המחבל עודאי תמימי, שהרג את נועה לזר בהתקפה בשועפאט, נהרג הערב בפיגוע נוסף

צניחה בנטילת משכנתאות באוגוסט ● הפרקליטות בודקת אם פילבר הפר את הסכם עד המדינה כשקיבל כסף מהליכוד ● פורסמו הקלטות של שרה נתניהו משתלחת בדיסקין ● עמוס דב סילבר שוחרר למעצר בית ● יועמ"שית הכנסת: "הממשלה כן צריכה להביא את הסכם הגז לאישור הכנסת" ● אוקראינה ביקשה סיוע בהגנה אווירית מישראל, גנץ ידון בכך מחר עם עמיתו האוקראיני

נועה לזר ז"ל, לוחמת המשטרה הצבאית שנהרגה מירי פלסטיני במחסום שועפאט (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייר פיטוסי, פלאש 90
נועה לזר ז"ל, לוחמת המשטרה הצבאית שנהרגה מירי פלסטיני במחסום שועפאט

משפחתה של סמלת נועה לזר ז"ל, שנהרגה בידי המחבל הפלסטיני עודאי תמימי במתקפת הירי במחסום שועפט לפני 11 יום, מסרה הערב, אחרי חיסולו של תמימי בפיגוע במעלה אדומים: "אנו חשים שהמעגל נסגר והצדק נעשה בצורה מהירה. אנו מודים לכוחות הביטחון על המאמץ הרב ועל שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב. עם חיסולו, נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה".

הוצאת הספרים סלע מאיר, בעלת הוצאת שיבולת שהוציאה לאור את האוטוביוגרפיה "ביבי: סיפור חיי" של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הודיעה הערב כי היא מגישה תביעה ראשונה בגין ההפצה הפיראטית של הספר.

התביעה תוגש בעקבות הפצה של הספר כקובץ PDF ברשתות החברתיות. בהוצאה אומרים כי הנתבע הוא עובד בקמפיין מפלגת העבודה והספר הופץ פיראטית בקבוצת וואטסאפ שבה חברים גם יו"ר העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, ופעילים במפלגה.

בצילום המסך שצירפה ההוצאה עם ההודעה על התביעה, נראה כי מפיץ הספר כתב: "מצרף פה את סיפורו רצוף ההמצאות של מי שגרם וגורם לנזק הגדול ביותר לעם ישראל בארצו מאז חורבן בית שני".

מו"ל הוצאת סלע מאיר, רותם סלע, מסר: "ניסיונות לפגיעה כלכלית במחבר או בהוצאה לא מקובלים עלינו. זכויות יוצרים מאפשרות את קיומו של שוק רעיונות פתוח, ואמורים להיות מעל מחלוקת פוליטית. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהגיש תביעות נוספות, נגד כל מי שיהיה לנו עדויות כנגדו על הפצה פיראטית של הספר וקוראים לציבור המתעניינים מכל קצוות הקשת, לרכוש עותק חוקי של סיפור חיי ברשתות או באתר ההוצאה".

ספרו של בנימין נתניהו, "ביבי: סיפור חיי" (צילום: מתוך האתר של הוצאת שיבולת)
ספרו של בנימין נתניהו, "ביבי: סיפור חיי" (צילום: מתוך האתר של הוצאת שיבולת)

במערכת הפוליטית מברכים על הרג עודאי תמימי, חמוש פלסטיני שהרג לפני 11 ימים את החיילת נועה לזר בהתקפה על מחסום שועפאט ונהרג היום בידי מאבטח פיגוע אחר שביצע בכניסה למעלה אדומים. בניגוד לראש הממשלה יאיר לפיד, ששיבח את "צה"ל, המשטרה והשב"כ" על חיסול שבוצע בידי מאבטחים אזרחיים, פוליטיקאים אחרים מדייקים יותר במתן הקרדיט.

https://twitter.com/MeravMichaeli/status/1582804093503873024

 

חוגגים בדואים בחתונה שהתקיימה לאחרונה ברהט עברו לכאורה על החוק וירו יריות שמחה באוויר (בכלי נשק שייתכן שמוחזקים באופן בלתי חוקי). החוגגים היו רעולי פנים, אולי כדי להסוות את העבירה משוטרים שבחודשים האחרונים, לפי עדויות של בדואים, עוצרים יורים בחתונות. ח"כ והשר לשעבר יואב גלנט מהליכוד רואה בכך ביטוי להיעדרה של משילות בנגב ומשם מגיע במפתיע למסקנה שיש להחליף את הממשלה.

המחבל עודאי תמימי, שהרג את החיילת נועה לזר ז"ל במתקפת ירי שביצע במחסום שועפאט לפני שבוע, נהרג הערב בזמן שביצע פיגוע ירי אחר, שבו ירה במאבטח בכניסה למעלה אדומים ופצע אותו, ואז נורה בידי חברו.

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר בתגובה: "אני מברך את כוחות הביטחון, צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב על חיסולו של המחבל עודאי תמימי בעת ניסיון לפיגוע נוסף לאחר הפיגוע במחסום שועפט בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה למאבטח".

שר הביטחון גנץ בירך:

סגירה