פוטין: אין חרטות בנוגע לאוקראינה - פעלנו נכון ובזמן

דיווח: תושבי שועפאט הכריזו על חזרה לשגרה לאחר הסרת ההגבלות במחסום ● הרופא הפלסטיני שנהרג בג׳נין - איש פתח שהשתתף בלחימה ● בר-לב: הצלחנו לבלום את ההתדרדרות ● בן-גביר: אשלוף את הנשק עוד אלף פעם אם יזרקו עלי אבנים ● תומא-סלימאן: "יש צעדים שיכולים לתת תקווה ולהרגיע את המצב ובידי לפיד וגנץ לעשות אותם" ● סקר "מעריב": שוויון בין הגושים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה, 20 בספטמבר, 2022 (צילום: Getty Images VIA JTA)
Getty Images VIA JTA
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה, 20 בספטמבר, 2022

בוקר טוב! גם אמש היו עימותים כמעט בכל השכונות במזרח ירושלים והמשטרה ביצעה 18 מעצרי חשודים, מהם 11 יהודים וערבים בשיח ג'ראח, שם היה אחד המוקדים העיקריים.

חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע לשכונה ושלף את נשקו האישי לאחר שטען כי חש מאוים. למרות המתיחות המשטרה החליטה לא להגביל את התפילות במסגד אל-אקצא.

הבוקר יגויסו מעל 300 לוחמי מג"ב מארבע פלוגות מילואים כדי לתגבר את השטח ובמשטרה מעריכים כי חמאס מנסה להבעיר את השטח. במקביל, גם בציר 60 בצפון השומרון היו אתמול אירועים אלימים של יהודים ופלסטינים כאחד. בצה"ל ינסו לבלום ניסיונות טרור מצד הארגון המכונה 'גוב האריות' וביום ראשון יוטל סגר.

השר עמר בר-לב אמר הבוקר כי ההיערכות היא כפי שסוכם אתמול בהערכת מצב. בראיון לכאן ב' הוא אמר כי "צריכים לשאול את עצמנו, גם אחרי לילות כמו האחרון שהיה יותר שקט מהלילה הקודם כשהצלחנו לבלום את ההתדרדרות, האם אפשר היה לעשות את הדברים בצורה יותר מוצלחת".

על האפשרות של זליגת המהומות גם לערבי ישראל: "לקחנו את זה בחשבון ולכן גייסנו פלוגות מג"ב כדי שתהיה עתודה של כוח אדם ככה שלא נגיע לאירוע כמו ב'שומר חומות', שהגבנו באיחור של 72 שעות. יש פעילות ענפה של חמאס וג'יהאד בעיקר ב'פייק ניוז', שהיהודים הולכים לכבוש את הר הבית כביכול וכוונות אחרות.

"זה נמשך תקופה ארוכה, בחלק גדול מהמקרים הם לא מצליחים להבעיר את השטח כי למשטרה יש חמ"ל תודעה שמיירט הודעות פייק ניוז ומגיב עליהם בצורה מהירה באמצעות סרטונים, וזה מאבק מתמשך ובהחלט עלולות להיות עליות ומורדות".

על כך שנתניהו מכנה את המצב "אובדן שליטה", אמר בר-לב כך: "חלק מהאמירות האלה הן פייק ניוז ממש. בירושלים היתה ברכת כוהנים ועוד עשרות אירועים שאף אחד מהם לא עצרנו, עם ישראל חוגג וזה מה שחשוב. באירועים האלימים המשטרה מטפלת במהירות, והלילה היה שקט יחסית".

על הגעתו של בן גביר לשיח ג'ראח: "זו פרובוקציה תמידית שלו, בכל מקום שאפשר להבעיר את האש הוא עושה את זה, היתה אלימות כפולה של פלסטינים ויהודים, מצפים לשכנות טובה בישראל וביו"ש, זו הדרך ההפוכה להשיג את זה".

