מיכאלי: "רבין נרצח רצח פוליטי בשיתוף פעולה של בנימין נתניהו ובן גביר"

לפיד חתם על ההסכם לתיחום הגבול הימי עם לבנון, לאחר שאושר על ידי הממשלה ● בביירות חתם על ההסכם הנשיא מישל עאון, ושני הצדדים מסרו את המסמכים לנציגי האו"ם ● פורסמו הסקרים האחרונים לפני הבחירות: כאן חוזים לגוש נתניהו 60 מנדטים, ישראל היום - 61 ועכשיו 14 - 62 ● המכון הישראלי לדמוקרטיה: ל-39% מהציבור יש אמון מועט או שאין אמון כלל בטוהר הבחירות

יושבת ראש העבודה, השרה מרב מיכאלי, בכנס של מעריב, הג'רוזלם פוסט ווואלה במרכז הכנסים של הבורסה בתל אביב, 24 באוקטובר 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבשלום ששוני, פלאש 90
יושבת ראש העבודה, השרה מרב מיכאלי, בכנס של מעריב, הג'רוזלם פוסט ווואלה במרכז הכנסים של הבורסה בתל אביב, 24 באוקטובר 2022

צבא סוריה מוסר כי בשעה 00:30 חיל האוויר הישראלי תקף מהמרחב האווירי הישראלי כמה עמדות באזור דמשק. מערך הנ"מ הסורי הופעל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין הלילה לתוכנית "חדר המצב" עם וולף בליצר ב-CNN, במהלך ביקורו המדיני בוושינגטון.

הנשיא יצחק הרצוג בפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון, 26 באוקטובר 2022 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
הנשיא יצחק הרצוג בפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון, 26 באוקטובר 2022 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

‏נשיא המדינה על התבטאויותיו האחרונות של קניה ווסט: "הנשיא ביידן היה ברור כשמש, על המטרה, יש להיאבק באנטישמיות בכל הכלים האפשריים.. שמחתי מאוד לראות את התגובות הנחרצות נגד ההתבטאויות של קניה ווסט, זו אכן בעיה עולמית. אנו רואים זאת בהרבה מקומות. אנחנו מניחים ישירות שבכל מקום בו יש לך משבר אנרגיה או עוד משבר כלכלי, הראשונים שמואשמים לצערי לאורך ההיסטוריה הם היהודים. הלקחים ברורים."

‏על הסיוע לאוקראינה: "עבדנו במרץ על סיוע לאזרחים האוקראיניים במתן מענה פוסט טראומתי וטראומתי, סיפקנו מגוון מוצרים "לא קטלניים" לעם האוקראיני. הצענו לממשלת אוקראינה עזרה במערכות זיהוי מוקדם מפני טילים וכטב"מים על אוכלוסיות אזרחיות. ישנם דברים שמבחינה אסטרטגית וטכנית אנחנו לא יכולים לספק. אנחנו דנים בנושא באופן אינטימי עם כל שותפינו. כמובן שעלינו לקחת בחשבון את המרכיבים האסטרטגיים הנוגעים לתפקודה של ישראל הן מול האזור שלנו והן מול שאר העולם.. אנו רוצים למצוא פתרונות על מנת לסיים את הסכסוך הזה, ובהחלט אנו תומכים בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. עד כמה שאפשר ללכת עם אמצעים לא- קטלניים, נוכל לעשות זאת. בכל הקשור להתמודדות עם כטב"מים איראניים, אנחנו בהחלט מנתחים את המצב."

על חשיפת התערבותה של איראן במלחמה באוקראינה: "העובדה שאיראן, בנוסף לכך שהיא הורגת את אזרחיה ופועלת ללא הפסקה להתחמשות גרעינית ובכך מסכנת את העולם כולו ואת האזור – עכשיו הורגת אזרחים חפים מפשע באוקראינה, ממחיש בבירור את טיבה של איראן, וזו הייתה הנקודה העיקרית בפגישתי עם הנשיא ביידן."

על התקדמותה של איראן לנשק גרעיני: "היום מציינים 40 ימים למותה של מחסה באיראן, הגיבורה שנהרגה על ידי המשטר האיראני. ישנם אלפי אזרחים איראנים שעוברים התעללות, עינויים, מעצרים והרג בידי משטר רשע ואכזר, כאשר הם מפגינים למען זכויות אזרחיות וחירויות, וכנגד זכותם האנושית לחופש ולעצמאות. המשטר האיראני מדכא אותם. כעת הוא מתקדם בתכנית הגרעין, אשר תסכן את האזור כולו ואת העולם. אתה רוצה ראיה נוספת? הם סיפקו מאות כטב"מים על מנת להרוג אזרחים חפים מפשע באוקראינה – איזו הוכחה נוספת העולם בעצם צריך על מנת להבין כי איראן הינה מדינה מסוכנת ביותר, לסדר העולמי וליציבותו?"

שר הביטחון בני גנץ הנמצא כעת באנקרה בביקור רשמי, ייפגש היום (ה') עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בשעה 15:30, במשכן הנשיא. פגישה זו מתווספת לפגישה המתוכננת עם שר ההגנה הטורקי חולוסי אקאר במשרד ההגנה.
מדובר במפגש הראשון של שר ביטחון עם מקבילו ועם גורמים מדיניים בטורקיה לאחר למעלה מעשור.
במסגרת המפגשים, יחדש שר הביטחון גנץ את יחסי הביטחון הרשמיים בין המדינות.

גנץ אמר בראיון לכאן רשת ב': "מערכת היחסים עם טורקיה מתחממת מזה חודשים, הם הזמינו. הפגישות יעסקו בשיתוף פעולה של מערכות הביטחון בין שתי המדינות – על המאבק נגד טרור וזיהוי אינטרסים משותפים".

מחמוד אלבנא, מראשי ארגון גוב האריות, הסגיר את עצמו למנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בוואלה מדווחים כי ביחד איתו הסגירו את עצמם עוד שלושה פעילים.

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס על הסכם הגרעין: "הכדור עדיין במגרש של האיראנים. הם לא קיבלו אף אחת מההערות שלנו ולכן כרגע אין מה לדבר על חתימת הסכם. הסיכויים שאיראן תקבל עליה בקרוב את הדרישות שלנו בהחלט קלושים".

חזית מלון גראנד הוטל בוינה בו מתקיימות השיחות על הסכם הגרעין האיראני, אפריל 2021 (צילום: AP Photo/Florian Schroetter)
חזית מלון גראנד הוטל בוינה בו מתקיימות השיחות על הסכם הגרעין האיראני, אפריל 2021 (צילום: AP Photo/Florian Schroetter)

ניידס שהתאיין  לגל"צ הוסיף ואמר: "ארה"ב, וגם אני אישית, דואגים לביטחון ישראל. אנחנו מודאגים גם מהאלימות בצד הפלסטיני וגם מאלימות מתנחלים, אבל אני לא משווה בין השניים".

סגירה