלא רק את החלטתם.

במקרה של שיקלי עתידים השופטים – לפי ההערכות – להתפצל ביניהם ולא צפויה להתקבל החלטה פה אחד.

שלושה בני אדם נהרגו בפיצוץ עז שאירע בגשר העובר מעל מצר קרץ' ומחבר בין רוסיה לבין חצי האי קרים. בשל הפיצוץ קרסו חלקים מהגשר. ממשרד התחבורה של רוסיה מסרו שעל אף הפגיעה התנועה בגשר חודשה, אך באופן מוגבל. במוסקבה סבורים שהפיצוץ הוא תוצאה של חבלה מכוונת.

משרד הבריאות הפלסטיני מסר ש מחמוד אסוס, בן 18, ואחמד חוסין דראגמה, בן 19, נהרגו מאש כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג'נין. 11 פלסטינים נוספים נפצעו, בהם שלושה באורח קשה. מצה"ל נמסר שהכוחות עצרו מבוקש ובמקום התפתחו עימותים.

משרד ההגנה הרוסי הודיע על מינוי מפקד חיל האוויר סרגיי סורוביקין למפקד הכוחות הרוסיים הפועלים באוקראינה.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב קיים הערכת מצב בעקבות הרצח והעימותים בג'דיידה-מכר.

לפני שעה קלה קיימתי הערכת מצב בתחנת משטרת הגליל המערבי, לאחר הרצח וההתפרעויות שהתרחשו בעקבותיו בג'דיידה-מכר. במהלך הערכת…

Posted by ‎עמר בר-לב – Omer Barlev‎ on Saturday, October 8, 2022

סגירה