המירוץ לדרכון הזר ממשלת גרמניה מגמישה את התנאים לקבלת אזרחות

כעת, גם ישראלים שנולדו לאם גרמניה (לפני 1953) יוכלו לקבל אזרחות ● עד כה, ניתן היה לקבל את האזרחות רק אם האב היה גרמני ● גם בריטים שנמלטו מגרמניה, בעת מלחמת העולם השנייה, צפויים לנסות לשוב אליה לפני הברקזיט

אוהדים גרמנים באולימפיאדת בייג'ין 2008, ארכיון (צילום: AP Photo/Rene Tillmann)
AP Photo/Rene Tillmann
אוהדים גרמנים באולימפיאדת בייג'ין 2008, ארכיון

גרמניה הודיעה על הקלה בתהליך ההתאזרחות לכמה קבוצות באוכלוסייה, בתוכן יהודים שנמלטו מהנאצים, באמצעות צווים שפרסם משרד הפנים הגרמני בשישי.

ההקלות ישפיעו על כמה מאות פונים שהגישו בקשה לקבלת אזרחות גרמנית ונדחו – משום שנולדו לאם גרמניה אך לא לאב גרמני. זאת, משום עד 1953, קבע החוק בגרמניה שאזרחות גרמנית יכול להוריש רק אב לילדיו.

"גרמניה צריכה לעמוד במחויבות ההיסטורית שלה", הסביר שר הפנים הורסט זהופר את המהלך, והוסיף כי הוא רוצה לעזור לאנשים שהוריהם או סביהם נאלצו להימלט מגרמניה. "באמצעות הצווים המשפטיים, ניצור חקיקה מהירה שתעניק לאנשים הללו את האפשרות לקבל אזרחות גרמנית לאלתר".

הצווים מקלים את התנאים הדרושים לקבלת אזרחות, ויאפשרו, בין היתר, למבקשים שנולדו לאם גרמניה ולאב זר, להשיב לעצמם את האזרחות, זאת בתנאי שנולדו לפני אפריל 1953.

ההקלות יסייעו ליהודים שנאלצו להימלט מגרמניה, אבל גם לבריטים רבים שצובאים על דלתות רשויות ההגירה בגרמניה, ככל הנראה בגלל החשש שהחלת הברקזיט תמנע מהם את ההטבות שמעניק האיחוד האירופי.

בשנתיים האחרונות רשמה גרמניה עליה משמעותית בבקשות התאזרחות מבריטים שהוריהם נולדו בגרמניה. מדובר ב-1,500 בקשות, לעומת כמה עשרות בשנים הקודמות.

עוד 165 מילים
סגירה