במאי הקרוב ליברפול תיצבע בכחול וצהוב

ההרכב קאלוש אורקסטרה חוגג את הזכייה באירוויזיון בטורינו, 14 במאי 2022 (צילום: AP Photo/Luca Bruno)
AP Photo/Luca Bruno
ההרכב קאלוש אורקסטרה חוגג את הזכייה באירוויזיון בטורינו, 14 במאי 2022

בערב שישי הקודם הוכרז רשמית על ידי רשות השידור הבריטית BBC כי העיר שנבחרה לארח את אירוויזיון 2023 היא ליברפול. אזכיר כי הבחירה בבריטניה התרחשה לאחר זכייתה של אוקראינה.

המעבר של האירוח מאוקראינה לבריטניה, שסיימה במקום השני, מתבצע לאור חוסר המסוגלות של אוקראינה לערוב לביטחונן של המשלחות השונות מ-40 מדינות שונות ביבשת ומחוצה לה שהיו אמורות להגיע לשטחה. זאת לנוכח המלחמה המתרחשת בשטחה גם בימים אלה, למעלה כמעט 8 חודשים אחרי שזו החלה.

המעבר של אירוח האירוויזיון מאוקראינה שזכתה בו לבריטניה, שסיימה במקום השני, מתבצע לאור חוסר המסוגלות של אוקראינה לערוב לביטחון המשלחות מ-40 מדינות שונות

הבחירה בליברפול הפתיעה חלק גדול ממעריצי התחרות, שכן, דווקא העיר הצפונית גלזגו, סומנה בעיני רבים כפייבוריטית לארח את התחרות. ההתלבטות של איגוד השידור האירופי בין ליברפול לגלזגו הייתה הישורת האחרונה לבחירת העיר המארחת, וזאת לאחר שהרשימה צומצמה משבע אופציות לשתיים.

אך ייתכן שהבחירה בסופו של דבר בליברפול, בירת הפופ העולמית בעיני רבים וכור מחצבתה של הלהקה המיתולוגית – הביטלס, נבעה בעיקר מההצעה הנדיבה שלהם להבליט את הזכייה של אוקראינה בצורה משמעותית הרבה יותר מזו שגלזגו הייתה מוכנה לה.

כך אמר מרטין אוסטרדל, הדמות הבכירה ביותר באיגוד השידור האירופי בנושא האירוויזיון:

"The city is synonymous with music and Liverpool Arena exceeds all the requirements needed to stage a global event of this scale. We have been very impressed with the passion the city has shown in embracing the Contest and their inclusive ideas for placing last year's winners, Ukraine, front and centre when thousands of fans visit next May".

בקצרה, אוסטרדל מציין שהעיר אשר שמה נקשר למוזיקה עונה על כל הדרישות ולמעלה מזה כדי להציג אירוע עולמי בסדר גודל כזה, וכי הם (EBU) התרשמו מאוד מתשוקתה של ליברפול לחבק את התחרות ומהמוכנות של העיר לשים בקדמת הבמה את הזוכים מאוקראינה של השנה (2022). ייתכן שבכך טמונה ההחלטה לבחור דווקא בליברפול לארח את התחרות.

על אף התרעומת של השלטונות האוקראינים, לאחר ההחלטה של איגוד השידור האירופי לא לערוך את התחרות על אדמת אוקראינה הבוערת, יו"ר הוועד המנהל של רשות השידור האוקראינית, מיקולה צ'רנוטיטסקיי, בירך על הבחירה בליברפול וציין בדבריו שהבחירה סימבולית ביותר, כיוון שליברפול הינה העיר התאומה של העיר האוקראינית אודסה, ונחשבת לבירת המוזיקה העולמית.

כך או כך, דקות אחרי ההכרזה, מחירי המלונות ודירות ה-Airbnb בעיר נסקו, וכעת נותר לראות כיצד הליברפולאים יצליחו לגרום לכ-175 מיליון הצופות והצופים בכל רחבי אירופה ומעבר לה להרגיש שהתחרות, על אף מיקומה הפיזי בבריטניה, חוגגת את הניצחון של אוקראינה.

על אף התרעומת של השלטונות האוקראינים, לאחר החלטת איגוד השידור האירופי לא לערוך את התחרות על אדמת אוקראינה הבוערת, יו"ר הוועד המנהל של רשות השידור האוקראינית בירך על הבחירה

תהייה פתוחה נוספת היא, לאור המלחמה המתמשכת במזרח אירופה, מה סיכוייהן של מדינות אחרות, ביניהן גם ישראל שתיוצג השנה על ידי נועה קירל, לזכות בתחרות, במיוחד אחרי שאירופה הפגינה באופן שלא ניתן לערעור בחודש מאי האחרון, כי אירוויזיון ופוליטיקה הבינלאומית צועדים יחד.

מיכאל שמייצר הוא יועץ תקשורת ומנהל שיווק, יח״צ וסושיאל מרמת גן, מומחה לענייני אירוויזיון וחובב למעלה מ-10 שנים. ביקר בלא מעט תחרויות אירוויזיון וביניהם האירוויזיון האלמותי בתל אביב.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 449 מילים
סגירה