דיווחים: ישראל כ"ץ, ביטן ואמסלם מתכננים לנהל משא ומתן משותף מול נתניהו

דיווח: איראן ביקשה מרוסיה סיוע בפיתוח תוכנית הגרעין ● מחאת החיג'אב: ביידן הבטיח "לשחרר" את איראן ● המודיעין הבריטי: הצבא הרוסי הקים "יחידות חוסמות" המאיימות לירות בעריקים ● ח"כ לסקי על כישלון מרצ: אנחנו צריכים להבין איך הגענו למצב הזה ● עו"ד טלי גוטליב, מקום 25 בליכוד: טוב תעשה היועמ"ש אם תתפטר ● לזימי על כישלון העבודה: "הייתה שאננות"

דוד ביטן (מימין) ודודי אמסלם בחדר סיעת הליכוד בכנסת, 2 ביולי 2018 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
דוד ביטן (מימין) ודודי אמסלם בחדר סיעת הליכוד בכנסת, 2 ביולי 2018

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למחאת החיג'אב במהלך קמפיין בקליפורניה ואמר: "אל תדאגו, אנחנו נשחרר את איראן. האיראנים ישחררו את עצמם די בקרוב". עם זאת, ביידן לא הוסיף התייחסות אחרת לנושא והבית הלבן טרם הגיב לדברים, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה שכ־4.5 מיליון אזרחים – 10% מהאוכלוסייה – נותקו מרשת החשמל בעקבות ההתקפות הרוסיות. בעקבות כך הוא ביקש מתושבי אוקראינה לחסוך באנרגיה.

בתגובה לירי לעבר שטח עוטף עזה אמש, חיל האוויר תקף אתר צבאי תת־קרקעי במרכז רצועת עזה, המשמש מתחם פיתוח וייצור רקטות של חמאס. מצה"ל נמסר: "התקיפה תוביל לפגיעה בניסיונות ההתעצמות וההתחמשות הרקטיים של ארגון הטרור. חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה – והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח בטלפון עם ראש הממשלה יאיר לפיד, הודה לו על השותפות ושיבח את ישראל על מערכת בחירות חופשית והוגנת. כמו כן, הוא הדגיש את "הצורך הדחוף" בהרגעת השטח בגדה המערבית.

אחרי שמרצ נשארה מחוץ לכנסת, ח"כ גבי לסקי אמר בריאיון לגלי צה"ל: "זה סיוט גדול, כואב הלב. החברה הישראלית צריכה סיעה כמו מרצ בתוך הכנסת – כדי לסמן את הדרך. אנחנו צריכים להבין איך הגענו למצב הזה".

סגירה