על החיילת שהותקפה על ידי חרדים בבית שמש: "אירוע קשה, עצם זה שהאלימות גם בתוכנו ויש עוד דוגמאות, מתרחבת חוסר הסובלנות של חלק מהאוכלוסיה, מצב רע מבחינה לאומית, מבחינת החוסן הלאומי והלכידות שלנו".

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (המשותפת) מאשימה הבוקר את הממשלה באחריות להרג פלסטינים ואת המתנחלים בתקיפת פלסטינים ואיתמר בן-גביר (הציונות הדתית) אומר כי הוא ישלוף את נשקו ככל שיידרש גם בעתיד.

בראיון לכאן ב' תומא סלימאן אמרה כך: "אני מצפה שייפסק הכיבוש ושישראל תפסיק לשלוח מתנחלים לפגוע בפלסטינים. ראיתי הבוקר סרטון משיח ג'ראח, כאשר מי שטוען להיות ח"כ מכובד בא לשכונה עם מתנחלים, הם תקפו באבנים את השכונה ואח"כ משתפים סרטון שבו הוא הותקף באבן. המתנחלים בתקופה האחרונה בחסות הצבא, תוקפים, לפני יומיים הם שרפו לול.

"המציאות היא זו שמקצינה, לא אנחנו, אי אפשר לעבור בשקט על מה שקורה, אתה רואה מה שקוה בירושלים, אי אפשר לשתוק על מצור ועונש קולקטיבי, אנחנו צריכים לשתוק בגלל שיש בחירות?. כשראש הממשלה לא נותן הוראה להפסיק את תקיפות המתנחלים יש לו אחריות להרג.

"לציבור הערבי נמאס ממדיניות ממשלות ישראל, עצם העובדה שהוא החליט שנמאס לו מהמערכת הפוליטית, לא איבד אמון ורוצה להצביע למפלגות ציוניות אלא חושב שמערכת לא רואה אותנו. כאשר מדכאים את האנשים יום יום ותוקפים אותם, הרחות לא יירגעו. יש צעדים שיכולים לתת תקווה ויש בידיים של לפיד וגנץ לעשותם והם עושים את ההיפך הגמור".

איתמר בן גביר הגיב לדבריה: במזרח יושלים היהודים מותקפים, אתמול הגעתי למזרח ירושלים. אני אשלוף נשק עוד אלף פעמים אם יזרקו עלי אבנים. יהודים חוטפים אבנים ומקלות, לשוטרים אין אישור להשתמש בנשק, האבנים האלה נועדו להרוג. חד וחלק הרגשתי איום, אני מאובטח אבל אם זורקים עלי סלעים אבטחה לא תגן עלי. לא השתמשתי בנשק אבל כמשפטן, אם הייתי משתמש בנשק אין בזה שום בעיה, הפורעים הפסיקו לפחד. אבן וסלע יכולות להרוג".

סקר "מעריב" מהבוקר מציג שוויון בין הגושים כאשר הבית היהודי של איילת שקד מתחזקת ל-2.7% אך עדיין לא עוברת את אחוז החסימה. כך גם מפלגתו של ירון זליכה (1.2%), בל"ד (1.1%), אביר קארה (0.7%), אלי אבידר (0.2%) והדר מוכתר (0.2%). תומכי נתניהו מקבלים 60 מנדטים, מתנגדיו 56 ובתווך חד"ש-תע"ל עם ארבעה מנדטים.

הסקר מצא עוד, כי אם נתניהו יקרא להצביע לבית היהודי של שקד, המפלגה תקבל ארבעה מנדטים וגוש תומכי נתניהו יעלה ל-62.

צבא אוקראינה דיווח הלילה כי שחרר מעל 600 יישובים שנכבשו על ידי רוסיה במהלך המלחמה.

במהלך פעילות כוחות ביטחון בג'נין נעצר פעיל חמאס, נפגעו שני פלסטינים מירי וזוהה ירי מתוך אמבולנס. לפי דיווחים פלסטיניים, אדם אחד נהרג.

סגירה